Verschrikkelijke schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door mamasuusje, 15 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Ze wonen ook nog eens naast ons... :rolleyes:[/quote]

dat wil ik echt niet! gelukkig is mijn vriend het daarmee eens..
    maar ze woont wel 2 straten verderop

2. Care

Care Actief lid

28 okt 2008
    348
    0
    0
    managementassistent/directiesecretaresse
    Rotterdam
    Ik heb een schat van een schoonmoeder. Ze staat altijd voor ons klaar en ze komt ook drie keer in de week bij mij oppassen. i.v.m. werk en school.
    Eerlijk.....zou niet weten wat ik zonder haar moest beginnen.
    :)

3. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Pssst.. waarom gaan veel van jullie er van uit dat jullie zoons later een vriendin (schoondochter) krijgen? Misschien krijgt hij wel een vriend. Weten wij veel.

Viel me gewoon op.

Mijn schoonouders zijn eigenlijk hele leuke mensen. Bemoeien zich nergens mee en vonden het hartstikke leuk dat ze hun eerste kleinkind gaan krijgen, terwijl ik mijn vriend nog maar zo verschrikkelijk kort ken.
    Bovendien is schoonmama super creatief, dus die maakt af en toe nog wel eens wat leuks voor ons.
    Ben echt benieuwd wat voor opa en oma ze zullen zijn.
    Ze komen nooit langs, maar das geen probleem (is er ingeslopen, omdat vriendlief visite van hen altijd afweerde, omdat zijn huishoudelijke kwaliteiten een ramp waren)

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    mijn schoenmoeder woont 3000 km ver weeeeeeeeeg, dus het scheelt voor mij. ze is wel lief hoor.

5. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Helemaal mee eens. Maar mijn jongens zijn jongens jongens.
    Dus als die met een jongen thuis komen is t toch een soort van schoondochter :D

6. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Hahahhaa ik moet zo lachen hier he, ik denk dat ik eens een topic gaan openen en als titel ik ben beste vriendin met mijn schoonmoeder.
    Hhahahah nou ik weet zeker dat niemand of bijna niemand zal reageren.

Ik persoonlijk heb een redelijke goeie band met mijn schoonmoeder.
    Ik heb ook nog geen kinderen en aangezien dat zij ook behoorlijk moeierig is en heeel ouderwets moet ik dat ook nog maar even afwachten hoe dat gaat.

Ik zeg eerlijk ik stoor me er regelmatig aan, maar ik probeer mijn verstand op nul te zetten en gewoon maar aardig te blijven.

Maar ze moet zich dadelijk zeker niet bemoeien met mijn kinderen als ik zwanger raak.

7. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik zie mijn schoonmoeder niet meer :D

8. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Jeetje wat lees je toch vaak dat sommige hier ook echt hun schoonmoeder niet meer zien. Hoe erg is het dan zeg zul je zeggen :confused: En hoe gaan de mannen ermee om als ze hun eigen ouders niet meer zien, lijkt me best wel heftig, het blijft toch hun moeder.

Ik zeg eerlijk mijn schoonmoeder doet ook wel eens iets wat ik niet zo leuk vindt. En geloof dat zijn dingen wat gewoon echt niet kan.
    Maar dan zeg ik er wat van en dan weet ze het.
    Is ze wel even boos, maar ja dat komt dan wel weer goed.

Maar ik moet er echt niet aan denken dat mijn man zijn ouders niet meer zullen zien, dan moeten ze bij mij wel heeeeeeeeeel erg ver gaan.

9. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Mijn schoonmoeder is een schat hoor. Maaaaarrr... ze bemoeit zich wel veel met dingen, schrijft nog steeds kaartjes aan familie met onze namen erop HALLO we zijn zelfs getrouwd en ik kan heel goed zelf kaartjes schrijven hoor... Ze kan dingen heel bot zeggen maar bedoelt het wel goed... ze wil alles wel voor me doen. Echt een lief en goed mens.
    Maar goed overal is wel eens wat en ze zal ook wel eens zo over mij denken hoor.
    Ben wel blij met mijn schoonouders, mijn eigen ouders zijn alleen veel toegankelijker en bemoeien zich nergens mee tenzij we er zelf naar vragen.

