Mama's gezocht met baby & peuter!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oogappel, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Ik ben nieuwsgierig hoe jullie avondritme eruit ziet en dan met name met de voedingen erbij voor jullie baby's!

Bij het andere topic baby & dreumes had ik heel erg weinig reacties, ik hoop hier wat meer. Het is even puur nieuwsgierigheid hoe het bij andere gaat ;)

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik lette heel erg op het ritme van de kinderen zelf.
    Toen mijn jongste werd geboren, was de oudste pas 14 maanden, en at netjes 's avonds om 18.00 met ons mee.
    Toen Dani met 4,5 maand groentes kreeg at hij deze om 18.00 netjes met ons mee..
    Tenzij hij lag te slapen, dan werd t ietsjes daarna.

Maar let op de ritmes van je eigen kinderen en pas je daarop aan, is mijn advies

3. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een peuter van ruim 2 jaar en een baby van 3 mnd.

Dochterlief komt rond 17/18 uur voor een voeding (BV). Daaromheen kook ik. Of net ervoor, of erna.
    Zoonlief eet mee aan tafel rond 18u (soms dus alleen met papa als ik aan het voeden ben).
    Dochterlief slaapt meestal van 19-20 nog eventjes. Zoonlief krijgt dan yoghurt, douchen en gaat rond 20u naar bed.
    Daarna gaat dochterlief nog tot een uur of 21/2130u naar beneden, dan voeding en dan naar bed.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh ja, SPITSUUR! :D

Het ritme is hier als volgt (ongeveer dan ;)):
    17.00 thuis: oudste gaat TV kijken, jongste heel even in de box
    17.10 jongste even naar bed, ik ga koken
    17.15 man komt thuis
    17.45 jongste uit bed, iedereen eten aan tafel
    18.00 oudste onder de douche, man doet afwas en houdt zich met de jongste bezig
    18.15 a 18.30 jongste fles
    18.45 jongste naar bed
    19.15 a 19.30 oudste naar bed

De jongste doucht altijd met ons samen, in de ochtend (niet iedere ochtend, maar zo'n 2 keer per week). Badderen doen we bewust niet, omdat daar simpelweg geen tijd voor is. Met ons samen douchen gaat veel sneller. Hopelijk kunnen de kinderen straks samen onder de douche, als de jongste wat ouder is.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier een peuterdochter van bijna 3,5 en een babyzoon van bijna 9 maand.
    Inmiddels zitten we 's avonds met zijn allen aan tafel en na het eten is het nog even spelen en/of tv kijken en daarna zoontje wassen of één van ons gaat douchen met eerst zoontje en daarna dochter. Dan gaat degene die niet gaat douchen met zoontje naar beneden om de pyama aan te doen en de papfles te geven en dan naar bed. De ander die ondertussen nog met de dochter aan het douchen is/was doet haar naar bed.

Toen zoontje nog geen vast ritme had van 19u naar bed plande ik het koken vaak aan op het slaapje van hem. En gingen de kids gewoon om de beurt naar bed. Heb hem ook wel eens samen met mijn dochter naar bed gebracht.
    Het eerste half jaar ofzo vond ik het best lastig, inmiddels is er wel een redelijk ritme. Vind het wel lastig als ik de avonden alleen moet doen maar dan gaan ze ook om de beurt/vlak na elkaar.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Als ik het alleen moet doen, vind ik het ook lastig. Dan ben ik echt dolblij als ik alles tot een goed einde heb weten te brengen en de kinderen lekker liggen te slapen. ;)

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha ik ook. En met een beetje geluk geen gefrustreerde ik met tranen prikken achter m'n ogen:D

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hahaha :D Ik moet deze zomer weer 5 dagen achter elkaar, brrrr. En dan heeft mijn man al zo'n 4 conferenties geweigerd omdat hij weet dat ik dit niet zie zitten ;) Zal er vanaf nu toch weer aan moeten geloven.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben elke avond alleen met de kinderen en het eerste half jaar heeft de kleine aardig wat af moeten krijsen in de avond, anders kreeg ik het niet voor elkaar. Zuslief moest dan douchen en de jongste was dan moe en lag te jengelen. Maar zij moest toch eerst naar bed anders ging ze lopen jengelen tijdens de voedingen en wilde jongste daarna niet meer slapen.. zucht haha.

