Hoge bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door misa, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Wie van jullie heeft tijdens de eerste zwangerschap een hoge bloeddruk gehad en kreeg dit tijdens de tweede keer weer?

Ik heb de eerste keer een hoge bloeddruk gehad vanaf week 35/36. Ik ben toen met week 39 ingeleid.
    Nu zeggen mijn vk's steeds dat het vaker bij een eerste zwangerschap voorkomt. Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen..!

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn verhaal wil je dan denk ik liever net horen..

Bij Eefje heb ik vrij snel een hoge bloeddruk gekregen en heb ik bijna de hele zwangerschap medicijnen gehad. Ook tegen mij is gezegd dat het bij een tweede vaak beter ging..

Bij Fiene ging het inderdaad tot week 32 goed, mijn bloeddruk bleef zonder medicijnen laag.. Totdat ik op valentijnsdag met pre-eclampsie Werd opgenomen.. Mijn nieren en lever waren al aangetast, hoop onderzoeken en medicijnen (longrijping) gekregen.. Mijn gyn verwachtte dat hij de kleine moest gaan halen.

Gelukkig heeft mijn bloedruk zich snel gestabiliseerd en heb ik het met veel rust tot week 38 uitgehouden. Maar mijn lichaam heeft een klap gehad en nu, na de bevalling, lukt het nog steeds niet om mijn bloeddruk onder controle te krijgen.

Wij wilden graag een derde, maar dat gaat hem nu niet meer worden..

3. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Ik in eerste zwangerschap vanaf week 23 hoge bloeddruk, medicatie gestart, keer op keer verhoogd, ziekenhuisopname vanaf week 33, dochter met 37 weken. Geboren.

Deze zwangerschap gaat het tot nu toe heel goed en dat hoop ik graag te houden...

4. misa

misa Niet meer actief

Dat zijn niet zulke leuke ervaringen nee...

Vandaag was mijn bloeddruk nog steeds goed..! Gelukkig! Maar ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat..!

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Och meid, zie nu dat je al 35 weken bent.. Wie vierden een feestje toen we zo ver waren! Dus dat kont wel goed.. Gewoon goed je lichaam in de gaten houden en bij twijfel bellen! En veel rust nemen!

Ik heb niet echt gemerkt dat ik ziek was, achteraf had ik als enige klacht dat ik amper moest plassen.... Waren mijn nieren dus..

Onze Fiene woog trouwens 3420 bij de geboorte, dus ze heeft gelukkig niet veel last gehad van mijn pre-eclampsie.

Succes met de laatste loodjes, komt helemaal goed!

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij sem kreeg ik vanaf week 32 een hoge bloeddruk de dag voor de bevalling zelfs 173/113 ik zou ook ingeleid worden daarom maar was al 39+3 dagen zwanger ik kreeg pre-eclampsie. De bevalling begon die nacht vanzelf.. sem was wel heel weinig aangekomen de laaste weken door de hoge bloedruk.

bij evy helemaal geen hoge bloeddruk gehad. die zat netjes steeds op 100/60 max 75. evy is geboren met 39+1.

dus het hoeft niet.

7. misa

misa Niet meer actief

Ja ben al 35 weken, maar de vorige keer begon het toen ook pas..! Gelukkig geen ernstige tijd meer, want als het moet kan ze eventueel wel komen natuurlijk. Maar was vooral benieuwd. Gelukkig gaat het nog steeds goed!

8. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ook geen derde als je uit voorzorg medicijnen neemt tegen hoge bloeddruk net als ik? Mijn bloeddruk is na pre-eclampsie van de eerste nooit meer omlaag gegaan maar wel onder controle met medicijnen. Bij deze zwangerschap heb ik tot nu toe een perfecte bloeddruk.

9. misa

misa Niet meer actief

Goed om te horen! Wel spannend zeker, of niet?

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    :D zucht.. meid niet doen.. je geeft me hoop :D

Denk dat ik mijn man in elk geval niet meer zo gek krijg, die is zich kapot geschrokken deze keer..

Deel Deze Pagina