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
    Mijn ex had eens goede ruzie gekregen met mijn vader en die hebben elkaar 3 jaar niet gezien.
    Ik ben nog gewoon bij mijn ouders langs gegaan toen, hij had ruzie, ik niet.

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja oke dat klopt, maar je leest ook best vaak dat mannen zijn ouders ook niet meer zien.
    Dat zal wel om een goeie reden zijn, maar het lijkt me best vreemd als je ineens je ouders niet meer zal zien.

12. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    op dit moment heb ik het echt helemaal gehad met die vrouw!
    Misschien komt het nog door mijn hormonen hoor maar ik kan haar echt wel wat aandoen :oops: .

Ze heeft bij zichzelf een tik ontwikkeld, smakken. En dan niet als ze aan het eten is, nee altijd en overal. Om de 3 sec hoor je een smak voorbij komen, krijg er kippevel van!
    Toen mijn meisje werd geboren voelde ze zich geen oma! Maar nu mijn lieve schoonzus zwanger is (ook een schoondochter), ja nu wordt ze pas echt oma! Nou sorry hoor maar als je 1 kleinkind hebt dan ben je toch al oma?!?
    Ik heb ook de hele tijd het gevoel dat ze jarloers is op haar kinderen. Als die het beter, leuker of mooier hebben dan gaat ze zich raar gedragen. Erg jammer want ik zou juist trots zijn als mijn meisje het later beter, leuker en mooier heeft dan mij!
    En dan nu met sinterklaas. grrrr ik kom dan misschien heel verwent over hoor maar het zit me heel erg flink dwars!
    Vorig jaar was ik zwanger met het sintfeest, maar helemaal niks voor mijn ongeboren kindje, geen rammelaar of rompertje helemaal niks!
    Nou dit jaar is mijn kleine meid er wel bij. Nu kreeg ik een mail met deze boodschap:

Voor alle kindjes die er al zijn en voor de kindjes die nog komen mogen de mama's 30 tot 40 euro uitzoeken en de kado's hier laten zien.

Ten eerste, er is nog maar 1 kindje. Ach ja je bent de oma maar dus dat kan je niet weten toch?!?
    ten tweede, vorig jaar was ik zwanger en toen kreeg ik niks. Nu heb ik toevallig een kindje en mijn schoonzus is zwanger en die mag voor hetzelfde bedrag uitzoeken. JA dat vind ik niet helemaal eerlijk!

En dan nog vandaag! Ik heb er bewust voor gekozen om voorlopig even thuis te blijven bij mijn meisje. Zij kan dit niet hebben want zij moet wel werken. Dus belt ze vandaag mijn vent op met de boodschap: ja nu patries thuis zit moet je wel opletten met je ziektenkosten. Die worden nu heel erg veel duurder. En ja ik weet niet of jullie dat dan wel kunnen betalen en jullie dochter is ook niet verzekerd omdat patries geen werk heeft! Dat was voor mij echt een druppel!

Dus gratis af te halen: SCHOONLOEDER

(sorry voor mijn lange verhaal, ben nu wel even wat gal kwijt hahaha)

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hmmm, ik heb het net andersom, van mijn moeder hoor ik nooit iets, ik moet altijd zelf achter haar aan, ze ligt vaak tot half 3 's middags op bed en komt het huis bijna niet uit.

mijn schoonmoeder maakt altijd bakjes eten voor ons voor in de vriezer, echt lief! helpt altijd als ik erom vraag en wordt zelfs boos als ik zelf ga lopen aanklungelen zonder haar hulp te vragen.

ze zijn wel allebei supergelukkig met hun toekomstige 1e kleindochter, het wordt voor hun het 1e kleinkind :)

14. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam

Mijn man ziet zijn moeder nog wel hoor. Ik heb er alleen geen behoefte meer aan om haar te zien. Op een gegeven moment is genoeg echt genoeg. Man is het er mee eens, maar het blijven zijn ouders dus ik zal hem nooit dwingen om ook te breken. Bevalt prima zo. Als ik op mijn werk zit is hij vrij dus dan gaat hij wel es langs.

