Nee, dat zeg ik niet, dat mijn kinderen nooit stout zijn of altijd engeltjes. Maar ik weet wel het verschil wanneer mijn kinderen stout zijn omdat ze niet luisteren of hun grenzen verkennen en wanneer ze dingen gedaan hebben omdat je als ouder niet de verantwoordelijkheid neemt om gevaarlijke situaties af te schermen. Ik heb in mijn nachtkastje tabletjes staan. Daar kunnen onze kinderen nooit bij omdat onze slaapkamerdeur op slot kan. En tijdens een verbouwing (wat we net gehad hebben) stonden alle verf, gereedschap e.d achter een gesloten deur en anders ruimde we alles op als we er niet bij waren. Kunnen ze nooit hun eigen bezeren of voor ons verven. Ik heb helemaal niet gezegd dat het lijkt alsof ze hun kinderen uitschelden oid. Maar TS schrijft wel in haar openingspost dat ze soms verschrikkelijke kinderen heeft. Ze zijn allemaal nog geen 5 En als ze aan spullen komen wat helemaal niet mag, dan is het haar eigen schuld omdat ze d'r spullen niet beter opbergt of afsluit voor zulke kleine kinderen. Er is verschil hoor in bewust stout zijn of op ondekkingsreis gaan. Als ik haar was zou ik zeggen: Wat dom van me dat ik niet beter opruimt........ De titel van de topic stoot me gewoon tegen het verkeerde been, en de smoesjes van: ik ben aan het verhuizen, ze lagen op bed toen ze erbij kwamen enz enz......... Er zijn geen smoesjes voor. Je moet altijd extra voorzichtig zijn met kleine kinderen. De verantwoordelijkheid ligt toch echt bij de ouder. Kan je een kind niet de schuld van geven. Zeker niet wanneer ze nog zo jong zijn. Maar dat gezegd te hebben, ik geloof best dat TS heel veel van haar kinderen houdt hoor en dat ze best wel haar best doet. We maken als ouder allemaal wel eens fouten, maar in mijn geval kijk in dan eerst naar mezelf en mijn verantwoordelijkheid erin ipv boos worden op mijn kinderen.
Inderdaad daarbij. ZE HEEFT HET NIET ZO TEGEN DE KIDS GEZEGD! zo goed dames, dat zet ze hier neer om te ventileren maar dat is blijkbaar lastig je in te denken.
Ooooo hier ook geregeld zo'n verschrikkelijk monster! Die pikt dan van de kamer van zijn grote zus een wasco krijtje en trekt vervolgens strepen over mn bank en muur. Of met een stift over al het houtwerk in de gang; deuren, kozijnen, trapleuning. En wanneer hij dat doet; als ik op de wc zit, naar de kliko loop in de tuin, even de was op hang.....
Jeetje zeg, er zullen hier wel een hoop perfecte moeders zitten met perfecte kinderen. TS zal haar kinderen vast wel haten ja TS: Snap je helemaal, als mijn dochtertje dat zou doen dan zou ik haar op dat moment ook even verschrikkelijk vinden! Daarnaast vind ik dat je echt niet alles op hoeft te bergen hoor. Ik heb vroeger gewoon geleerd waar ik niet aan mocht komen en kwam ik er toch aan dan 'zwaaie er wat'. Je moet dat toch leren, bij anderen is het misschien niet opgeborgen. (zelfde als al je spullen in de kamer naar het midden van de tafel of achter slot en grendel)
Achja hier ook een verschrikkelijk monster zo af en toe en zo noem ik hem dan ook boehoe zeg bah bah bah Ts makeup kun je een beetje afwas middel in water wel weg krijgen als je dept en anders zou je van die make up remover pads kunnen halen bij de kruidvat. Ik tuurlijk ben ik boos dat was ik ook toen zoon lief picaso speelde op mijn muur!! En het behang van de muur trok maar ja zo iets is heeet verleidelijk om te doen
