Verschrikkelijke schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door mamasuusje, 15 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Haha, bedenk me iets grappigs.
    Hoe zullen WIJ straks zijn als schoonmoeder?

(ik heb trouwens n hele lieve, ze is wel erg overbezorgd, maar ach, als dat alles is. Ze lapt heel soms ook wel eens onze opvoeding aan haar laars, maar ze woont ver weg dus gebeurt t maar heel af en toe, en dan nog zijn t de hele kleine dingetjes)

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hebben wij dezelfde schoonmoeder ofzo? Mijn schoonmoeder komt dus echt NOOIT he, ja, met veel pijn en moeite met verjaardagen (als je het 100 keer vraagt aan de telefoon). Soms belt ze ineens en dan weet ik niet hoe snel ik de telefoon aan mijn man moet geven. Hallo, het is ZIJN moeder (of ben ik nou raar?).

Ze komt hier dus nooit en eens in de zoveel tijd belt ze en zegt ze; ik heb jullie al zooooooo lang niet geweest. Mja, moet ze maar eens langskomen he, ze kan wel naar mijn zwager maar niet naar ons toe want dat is 'zo ver' (1 kilometer verder dan mijn zwager, maar vooruit).

Het gaat altijd over HAAR, dat ze dit heeft, dat heeft, dat ze moet afvallen en zoooo gezond eet (niet dus want zij gelooft heilig in het 'dieet'; 'Als ik maar niks eet val ik af' waar we hele discussies over voeren), ze is zo mega eigenwijs m.b.t. onze dochter, als ik zeg dat ze geen lange vinger mag (bijvoorbeeld) omdat ik dat niet fijn vind met al dat suiker erop dan doet ze het gewoon toch en als ik er wat van zeg gaat ze zitten lachen!

Ohhhh, man, dat lucht op zeg, ik ga nu even verder lezen ;).

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Zoiets bedacht ik me ook toen ik dit las: het enige nadeel van het feit dat ik een zoon krijg, is dat de kans groot is dat ik later dus ook een schoondochter krijg :)

4. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik zou wel oppassen met wat je op internet zegt, als je vrij herkenbaar bent door je banner bijvoorbeeld.
    Het is hier een keer gebeurd dat een bekende van een schoonmoeder deze site heeft doorgetipt zodat de schoonouders het ook allemaal even konden lezen.
    Dat was erg pijnlijk allemaal..

5. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    auw...dat zal er niet gezelliger op geworden zijn denk ik. :confused:
    Of net wel, wist die schoonmoeder meteen hoe haar schoondochter over haar dacht. Moesten ze er wel over praten :D

6. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hier een toffe schoonmoeder, enige waar ik me aan erger is dat ze altijd 's avonds komt onder etenstijd. we eten pas als mn vriend thuiskomt en dat is tegen half 7, stipt om 18.40 gaat de bel. en dat is ook vaak op de dag dat ik ook een hele dag heb gewerkt. zij heeft het eten al lang en breed achter de kiezen, ze eet al om 17 uur. en het rare is dat ze vroeger een vriendin had die standaard onder etenstijd kwam, vond ze niet prettig gaf ze ons aan, nu doet ze hetzelfde..
    heb het al een paar keer aan vriend aangegeven, maar die vind het natuurlijk geen probleem..

7. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Oeps, en ik heb 3 jongens... :D
    Ach, voorlopig komt er nog geen schoondochter in beeld waarschijnlijk.
    Jongste 2 zijn nog jong (maar t zou wel kunnen, zijn 15 en 17)
    En de oudste (bijna 20) heeft helemaal geen zin in een vriendin, al dat gedoe zegt ie.

8. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    praten hebben we al eens gedaan hoor, helpt echt niet! ze doet net alsof het haar kind is pfff ik denk dat wij nooit goed met elkaar zullen opschieten..

tsja schoonmoeders kan je helaas niet uitkiezen... je krijgt ze er gratis bij! :)

9. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Heel herkenbaar!jammer genoeg :(

10. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ook al zo herkenbaar, en zo irritant! En inderdaad mijn vriend ziet het niet! Ze wonen ook nog eens naast ons... :rolleyes:

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    MIjn schoonmoeder is soms een beetje te tuttig en vind mij waarschijnlijk soms niet goed genoeg.
    In het begin was dat echt te merken maar ja ik bleef wie ik was en als je het niet accepteerd jammer dan, maar sinds een paar jaar merkt ze dat het echt is tussen ons en is ze eigenlijk bij gedraait .
    En mijn schoonfamilie mag dit lezen hoor heb geen geheimen voor ze .
    Ik haat me schoonmoeder niet alleen denk ik niet dat wij echt bij elkaar passen .
    Mijn schoonvader daar integen was gelijk van af minuut 1 geweldig haha .
    Ik vind hem echt een schat van een man.

12. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    mijn schoonmoeder was in het begin echt akelig. op verjaardagen aan iemand vertellen -waar ik naast zat!- dat ze het zo jammer vond dat mijn vriend niet meer met zijn ex was, want dat was zo'n aardig meisje! :confused:
    en meer van dat soort 'gezelligheden'.

ik heb toen duidelijk laten blijken wat ik daarvan vond, en dat ze het goedschiks of kwaadschiks kon krijgen met me. toen is ze bijgedraaid gelukkig.

ze is niet echt mijn type, zeurderig en ouderwets (is ook al 70, terwijl mijn mama 'pas' 59 is). maar ze bedoelt het wel goed. toont belangstelling enzo.

schoonpa is wel OK. ook niet mijn type, en kan enorm bot doen als je het niet met hem eens bent (lees: hij heeft gelijk. punt.). maar ik had het slechter kunnen treffen!

dames met een echt schoonloeder: sterkte! trek het je niet teveel aan; het ligt waarschijnlijk niet aan jullie. ik heb gezien wat het met mijn moeder heeft gedaan jaaaarenlang (die heeft echt schoonouders from hell. die mensen sporen écht niet!). nou, pas toen ze afstand nam kreeg ze wat rust.

13. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Nou mijn schoonmoeder mag dit lezen!
    Heb namelijk de allerliefste schoonmoeder van de hele wereld :)
    Ze woont nu 3 huizen verderop en wij gaan straks verhuizen, wat ik (wat dat betreft) erg jammer vind :(
    Heb eigenlijk nooit vreselijke schoonmoeders gehad, waren alle 3 schatten!
    Mn moeder zei altijd...je hebt altijd schatten van schoonmoeder, alleen die kerels deugen nooit :) ....op mn huidige na dan ;)

Leek me altijd heerlijk om een schoonloeder te hebben, kan ik daar mn frustraties op botvieren 8)
    Ik heb het gelukkig erg getroffen :D

14. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    pffffffff schoonmoeders...... heb die van mij al bijna 2 jaar niet meer gezien en dat wil ik graag zo houden ook! Ik dacht trouwens dat we ze allemaal in een put gingen gooien?

15. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik heb geboft met mijn shoonmoeder hoor. Ze is al boven de 65 maar is altijd erg lief voor me, en zij en mijn schoonvader hebben me echt opgenomen in hun hechte gezin. Mijn schoonvader is inmiddels zo belangrijk voor me, dat ik er niet aan moet denken hem ooit te moeten missen. Maar dat komt omdat ik nooit een echt goede band met mijn stiefvader heb gehad, en nu andere vaderliefde voel van mijn schoonPa.

Wat ook wel grappig is ze sturen er een beetje op aan dat ik Pa en Ma zeg. Ik noem mijn schoonmoeder Moesje, dat vind ik leuker dan Ma, want ik heb al een ma

16. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Mijn schoonmoeder kan heel erg vermoeiend zijn maar raak er wel aan gewent haha.

17. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Gelukkig heb ik een hele lieve schoonmoeder. Ze is heel behulpzaam en dol op onze dochter terwijl ze echt al heel veel kleinkinderen heeft. Ben er ook wel heel blij om want mijn eigen moeder is een paar jaar geleden overleden en ik mis haar enorm. Dan is het echt fijn dat je het goed kunt vinden met je schoonmoeder.

En ik moet nu ECHT naar bed want het is :confused: heel erg laat.

18. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Mijn moeder van mijn man is niet leuk,we zien haar ook niet meer.
    De vrouw die ik schoonmoeder noem (de stiefmoeder van mijn man) is helaas 2 weken geleden overleden... :cry:
    Zij was echt een schat en een hele leuke oma voor Fenneke.

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Af en toe is het een loeder maar voor mijn meisje is ze de liefste oma die je kunt wensen.. Zo lang ik niet met haar in 1 huis hoef te wonen overleef ik het wel ;) .. Ze is hardstikke gek met mij en dat weer ik ook, alleen vind ze het moeilijk om met schoondochters om te gaan, zegt ze zelf ook, ze heeft 2 zonen :) ..

20. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

De mijne bedoelt alles altijd goed!
    Maar bij ons kwam ze dus oppassen.

* Snuffelen in kasten
    * Spullen opruimen op haar manier
    * Bende maken
    * Mij vertellen dat make-up onzin is.
    * Bemoeien met de kleine meid! (van ons)
    * Manlief een veer in de k*nt steken. (verschrikkelijk!)
    * Dingen verplaatsen (wasrek ophangen op de trap e.d.)
    * matten verplaatsen

Totdat ik er genoeg van had. Heb haar gezegd dat het mijn spullen waren.

Gevolg.

Verwijt dat ik niet luister. dat ze het goed bedoelt.
    Goede bedoeling? wat met privacy?
    Ze is nu bijgedraait. MAAR loopt heel vaak als ik thuis ben zo naar boven en gaat dan overal aan zitten. Net of ze een bord voor de kop heeft. haha. Wij zijn dit jaar getrouwd ze heeft de wegwerpcamera's zomaar op HAAR naam ingeleverd en ons gegeven. (waarbij ze eerst zelf in de foto's heeft lopen snuffelen) ik was echt hartstikke over de zeik.

Maar daarentegen is zij.

1.Goed voor mijn dochter.
    2.Als ik oppas nodig heb, is ze er direct.
    3. Maakt ze zich zorgen als ik wat heb/of hij/ of dochter

Al om al, gewoon praten. Ik ga er altijd tegenin. Maar dan netjes, en let op dames.
    Als je oma aanspreekt het bij 1 punt te houden, vaak wijken wij af van het werkelijke punt en ontstaat hierdoor meer gezeur. Ook moet manlief zeggen dat sommige dingen TE ver gaan.
    Het komt echt goed. communicatie is echt alles waar het om draait. En dat schijnen vrouwen minder goed te kunnen! (al lijkt dat niet zo) haha.

Deel Deze Pagina