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Heb ik dus ook. Mijn moeder geeft veel meer om mijn zus, daar woont ze zowat. Ze heeft nooit gezegd dat dat zo is, maar zo voelt t voor mij wel, dat merk ik aan allerlei dingetjes. Mijn ouders weten niet eens dat ik vorige week n punctie heb gehad. Ik denk dat ze dat niet erg zal boeien dus waarom zou ik t vertellen? Ik heb ze nu al 1,5 maand niet gesproken. Mijn schoonouders zijn zoals een echte opa en oma horen te zijn. Die hebben hier in huis dus ook geholpen na mn punctie.

16. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn schoonmoeder is heel lief, ze komt heel vaak langs en ze neemt bijna altijd wat mee voor ons (wat helemaal niet hoeft). Ook zijn we daar altijd welkom om te eten en ik hoef maar een kik te geven en ze staat klaar om op te passen.

Mijn eigen moeder daarintegen... als ik wil langskomen moet ik altijd een week van te voren al bellen om af te spreken. Nooit gaat eens iets vanzelf. Als ik haar niet bel hoor ik ook niks van d'r en zij en m'n vader zijn het afgelopen half jaar 1x bij ons geweest!

Doordat m'n schoonmoeder zo lief (en zo aanwezig) is baal ik soms extra van mijn eigen moeder. Aan de andere kant, omdat ik van m'n eigen moeder zo weinig hoor werkt m'n schoonmoeder me soms ook wel op m'n zenuwen (dan wil ik m'n eigen mammie).

Ach, het is gewoon nooit helemaal zoals ik wil, daar probeer ik me dan maar bij neer te leggen.

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Die van mij woont 6000 km verderop en spreekt alleen maar Russisch. Maar ze is wel lief.

18. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Je mag in ieder geval voor een redelijk bedrag wat uitzoeken, wij moeten maar afwachten...

19. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Bij mijn man is dit niet 'ineens' gegaan,daar is 30 jaar voor nodig geweest.
    Sommige moeders maken het gewoon TE bont.
    Wat die mijn man allemaal geflikt heeft,niet te geloven...
    Het is gewoon een onhebbelijk vrouwtje.
    De vrouw van mijn man zijn vader (die ik dus schoonmoeder noem) was een schatje,helaas is ze pasgeleden overleden.

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

@pluys... huh ziektenkosten duurder omdat je niet meer werkt? Volgens mij verdien je minder, dus krijg je meer terug via de belastingdienst toch? En je dochter niet meer verzekerd? Echt vaag?

@crisje... ligt eraan met wat voor soort jongen Sasha thuiskomt, anders ben ik denk ik ook een schoonloeder mwuahaha. ;)

@all... mijn echte schoonmoeder is echt een onwijs lieve vrouw (haar man daarintegen een raar figuur) Mijn schoonvader is wel een verhaal apart en zijn vriendin ook.

Lang verhaal om op te schrijven, maar ze hebben zulke dingen als: Sasha uit mijn handen grissen, daarna begint ze te huilen en niet terug willen geven. Als ik haar dan wil pakken, loopt svader gewoon van me weg, of als ik haar uit zijn handen wil pakken, dan houd ie haar stevig vast, laat maar, ik doe het wel zegt ie dan. Ik heb haar de vorige keer uit zijn handen moeten trekken. Als ik mijn dochter wil, dan wil ik mijn dochter.

(kan zo wel even verder gaan....)

Deel Deze Pagina