Bedankt voor alle kritiek! Ik heb in mijn stukjes nooit gezegd dat mijn kinderen nooit wat doen overigens dus nee ons gezin is echt niet perfect. Dat is ook helemaal niet wat ik er mee bedoelde! Ik ben ook verre van een moraal ridder..... Wat mij gewoon verbaasde is dat 2 ku deren van 4 en 3 jaar tot twee keer toe de tijd, ruimte en middelen krijgen om een chaos te veroorzaken in een slaapkamer en badkamer. Maar ik ben hierin blijkbaar 1 van de weinige. Om mij dan direct detective te noemen omdat ik naar boven ga als ik denk dat ze iets aan het uitspoken zijn en ik nog een babyfoon heb staan bij mijn 3 jarige draakje.... Mij heeft een babyfoon ook een hoop inzicht gebracht over vriendjes en vriendinnetjes die kwamen spelen. In het gezicht vriendelijke kindjes maar zodra de slaapkamer deur dicht ging was dat over. Ik ben altijd blij dat ik daarna een beetje heb kunnen sturen. Wat overigens echt niet wil zeggen dat ik mijn kinderen de hele dag afluister en ze hun gang niet kunnen gaan maargoed iedereen doet het op zijn eigen manier, een manier die goed bij hem of haar past. Als we daarin ts moeten respecteren, laten we dat dan ook gewoon doen bij de andere reakties die toevallig niet in DAT straatje "passen"
Bladiebladieblablablablablabberdebla. Kortom hoop gezeik hier om niks. Ik hou zielsveels van mijn manneke, maar af en toe haalt hij mij het bloed onder de nagels vandaan en vind ik hem even een verschrikkelijk lomp monster, maar dat is ook altijd zo weer over. Ik word er soms ook moe van dat er dames zijn hier die zich zo voorbeeldig voordoen als een engeltje die nooit boos wordt op haar kinderen en alles maar leuk en aardig vind. Wie hou je voor de gek?
Ik vind dit eerlijk gezegd wel een beetje ver gaan Ik bedoel het zijn kinderen die doen echt niet altijd even lief tegen elkaar. Als ik mij en mn beste vriendin even neem we kennen elkaar nu 21 jaar maar toen we tussen de 5 en de 12 waren spraken we ook wel eens slecht tegen en over elkaar hoor. Dát doen kinderen.
En weet je wat NOG erger is, dat ik dat ook tegen m zeg; Tim wat ben je toch ook een verschrikkelijke etterbal! Waar hij dan smakelijk om gaat staan lachen
hahahahhaaaa wat een gezeik! hier ook een schat van een kindje! ik hou van hem en zou hem nooooooi weer kwijt willen , maar soms haalt hij het bloed onder mn nagels vandaan en ben ik ook niet al te vriendelijk.... (NIET dat ik hem sla ofzo..... maar hij hoort het wel even )
ik snap je gevoel.... hier doen mn meiden dat met stiften op hun bureaus en op het laminaat in hun kamer.... vond ik ook echt niet grappig om alles er weer af te poetsen.... pff maar verf en zwarte makeup... jeetje hoe ga je dat eraf krijgen.... een pot verf erbij denk ik en de kids alles laten overkwasten met manlief erbij! en dan mag hij nieuw beddegoed halen omdat hij t zooo grappig vind
helmaal mee eens..... daar gruwel ik van van die super nette kindjes.... al het spontane is er uit. Kunnen die kinderen ook niks aan doen..... is aangeleerd gedrag!
Ik begrijp nietr dat iemand hier nog niks van heeft gezgt, tot dit bericht dan.... maar ik vind ditver gaan de babyfoon aan als je kinderen spelen...( grotere kinderen) . Of dan maar beneden spelen als je het in de gaten wilt houden of boven en ze vertrouwen..... en af en toee even polshoogte nemen...... Zulke ondeugende streken horen bij het leven, en ik denk dat het heel gezond is en weer een goed leermoment.... het geeft in iedergeval aan dat het een paar gezonde en niuwsgierige kids zijn!
jeetje wat een boel kritiek zeg! Je kan tegenwoordig ook niks meer zeggen! Nou ik denk echt niet dat ts ze elke dag verschrikkelijk vind maar af en toe mag je eigen kids toch wel ettertjes vinden? En sorry hoor maar om nou 24 uur per dag achter je kind aan te lopen om te kijken of ze nergens aan kunnen zitten? Knap van de moeders die het wel doen, ik heb in ieder geval meer te doen. En dan verwacht ik van mijn oppas kids, mijn eigen kind ( maar dat is pas over een x aantal jaar haha) dat ze er gewoon van af blijven!