Hallo allemaal! Zoals de titel al zegt: ik wil graag koken zonder pakjes en zakjes... We eten nu wel eens een pakje met bijv. risotto, lasagna, macaronie, bloemkool/prei ovenschotel wereldgerechten etc. maar wil graag "gezonder" koken, en ook zo dat onze zoon vaker mee kan eten. Dusssss ik ben opzoek maar vrij makkelijke recepten zonder pakjes! maar met kruiden o.i.d. Wie heeft ze voor mij??? Bedankt alvast
Probeer dit eens... De beste recepten vind je bij okoko recepten Ik haal hier heerlijke dingen vanaf Ook op de site van de ah kan je heerlijke recepten halen zonder zakjes...
Ik heb er wel een aantal hoor, maar dat is indo/surinaams eten. Verder pasta's die ik zonder pakjes/zakjes maak etc. Dus als je wat recepten wil, kun je mij pben.
weet je wat ik lekker vindt, je eigen pastasaus maken. Gewoon paprika, tomaat, ui, prei en wortel (met beetje olijfolie) roosteren in de oven. Dan pureren en met peper zout en italiaanse kruiden op smaakbrengen.. Echt heerlijk
In de afgelopen Allerhande stonden veel recepten van de wereldgerechten, alleen dan zonder dat je het pak gebruikt, snap je? Dus bijv. lasagna, kip siam, kofta, beeg sjanghai, etc. etc. Ik heb daar veel recepten uitgehaald!
Ooo klinkt goed Nanette. Smaakt het een beetje zoals die sauspakjes? Of dat niet? Ik ben ook wel meer bewust bezig met wat ik maak en hoe. Gebruik nog wel voor de macaroni en bami bijv een zakjesausmix erbij. Maar voeg ook eigen kruiden toe, dus denk dat ik dat zakje volgende keer maar eens weglaat en kijken wat het word haha.
Inderdaad zelf pastasaus maken, of aardappeltjes met rozemarijn in de oven, of zelfgemaakte risotto, of moussaka, of paella... Ik gebruik eigenlijk nooit zakjes! Via google kan je heel veel recepten vinden, of op allerhande.nl .
waarom kan je kindje niet mee eten dan heeft ie nog een speciale allergie ofzo, onze dochter heeft gewoon vanaf maand 9 fulltime mee gegeten met ons, zelfs uit pakjes
ik maake echt heel veel zelf. als je maar een goede basis hebt kom je heel ver. bij een "rode" pasta saus gebruik je tomaten als basis en vanuit daar ja je verder kijken. room is een goede basis voor sausjes verder een goede boullion dan ben je er een heel eind kruiden is heel erg naar smaak
Kennen jullie die Kip Palava nog van Knorr, is haast nergens meer te verkrijgen...maar ik heb een recept en al een keer gemaakt. Veeeeeeeeeel lekkerder dan met zo'n pak!
Voor pastasaus bak je eerst wat groenten in olijfolie, zoals courgette, paprika, ui, wortel, knoflook, net wat je lekker vindt. Dan wat tomatenpuré toevoegen, peper, en wat peterselie en oregano bijvoorbeeld. Zachtjes doorkoken tot de groenten gaar zijn. Of je neemt een saus van champignons en spinazie. Eerst champignons bakken, eventueel met wat knoflook. Spinazie toevoegen. Paprikapoeder toevoegen, een beetje yoghurt naturel zonder suiker erbij een goed roeren. Lekker bij tagliatelle .
Ik maak altijd pastasaus van tomaten puree, gepelde tomatenblokjes, beetje sambal naar smaak, knoflook, oregano, en peper en zout. Zo nu en dan wissel ik af met kruiden, zoals mexicaanse kruiden, chili, paprikapoeder, thijm etc etc. Nog een pastasaus, is met boursin, champignons knoflook, peper, zout en dan aardappelmeel om wat te binden.