Houten zandbak winterklaar maken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaVanSimone, 30 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij hebben een houten zandbak en ik merk dat als we het deksel gewoon dicht laten er schimmel aan de binnenkant komt. De regen gaat er gewoon doorheen naar het zand, maar het krijgt dus niet de kans om weer te drogen in dit weer.

Wat doen jullie met je houten zandbak zodat je hem volgend jaar nog kan gebruiken?

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Wij hebben geen houten, maar wij hebben gewoon al het zand eruit gehaald schoongemaakt en hij staat gewoon leeg.
    Als je dat evt gaat doen zou ik hem daarna afdekken met een dikzeil zodat er geen water meer inkomt.
    Volgend jaar koop ik voor 2 euro wel weer zakken zand.

3. beccie

beccie Niet meer actief

ik koop ook elk jaar nieuw zand. maar heb ook geen houten zandbak.
    het word sowieso vochtig in de winter denk ik. ik zou het leeg maken en daarna goed afdekken.

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou dan ook de deksel goed laten drogen en watervast beitsen, anders rot het hout ook weg. Zgn Zweedse verf is handig om ruw hout mee te verven.

5. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een houten bak, gaat vijverfolie over de hele bak heen met paar stukken tegel erop om de boel op z'n plaats te houden. Geen garantie dat het niet gaat schimmelen, afgelopen voorjaar hebben we ook gewoon de hele inhoud vernieuwd.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    haal gewoon het zand eruit...hij moet wel geschilderd worden weer..maar hij staat er ook al 2 jaar weer. Zand in een grote trommel, soms even open zodat het kan luchten....en voila volgend jaar nieuwe zak erbij en klaar!

Deel Deze Pagina