verschrikkelijke ontactische opmerking!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jelisa, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi meiden,

Ik moet even iets kwijt.

Ik ben ongeveer 1.76 lang en weeg denk ik rond de 80 kilo. (wel een beetje te zwaar dus:)). Hierdoor heb ik wel een beetje een buikje. Omdat ik wel een smalle taille heb en niet breed ben van boven steekt mijn buikje er nogal uit.
    Nou ben ik ook een echte snoepkont hoor. En ik zou dus wat aan dat buikje kunnen doen. Maar hier heb ik de motivatie niet voor. Ik heb het al zo vaak geprobeerd...;)

Maar nu komt het::x op mijn werk ( ik werk in een verpleeghuis) zijn er al aardig wat bewoners en collega's geweest die vroegen: en, wanneer komt de kleine? Of: nog een goed nieuwjaar hoor! (En dan over mijn buik strijkend zeggen): en deze ook! En nog meer van dat soort opmerkingen. Ik erger mij hier groen en geel aan!!
    Ik zeg dan ook iedere keer: ik ben niet zwanger hoor!!
    En dat terwijl ik het wel heel graag wil maar het wil nog niet zo lukken. Dan komt zo opmerking helemaal hard aan!!

Ik heb me nu ook voorgehouden, als iemand weer zegt: goh, wanneer komt de kleine of iets dergelijks, dat ik dan zeg: Pardon, vind je dat normaal om dat zo te vragen?

Ik vind het niet normaal dat iemand zo ontactisch zo iets kan vragen. Je kunt iemand hiermee toch heel erg kwetsen?
    Ook al zie ik iemand met een hele dikke buik maar ik weet niet zeker of diegene zwanger is, dan ga ik echt niet zeggen: wanneer komt de kleine? Ik zou het nog niet eens op een nette manier durven vragen. Voor hetzelfde geld doe ik diegene daar heel erg pijn mee.

Sorry, moest dit even kwijt. Maar ik kan daar zo boos en verdrietig om worden!

Liefs J

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Jeetje wat vervelend zeg! Zou mij daar ook vreselijk aan irriteren als mensen dat continue zouden vragen. Een keertje kan voor komen, denk ik zo.

Ik zou als ze het nog een keer zeggen, gewoon zeggen: Nee hoor ik ben niet zwanger, ik ben gewoon dik! En dan weglopen. Ik bedoel daarmee niet te zeggen dat je dik bent, want ik ben zelf ook 1.76 en weeg 79 kilo.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Verschrikkelijk!

ik heb altijd een buikje gehad.
    En dan ook wel eens gehad dat mensen dachten dat ik zwanger was. Vroeg er een aan mijn man, of we al namen hadden bedacht!!!

En wat ook irri was een keer, iemand die zomaar haar hand op mijn buik legde en vroeg, 'en zit er al wat in???'
    pfffffffffffffff, die wist niet eens dat we allang gestopt waren met de pil en het gewoon toen niet wilde lukken.
    Dat komt dan ineens best wel hard aan.

4. lautjep

lautjep Niet meer actief

ik heb het ook al jaren. ik zeg altijd dat het een olifant word dus dat het nog een aantal jaar duurt. maar meestal stel ik een rare vraag terug zoals ben je???
    balen voor je. ik ken het gevoel. ik vind het pas de laatste maanden storen nu ik wel wil maar het niet lukt

5. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik heb ook altijd al een klein buikje gehad maar dat gelukkig nog nooit zo'n opmerking gehad. wel kunnen mensen zelfs mijn moeder heel gemeen zijn. vroeger was ik erg slank

65 kilo op 1,75 maar sporten 5 keer in de week 2 uur en at niet zoveel. dus krijg constant te horen ben je al af gevallen of als mijn familie iets ziet op tv een mooie vrouw wat een lijntje he en dan kijken ze naar mij.. go wat kunnen ze kwetsen daarmee. :(

heb mijn moeder ook al duidelijk gemaakt het is mijn verdomme lijf ja '''' maar je was zo mooi toen ,,go nou dank je je vind mij dus niet mooi meer je eigen dochter.. echt gateverdamme dat gezeik over een slanke lijn.. wees lekker jezelf en vrouw hoort geen plank te zijn. okey bijhouden is wat anders dan zo hard te moeten trainen dat je omvalt.

niets van aantrekken dus en zeggen ik ben zo van naturen en trots op.

ik ben trouwends 1,75 met 76 kilo

6. staffies

staffies Bekend lid

21 sep 2009
    551
    0
    0
    emmen
    ik heb ook wel een beetje een buikje en in de zomer vorig jaar liepen we met de honden en bij mijn ouders in de straat bleven we ff staan praten en toen zei die vrouw en hoever ben jij al dan ...echt ik kon wel janken omdat we ook bezig zijn en het lukt niet en ik ben druk bezig om dat buikje weg te krijgen en het lukt gewoon niet en als ze dan ook nog dat vragen vond ik echt niet leuk ...sommige denken gewoon niet goed na ...

7. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    hoi jelisa,

Jou probleem komt mij zooooo bekend voor..
    Ik ben 1,80 en weeg 86 kilo ook te zwaar dus en idd geen snoepkont gewoon te lui om er wat aan te doen.
    Ikzelf vind het ook prima zo..!!
    Maar dan heb je idd van die mensen die continu vragen of ik zwanger ben idd over mijn buik wrijven en vragen hoe het met de kleine gaat..!!
    Zo frustrerend en niet leuk..!! Want er zit niks in die buik..!! tenminste geen kindje dan :)
    Snap best dat mensen het denken maar als je iets niet zeker weet zeg het dan niet maar vraag het en ga niet als een idioot over mn buik lopen wrijven :S:S:S

Kortom snap heeeeeeeeeeel goed hoe je je voelt..!!!

8. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    ik ken dat,
    zo zei een vrouw afgelopen zomer ineens heel enthousiast, jeetje meid wat ben jij stralend zwanger, hoever ben je???
    Toen heb ik heel beleefd geantwoord dat ik dan geen sigaret zou roken...gelukkig vond ze t heel rot, maar goed opmerking zat wel!
    Ik heb er maar uitgehaald dat ik gewoon heel stralend van mezelf ben;)

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.212
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap niet dat mensen zoiets zeggen! En wat ik al helemaal niet snap is dat er mensen zijn die ongevraagd aan je buik gaan zitten. Bah, blijf van mijn lijf!

Het zijn inderdaad pijnlijke opmerkingen van hele domme mensen.

10. Pff, sommige mensen..!! Ongelofelijk! Ik vind het ook zo raar dat mensen over je buik gaan wrijven. Had ik zo'n hekel aan toen ik zwanger was ook. Maar als je niet zwanger bent is het nog vervelender. Waar halen ze toch het lef vandaan.. en ook nog denken dat dat normaal is.

11. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Ik ben het helemaal met je eens, waar halen ze het lef vandaan....

Ik ben zelf ook 1.77 en weeg 73 kilo, ook ik krijg soms zulke opmerkingen, ik denk ook maar steeds "laat ze maar"

Maar elke keer voelt het alsof je een steekin de rug te verwerken krijgt En doet het soms pijn, het lijkt voor sommige mensen denk ik vanzelfsprekend om zwanger te worden....nou niet dus, wij zijn nu al 10 mnd bezig, en dat is soms best pijnlijk om zoiets te horen als je het zograag wilt....

Suc6 en laat ze maar lummelen....
    Jij weet wel beter toch?

Grts

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dat zijn inderdaad rotopmerkingen.

Zo vertelde een collega van mijn man aan zijn collega's dat hij vader werd (en dat issie inmiddels ook al geworden) maar hij vroeg toen ook aan mijn man: en? Wanneer word jij vader?
    Dat vond ik ook een kutopmerking naar mijn man toe. Ze moesten eens weten!

13. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Ja Inderdaad...

Zwanger worden is niet vanzelfsprekend, en het kan de ander kwetzen als je zulke kutopmerkingen te weten brengt.

"Pesten doet geen pijn" Maar dat doet het wel degelijk, maar dan aan de binnenkant.

Ik laat het maar over me heen komen, en reageer er al niet eens op, dan weten ze meestal wel, dat het een gevoelig onderwerp is.

grts typje

14. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier ook een klein buikje (overgehouden van de zwangerschap en misschien de koekjes en snoepjes) en het werd mij ook gevraagd. Nou ik zou zoiets gewoon noooooit vragen. Maar dit was een man die het aan mij vroeg he, dus tja,.. Die zijn meestal sowieso niet tactisch.

15. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Tjah, wat zijn sommige mensen toch dom he! Zoiets vraag je toch niet!

Zo had ik laatst bij de supermarkt dat een kerel die daar achter de kassa zit ineens aan me vraagt of we al voor een 2e bezig zijn :$:$:$. Ik was zo verrast dat ik maar helemaal niks meer zei, en hij maar lachen (was blijkbaar erg grappig, de sukkel!!! :x).

Nou, ja, maar niks van aantrekken ook al is het moeilijk (ik weet het als geen ander) Hier staan jullie gewoon boven hoor!!!

En wacht maar af, als jullie straks wel in verwachting zijn duw je die buik deste meer naar voren want dan kan het je ineens niet meer snel genoeg gaan! ;) (En dan ziet niemand het meer ;), dat had ik tenminste :D)

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wel herkenbaar, alleen zijn de opmerkingen bij mij nog niet zo erg ontactisch. Onze frummel is nu negeneneenhalve maand oud en nu beginnen de vragen te komen of er evt binnenkort een tweede gaat komen. Wel tactisch gelukkig.

Mn nichtje is twee weken geleden bevallen van een zoontje, door de foon zei ik tegen mn vader dat t vooralsnog zeker de laatste (bekende) uitbreiding was qua achterkleinkinderen voor Opa. Nou ja zegt mn vader in ieder geval de komende 6 maanden niet.... of jij moet wat willen vertellen ;) Nou nee, zeg ik al stamelend. Dus ik hoor mijn moeder op de achtergrond wat mompelen. Och, zegt mn vader, nee hoor voorlopig niet, M is ongesteld. Doelend op mijn reactie. Nu klopte dat ook nog, terwijl ik het niet woordelijk had gezegd. :D

Maar ik kan me echt voorstellen dat het kwetst als je al langere tijd bezig bent en je krijgt dit soort opmerkingen voor je kiezen!

17. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Iemand waar ik voorheen schoonmaakte vroeg ook een keer aan mij of we kinderen aan het maken waren.

A. vond ik het een gore opmerking. Ja dat vind hij wel geil zeker, vrijen voor een kindje. En het was al zo'n vieze en handtastelijke man.
    B. Hij moest eens weten. We waren er toen ook al heel lang mee bezig.

Heb er dan ook niet op gereageerd.

Deel Deze Pagina