verschrikkelijke keelpijn en oorpijn tips

Discussie in 'De lounge' gestart door kiki1986, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Ik heb de griep te pakken alles doet me zeer zelfs naar toilet lopen is al niet fijn maar wat ik nog het erge vind is dat heel me keel opgezwollen is en het zo'n pijn doet dat ik er zelfs flink oorpijn van heb ook bijna geen stem ik word ook elke keer wakker erdoor ik ben niet iemand die snel naar de huisarts gaat maar ik heb vanochtend toch maar gebelt omdat ik ook zwanger ben helaas werd ik afgewimpeld door de assistente dat het heerst en dat maar op een dropje moest zuigen en koude drankjes moet drinken en het vandaag niet kan dus daar sta je dan wie heeft er goede tips

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Huisarts gaat hier idd niets aan kunnen doen. Je kunt eventueel even kijken of je bij de drogist iets kunt krijgen voor je keel dat je tijdens zwangerschap gewoon mag gebruiken, maar mijn ervaring is dat dat weinig helpt en het echt gewoon een kwestie van uitzieken is.
    Tegen de pijn kan paracetamol wel verlichting geven.

3. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    in aanvulling op bovenstaand zou ik navragen of je een zoutoplossing neusspray mag zodat je holtes open gaan.

Beterschap!

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Allereerst beterschap meid!

Ik zou otrivin halen en die gebruiken de neusspray zo maak je je holtes vrij.. en neemt de druk weg van de oren..

Kwa keelpijn mag je misschien trachitol wel? maar dat zou ik even controleren bij de apotheek.. Verder paracetamol.. en wat je ook kan doen is zorgen dat je keel vochtig blijft, hoe verschrikkelijk pijn het ook doet, gewoon om de 5 of 10 minuten een klein slokje koud drinken. ijsjes eten wil ook wel eens verlichten.

5. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Hier van de keelpijn en oorpijn deskundige (geintje). De enige echte oplossing is gewoon uitrusten.
    Is de oorpijn inwendig dan een zoutoplossing neusspray(niet meer dan 7 dagen gebruiken), is deze uitwendig dan zijn er speciale oordruppels bij de apotheek (niet die vd winkel want die verdoven alleen).
    Probeer melkproducten te vermijden, behalve blanke vla, omdat dit de keelpijn erger kan maken met slijm. Hetzelfde geld voor gummiesnoepjes.
    Zout ontsmet, dus je kan zout gorgelen in lauw water.
    Dropjes moet je mee opletten met je bloeddruk. Overige keelpijnsnoepjes kunnen schadelijke stoffen in zitten dus raadpleeg eerst de aanwijzingen.

Deel Deze Pagina