Het is je er doorheen slaan en je zoveel mogelijk aanpassen.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    He gets, dat worden weer 5 lange dagen.. Maar vorige keer ging ook goed toch? Maar toen was P. er natuurlijk nog niet.

Echt respect voor de dames die er ('s avonds) alleen voor staan..
    Ik zou echt debiel worden denk ik:)

11. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik vind het tussen 17.00 en 20.00 gewoon echt keihard werken, en ben iedere keer weer blij als iedereen gegeten heeft... gewassen is en ligt te slapen.

Mijn dochter (4 maanden) slaapt rond 17.00 uur nog even een half uurtje en dan begin ik met koken.
    Om uiterlijk 18.00 uur eten wij samen met ons zoontje (bijna 2,5 jaar).
    Daarna doe ik eerst ons meisje in bad, daarna de fles (ca. 19.00) en die gaat dan naar bed. Ze is rond die tijd erg moe, dus ik kan haar niet langer ophouden.
    Ondertussen doet mijn man ons zoontje in bad en daarna leg ik hem in bed. Mijn man is dan weer beneden en ruimt de rotzooi op.

Dit gaat eigenlijk heel lekker zo.

Ik vind het vreselijk als mijn man voor zijn werk pas laat thuis is, en vraag dan altijd of mijn moeder bij mij komt eten en me meehelpt :):).
    Resect voor de mama's die het wel veel alleen doen!

12. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik heb 2 kids met anderhalf jaar er tussen.
    en eigenlijk heb ik het minst moeite met de avonden.
    eigenlijk hebben de voedingen hier van de baby nooit teglijk gevallen met het avond eten en leek dit wel zo uit te komen, dan aten we of iets eerder of iets later...
    ook met bedtijden valt (viel) het mee. de oudste gaat hier standaard rond 7 uur naar bed en sinds het avond flesje van de jongste er af mocht gaat zij om half 8 naar bed; dus ik breng om 7 uur de oudste naar bed, en leg de jongste even in de box.. dit duurt ongeveer een kwartiertje. (ondertussen laat ik het badje vol lopen voor de jongste) ik haal haar beneden op, doe haar in bad en rond half 8 maak ik haar fles klaar en geef haar die ;) dan gaat ook zij naar haar bed en heb ik dus vanaf 8 uur het rijk alleen (of samen met mijn man als hij niet aan het werk is ;))

ik ben dus wel van 5 tot 8 druk, maar heb daarna wel lekker de tijd voor mezelf!

13. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Hier een peuter van twee en een baby van drie maanden.
    De jongste gaat om half vijf naar bed, zodat ik kan gaan koken. De oudste is dan meestal gezellig ;) Gelukkig is er Sesamstraat...bovendien komt mijn man rond half zes thuis, zodat hij het kan overnemen. Om zes uur wordt de jongste wakker en gaan we eten. Zij ligt dan in het wipstoeltje op tafel. Gezellig erbij :) Rond zevenen geeft één van ons de fles en brengt de ander de oudste naar bed. De jongste blijft wat langer beneden, huilt anders de ander wakker....Rond acht uur half negen is er rust in de tent...

14. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik werk in de avond en is het dus mijn man die het soms paar x per week moet doen met de kids!

Ik doe ze daardoor ook gewoon sochtends in bad/douche zodat het weer scheelt in de avond.

15. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Demi eet om half 5 haar potje met een toetje, daarna ga ik koken en zet ik sem even voor de tv. ( heb maar 1 paar handen) als t eten klaar is, zitten we met z'n drietjes aan tafel. Demi krijgt soms ook een stukje pasta of een stukje groente.
    Om half 7 krijgt sem zijn avondpapje en demi haar papfles en om 7 uur beide naar boven. Sem brengt samen met mij demi naar bedje en dan ga ik sem voorlezen. Meestal blijft sem nog 10 minuten roepen maar daarna gaat ie lekker slapen en zit ik op de bank.

16. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hier hebben wij geprobeerd om ze zo snel mogelijk in hetzelfde ritme te krijgen. Volgens mij toen mijn jongste een maand of 8/9 was gingen ze s middags en s´avonds op dezelfde tijden slapen en eten als de oudste. Ook samen in bad scheelt tijd.

