wat zouden jullie doen als je het niet meer kan betalen

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    stel...

je hebt een gezin met kinderen
    en 2 huisdieren.

maar je komt in een situatie terecht waardoor je heeel erg zuinig moet gaan leven.
    je bezuinigd op alles waar te bezuinigen valt. maar nog kom je in de shit.
    je huisdieren kosten behoorlijk wat in de maand.
    wat zou je gaan doen met deze situatie?

Beter plekje zoeken voor je huisdieren waar ze kunnen krijgen wat ze nodig hebben?
    of andere dingen er bij laten en het risico te lopen om schulden te krijgen?

ik zelf zit niet in deze situatie gelukkig maar een vriendin wel en weet haar even geen raad. ze is ontzettend gek op haar katten maar ze kosten behoorlijk wat in de maand. en door flink wat tegenslagen kunnen ze niet meer rondkomen per maand

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Pfoe, geen idee. Ik denk niet dat ik mijn huisdier(en) zou wegdoen eigenlijk ... dan maar wat minder luxe brokken of goedkope kattebakvulling enzo ... zo duur hoeft het denk ik niet te zijn, maar dat ben ik natuurlijk.

3. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee, mijn beesies gingen ook niet weg, hoor! Dan zelf nog liever op water en brood. Ik heb die diertjes in huis genomen, zelf kiezen ze daar niet voor. Eerlijk waar, dan bezuinig ik liever op dingen voor mezelf, en trouwens, kattenbrokken kun je ook bij de Aldi kopen, toch?

4. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Eerlijk? Ik zou idd een beter plekje voor de katten zoeken. Ook omdat ze er nu tegenaan zit te hikken, omdat ze weet dat het een kostenplaatje is. En wat als ze ineens erg ziek worden? Kan ze het dan aan om ze niet te laten opereren omdat dat teveel kost....Denk dat ze dan beter af zijn bij iemand die er gewoon goed voor kan zorgen.
    En ik hoop voor je vriendin dat ze gauw uit de shit is, want het is al niet fijn om zo te moeten leven.

5. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    en hoeveel is veel in de maand?? Want volgens mij (hebben 2 katten gehad) vallen de kosten mee mits ze niet ziek worden...

6. Alita

Alita Niet meer actief

Nou mijn beesten gingen wel weg.....
    Ga me niet in de schulden werken alleen omdat ik mijn dieren niet wil wegdoen, laat staan dat mijn kinderen het dan dus minder goed hebben omdat ik mijn dieren wil houden...nee sorry

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

zelf een hap minder eten om mijn beestjes te kunnen onderhouden mijn beesten zijn mij alles.

ook afhankelijk van de periode hoelang het duurt. duurt het langer als 6 maandne zou ik kijken of ik ze niet tijdelijk ergens onder kan brengen bij familie ofzo

8. Bri

Bri Niet meer actief

Zolang er nog iets te bezuinigen is, zou ik dat doen.
    Maar als het alternatief is om me in de schulden te steken, dan ging ik op zoek naar een beter huis voor m'n huisdieren.

En voor de langere termijn: op zoek naar manieren om te zorgen voor meer inkomsten. Want dit is geen doen, toch?

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Je zegt dat ze behoorlijk wat kosten in de maand?

Wat voor kosten zijn dat dan ?

Als het 'gewoon' duur voer is dan heeft ze natuurlijk de keuze om (tijdelijk) over te gaan op goedkope brokken.

Wij hebben zelf 1 kat op speciaal dieetvoer (40 euro p/m) en niet de keuze voor goedkoper. Dus als dat zo is bij haar, dan is het heel lastig.

Misschien zijn het de DA kosten? Ik betaal nu zelf 3 x 159 euro p/m af vanwege een operatie in jan/feb. Daar is ook niets aan te doen, betalen moet je toch. Ook een verzekering kost geld (stom dat wij die hebben opgezegd ;)).

Ja, ik weet dus hoe het zit met huisdieren en kosten. Maar weet ook hoe het zit met huisdieren en liefde...

Wegdoen zou ik niet kunnen eigenlijk :( Maar dikke financiele problemen zijn denk ik erger...
    Daar kun je echt diep ongelukkig van worden en het kan een nasleep van jaren hebben (ik weet er helaas genoeg vanaf).
    Dus de keuze om de katten weg te doen als ze ECHT niet verder kan bezuinigen is dan toch, in MIJN ogen beter....hoe pijnlijk ook :(

10. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik zou er desnoods bij gaan werken (poetsen in het zwart ofzo) om er voor te zorgen dat ze hier kunnen blijven.

