antistoffen tegen rhesusfactor

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Joycie, 1 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycie

Joycie Lid

18 jun 2006
    9
    0
    0
    Hoi!

Ik heb even een vraagje. Ik ben nu 13 weken en 2 dagen zwanger. Vorige week werd ik gebeld door de verloskundige dat er antistoffen in mijn bloed gevonden waren en dat ze graag opnieuw bloed wilden prikken om te bepalen welke antistoffen precies.
    Ik ben rhesusnegatief en nu blijkt dus dat ik antistoffen tegen rhesus D heb. (Weet niet of ik het zo goed uitdruk?)
    Nu moet morgen bij de controle bij de vk mijn vriend meenemen en gaan ze ook bloed bij hem afnemen. Mijn eerste vraag is of dit wel nodig is aangezien allebei mijn eerste kinderen rhesuspositief zijn en dus mijn vriend ook, toch? Dus daarvoor hoeven ze hem niet meer te prikken.
    En dan mijn volgende vraag. Wat heeft deze bloeduitslag voor een gevolgen voor het kindje in mijn buik en mijn verdere zwangerschap? Ik ben best wel ongerust nu.

Alvast bedankt voor je/jullie antwoord.

Groetjes Joyce

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Joyce,

Ik zou je toch willen adviseren om deze vragen morgen te stellen. Een persoonlijke uitleg en geruststelling is beter dan dit, via dit forum, vind ik.

Wil je wat meer informatie over het onderzoek zelf dan zou je hier kunnen kijken.

Succes,
    groetjes,
    Japke

3. Joycie

Joycie Lid

18 jun 2006
    9
    0
    0
    Ok, dank je wel voor je antwoord!
    Die site ben ik inderdaad al geweest, maar werd er niet erg wijs uit wat er nu precies gaat gebeuren. Maar ik wacht dan gewoon morgenochtend even af dan hoop ik meer te horen.

Groetjes Joyce

Deel Deze Pagina