Mijn man en ik zijn i.v.m. werk nooit samen thuis s´avonds. Hier doen we het dus altijd alleen het hele avondritueel. Kwestie van wennen en goed organiseren.

Hier is het :
    08:15 wakker
    09:15 oudste gaat naar de creche

de rest van de ochtend tijd om met alleen de jongste boodschappen en wat aan het huishouden te doen en te koken-

12:30 oudste ophalen van de creche.
    13:45 samen warm eten (echt samen dus met mama en papa)
    14:30 siesta
    17:00 middagsnack
    17:30 naar buiten speeltuin/park/strand
    19:30 eten (wat ik dan al klaar heb gemaakt van te voren)
    20:00 badderen of wassen
    20:30 bed

17. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik vind de avonden hier helemaal niet lastig,
    maar dat vind ik....

om 16.30 krijgt dochterlief warme hap. ik heb ondertussen het eten opstaan.
    zoonlief zit dan gewoon lief te spelen met bijv de blokken.

om 17.00 gaat dochterlief een half uurtje slapen.
    in dat half uurtje gaan zoonlief en ik aan tafel ( of zoonlief/manlief en ik.)

om 17.30/17.45 dochterlief uit bed, en zij speelt even in de box
    zoonlief mag helpen met de vaatwasser in pakken ( de plastic bekers waar wij ook uit drinken en zijn eigen plastic bord )
    de lepels mag hij ook in de vaatwasser zetten, en dan helpt hij met het aan zetten.

ondertussen is het een uurtje of 18.00. dan zet ik het bad aan. zet beide kinderen een kleine 20 minuutjes in het bubbelbad. ze hebben dan onwijs schrik, het schuim vliegt alle kanten op, en het is 1 grote bende in de badkamer. ( als mijn man thuis is word er meestal gedouched, dit is makkelijker met zijn 2 )

om 18.30 eerst zoonlief eruit ( dochterlief zit in haar badring)
    zoonlief afdrogen en de badjas aan, dan dochterlief eruit beide kids naar de kamer, dochterlief afdrogen en pyjama aan,
    haar even op de grond op het grote kleed leggen met haar speelgoed,

dan zoonlief de pyjama aan, ook lekker op het grote kleed spelen, mama erbij en die speelt ook mee. als papa thuis is speelt papa ook mee,

of de muziek gaat aan op kinderliedjes en dan stampen we even de kamer door, of we dansen voor zijn zusje vinden ze beide ook erg leuk,

dan is het 19.00 dan gaan we 10 minuutjes het zandkasteel kijken, ondertussen krijgt dochterlief de fles,
    en dan beide naar bed.

bij zoonlief lees ik nog even een verhaaltje voor.

ondertussen zal het ongeveer 19.30 zijn, en dan maak ik de badkamer even gauw droog en om 19.45 heb ik mijn dag er weer op zitten ;)

18. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Hier is het erg afhankelijk van de moeheid van de oudste twee of het aanpoten is of niet. In principe gaan we om vijf uur al het speelgoed vast opruimen, krijgen de oudste twee (van 4 en 2) een rijstwafel of soepstengel en mogen dan naar Sesamstraat kijken. Intussen maak ik het eten af (werk meestal 's middags al in het voren om alles wat ik kan doen vast te doen) en geef ik de jongste zijn avondeten en dek de tafel. Om tien voor zes allemaal aan tafel, jongste in de wipper naast mij. Meestal komt manlief dan ook ong thuis. Na het eten wisselt het nog wel eens. Als ik alleen ben laat ik de boel de boel, zet ik de oudste twee meestal in bad en ga de jongste erbij zitten voeden (bv) en leg die op bed. Vis vervolgens de oudste twee uit bad en breng ze naar bed (ze liggen op een kamer, dus dat gaat makkelijk samen), daarna ga ik de etensboel opruimen. Als we samen zijn speelt manlief vaak met de kinderen (gaat regelmatig buiten met ze voetballen, tuin sproeien, stoeien etc) en ruim ik de boel op en doe de jongste. Vervolgens gaan de oudsten naar bed, afhankelijk van de omstandigheden al dan niet na een douche.

Deel Deze Pagina