Welke kinderstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Manyi, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Hoihoi,

Inmiddels is onze kleine man zo groot dat hij in de kinderstoel kan, hij zit ook mooi stevig en rechtop.
    Als kraamcadeau heeft hij de Chicco Lunchpocket gekregen, dit werkte echt niet, kleine man zakte onderuit ook al deed ik er een kussentje tusen.
    Neefje van 2.5 erin gezet en dat ging ook maar even goed.
    Nu de kinderstoel van Ikea (15 euro) hier zit hij eigenlijk perfect in maar meneer bonkt met zijn hoofd en wiebelt erg veel van voren naar achteren, laatst begon de stoel echt een beetje een kantelneiging te maken.
    Ook is hij heel erg hard met zijn kin op de rand geklapt.
    Moeten we nu weer kijken voor een andere kinderstoel of zou dit gewoon moeten kunnen?
    Ik vrees dat hij een keer echt kantelt.
    Wij hebben geen heel hoog budget en zitten een beetje in een uithoek.
    Welke kinderstoel raden jullie aan?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Stokke.
    2e hands is wel goed te doen met low budget

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    Wij hebben een stoel van prenatal en zijn erg tevreden we hebben wel een dikke kussen in zitten. De stoel kost ongeveer 40 euro.
    Je zou kunnen kijken op marktplaats eventueel zelf opknappen (schilderen)

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Stokke tripp trapp

5. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stokke tripp trapp, op Mp staan er ook genoeg

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Heb je de verkleiner in de ikea kinder stoel ? Hier konden alle drie de kinderen met 6 maanden in de ikea stoel met zit verkleiner,

Andere tips heb ik niet voor je omdat ik dus bij alle drie de ikea stoel heb gehad ;)

7. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Wij hebbenn de stokke tripp trapp, maar op vakantie en bijvoorbeeld als we buiten de deur eten, zit ze in die van ikea! Op de crèche trouwens ook, die vind ik ook super! Alleen die uitstekende poten misschien onhandig, maar ik vind qua zitten met deze leeftijd eigenlijk nog beter als de stokke.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Hier ook de tripp trapp

9. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Dankjullie :)
    Wij hebben bij de ikea stoel er een verkleiner inzitten.
    Mijn man wilt toch nog even wachten met een andere stoel

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk niet dat een andere kinderstoel je probleem op gaat lossen eigenlijk. Je zoontje zal moeten leren dat hij niet kan bonken en doen. Als hij dit zo heftig doet dat de stoel ervan gaat vallen, zal dit ook bij de andere stoelen ws een probleem gaat vormen.

11. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Is het de nieuwe verkleiner die helemaal tot bovenaan gaat? (met zo'n opblaaskussentje erin)? Ik vond het met de oude verkleiner ook altijd zo zielig dat ze met hun hoofdje tegen de rugleuning bonkten, maar met de nieuwe verkleiner is dat een stuk minder!

12. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Nee ik heb nog de oude, woon niet bij ikea in de buurt maar ga hem zeker halen binnenkort.
    Want hij bonkt vaak met zijn hoofd

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.910
    3.935
    113
    Stokke tripp trapp!

Onze dochter kon er vanaf een maand of 6 al goed in zitten en zit er nog steeds prima in. Ze is nu 2,5, toevallig van de week het babydeel eraf gehaald, maar dat was meer omdat ze er zelf in ging klimmen en dat werd wat gevaarlijk met die beugel eraan, ze paste er nog prima in, dus ideaal. Ik vind het grote voordeel dat je ze met de stokke gewoon aan kan schuiven aan tafel en dat je de stoel jaaaaren kan gebruiken.

Ohja en wat dat bonken en wippen betreft, madam heeft regelmatig een driftaanval aan tafel en dat ding krijgt heel wat te verduren, soms gaat ie bij wijze van spreken met alle voetjes van de grond, maar hij kiept echt niet om hoor. Achteroverkiepen kan sowieso niet want daar zitten verlengstukjes voor aan de poten aan de achterkant.

14. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Stokke tripp trapp.

15. 1983mama

1983mama Lid

11 nov 2013
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier de stokke tripp trapp, echt heel fijn stoeltje!!!

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    ikea, de goedkoopste en hij werkt prima.

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier een kidsriver kinderstoel. Ik zweer erbij! Kan niet omvallen; is inklapbaar, neemt niet heel veel ruimte in beslag, zitting kan in de wasmachine en is hufterproof (nou ja, babyproof dan). Hij kan bonken wat hij wil. Het enige nadeel ervan, vind ik dat hij een beetje uit kan zakken als het kind er niet in zit en dat je daardoor extra goed moet mikken voordat je die klep dichtslaat en verstevigd - maar dan ben je echt een zeurpiet als je daarover valt. Bovendien is hij 30 euro; dus budgetvriendelijk.

Kidsriver Viola Antracite - Kinderstoel | Babypark

18. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    dankjullie voor de tips, waarschijnlijk toch kijken voor een tweedehands stokke :D

19. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Hier een prenatal stoel was 40 euro verkleiner zit erin. Kleine zit er prima in.

20. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    ja daar heb ik hem van de week ook in gezet bij de prenatal, daar zat hij ook erg goed in !
    Groeit die stoel ook mee ?

Deel Deze Pagina