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zou never nooit op het eten of het welzijn van mijn kinderen gaan bezuinigen voor een paar huisdieren, sorry. Dus ik zou een goed tehuis voor ze zoeken denk ik. Een zwart baantje erbij is ook een optie.

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Waarom zijn die katten zo duur dan? Wij hebben een kat en hij eet gewoon kattenbrokjes uit de supermarkt, voor een paar euro per zak. Wij doen wekenlang met één zak. En we kopen ook goedkoop kattengrind, maar dat gebruiken we nauwelijks omdat onze kat overdag altijd buiten is. Verder hebben we eigenlijk geen kosten, behalve de jaarlijkse check-up en inentingen bij de dierenarts, dat kost meestal rond de €30,- En zo nu en dan wat vlooienspul en ontwormingspasta.

Ik zou mijn huisdieren niet zomaar weg doen. Maar voordat ik ze aanschaf, zou ik wel goed uitzoeken of het financieel mogelijk is. Want als je een dier hebt, moet je er goed voor zorgen. Ik ken genoeg mensen die niet naar een dierenarts gaan, omdat ze daar geen geld voor over hebben en het dier het niet waard vinden.;) Niet dat dat bij haar zo hoeft te zijn, want je financiele situatie kan natuurlijk veranderen.

13. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.554
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Kunnen ze tijdelijk niet bij iemand terecht?
    Toen wij schulden hadden,hadden we 1 kat en 2 kippen,maar we moesten noodgedwongen verhuizen maar gelukkig konden onze beesten bij een vriend terecht.
    In de crisisopvang+schuldsanering terecht gekomen,nog een paar keer verhuisd maar onze beesten waren gelukkig stabiel.
    Eenmaal weer op de rails kwam onze kat weer bij ons wonen,kippen bleven bij die vriend omdat we woning met balkon hadden.Later konden ze naar een mevrouw met giga weiland,dus uiteindelijk zijn die ook goed terechtgekomen.
    Het eten hoeft niet duur te zijn maar als je een keer naar de dierenarts moet...

14. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    VOOR GEEN GOUD.

Zoals boven reeds gezegd werd, ik ga wel ergens zwart aan het werk of ik weet was, maar mijn dieren gaan pas weg als ze dood zijn en voor geen goud eerder.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.026
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou ze wegdoen.
    Ik wil niet door mijn huisdieren in de schulden komen.

16. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    ja een kat is ziek geweest en dat heeft hun enige spaargeld opgemaakt. deze krijgt inderdaad speciale voeding en dat is vrij duur.. weet niet precies hoeveel. voor de andere heeft ze het goedkoopste voeding wat ze maar kan vinden.
    ze bezuinigen echt al op alles ze besteed hun geld echt niet uit aan onbenullige dingen maar echt om van de leven. en dan nog is het goedkoopste wat ze dan kan krijgen.
    ook krijgt haar dochter nooit iets extra´s dus er valt weinig te bezuinigen nog

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zo huisdieren dan niet zommar wegdoen, eerder bezuinigen op boodschappen, gas/water en licht, abbonnementen, internet, telefoon, auto en dat soort dingen.... er zijn altijd dingen die je kan stopzetten zodat er iets meer overblijft...... lijkt me heel erg rot als je in zo'n situatie terrecht komt.... wens je vriendin veel sterkte toe!

18. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    ik zou eerst kijken of er andere dingen zijn waar je op kunt bezuinigen.
    koop je bijv. veel merk produkten probeer deze dan te verangen oid.
    als er echt geen andere mogelijkheid is omdat je anders in e schulden komt kijk dan even bij je dircte omgeving (vrienden familie) of je huisdieren daar tijdelijk terecht kunnen.
    persoonlijk zou ik er alles aan doen om mijn huisdier niet weg te hoeven doen.
    vindt dat als je een huisdier aanschaft je huisdier moet behandellen alsof het je kind is.
    en je kind doe je ook niet zomaar even weg.
    maar goed dat is mijn mening.;)

19. Bri

Bri Niet meer actief

Het blijft me verbazen hoeveel mensen het normaal (lijken te) vinden om zwart te werken.

20. adi

adi Niet meer actief

Hier precies dezelfde mening. Ik zou de situatie van een gezin met kinderen niet in gevaar willen brengen (lees: financiële moeilijkheden) om huisdieren.

Deel Deze Pagina