baby 9 maanden wil avond fles niet meer.

Discussion in 'Voeding' started by Justy, May 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    herkenbaar????

Of zou het tijdelijk zijn?weet niet zo goed of ik nou wel de fles aan zal blijven bieden of er maar mee stoppen.....

2. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    helemaal niet meer of gedeeltelijk niet meer? hier wilde de kleine man ook een tijdje de ochtend en avond fles maar gedeeltelijk. kwam denk ik door de bijvoeding. later dronk hij ze wel weer helemaal leeg.

3. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0

Helemaal niet. Hij duwt hem demonstratief weg :D

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Ik wilde dus net dezelfde vraag gaan stellen! Lastig he?
    Hier wil ze hem ook ineens niet meer! Ik moet wel zeggen dat ze een flinke groentehap eet inclusief nog wat appelmoes, dus daar zit je wel vol van natuurlijk... Als ik dan een uur later met de fles aan kom slaat ze hem nog net niet uit mijn handen! Weg ermee! :D
    Ze slaapt hier trouwens op tot 6 uur s'morgens. Tot hoe laat slaapt jouw kleintje zonder die laatste fles?
    Normaal sliep ze wel altijd langer (tot 7 uur) maar dat kan hier ook door de verkoudheid komen...

En hoeveel drinkt jouw kleintje totaal over de dag aan melk en aan andere sapjes? Mijn meisje drinkt 2x een flesje van 150+5 en dan nog iets van 100cc sap... Zou dat genoeg zijn?

5. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Geen idee of dat genoeg is. Bij t cb zeiden ze me ooit dat je kindje vanzelf genoeg pakt als je maar aan bied.

Hij krijgt sochtends pap van 200 cc opvolgmelk en dan smiddags na de boterham nog een fles van 200 cc (heeft hijnveel brood op drinkt hij er weleens minder van) wat hij er verder naast drinkt is heel verschillend. Soms maar eennklein flesje van 170 cc maar soms wel twee grote van 200 cc (dus 400 cc). Geen pijl op te trekken dus :cool:

Hij slaaot gewoon tot half 7/7 uur endeed dit hiervoor ook. Ga vanaf nu gewoon die fles weg laten ennnog wat thee aan bieden. Mocht hij snachts ineens weer komen dan zal hij het nodig hebben en voer ik de fles misschien weer in....

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Ja ik denk dat ik tussendoor ook maar wat meer vocht aanbiedt en dan die laatste fles ook gewoon schrap. Misschien dan ook maar een toetje invoeren na de groentehap, dan gaat ze sowieso niet met honger naar bed :D
    Ik heb nu de laatste tijd al zoveel volle flessen leeggekiept in de gootsteen! Echt zo zonde, dat doet gewoon pijn aan me hart om dat elke keer maar weer weg te gooien :)
    Maar ik vroeg me dus af of het niet te vroeg is met 9 maanden nog maar 2 flessen.. En de avondfles is toch ook de eerstvolgende die afvalt?

7. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Toen onze kleine vlak voordat hij 6 maanden werd al naar drie flessen ging (ook zelf aangegeven) was ik hier wat onzeker over en heb ik het cb gevraagd. Hun gaven aan dat het geen enkel probleem was en dat je gewoon het ritme van je baby kan volgen. Ook zei ze dat het zou kunnen zijn dat hij binnen een maand (of twee) de middag fles al zou laten vervalen ivm het meer brood eten. Dat moment kwam hier niet. Hij wil gewoon graag znn fles na zn boterham, nou mij prima! Maar nu laat hij dus de laatste vallen. De ene baby zal de middag fles laten vallen ennde andere de laatste denk ik....

Het moet dus volgens het cb hier zeker geen kwaad kunnen. Sterker nog ze geven aan dat twee flessen rond deze leeftijd normaal is, maar drie mag ook (heb toen lijstjes gehad van haar)

8. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Prima toch?
    Je kindje heeft het niet meer nodig blijkbaar. Als je vindt dat je kindje te weinig vocht krijgt kun je hem nog wat anders te drinken geven. Wellicht wel wat vroeger.

9. adi

adi Niet meer actief

Ik zou hem dan een bakje yoghurt of volle kwark geven na het avondeten. Dat is prima vervanging voor die laatste fles.

Wij hebben rond 9 maanden ook een flesweigerfase gehad, maar dit was weer over na ong 2 weken.

10. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0

Een toetje krijgt hij inderdaad ook....

Ik merk het wel als hij ineens snachts komt :D dannmoet de fles misschien weer ingevoerd worden... T maakt mij niet zo veel uit. Ben er inmiddels achter dat er toch geen pijl op te trekkennis. De ene dag eet/drinkt hij veel de andere dag weinig. En als jendan denkt: hij heeft weinig gegeten dus zal wel een laatste fles willen dan wil hij hem juist niet en andersom ;)

11. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ja hoor ik vind het helemaal prima! Vroeg me alleen af of er veel andere babies waren die met 9 maanden nog maar op twee flessen zaten....

12. Sempje

Sempje Niet meer actief

Mijn dochter had precies hetzelfde met 9 maanden! Ik heb het een paar dagen geprobeerd maar ben daarna gestopt. Ben toen idd een toetje aan gaan bieden, dat hoefde mevrouw na korte tijd ook niet meer, dus vanaf dat moment ging ze fles- en toetjesloos door het leven :)

13. Sempje

Sempje Niet meer actief

Een paar weken daarna wilde mijn dochter tussen de middag ook geen fles meer trouwens!

14. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik vind het zo verwonderlijk dat ze eerst leven op alleen flesvoeding. Dan wordt de bijvoeding best veel en krijgen ze daarnaast nog relatief veel flesvoeding. Je zou denken dat dit super veel is toch?

En als ze dan de flessen weer laten vallen heb je t idee dat het zo weinig is ineens (althans ik dus...). Maar ze zullen misschien minder behoefte hebben na een bepaalde tijd ofzo.

Maar goed wie weet komt hij straksnineens snachts omdat hij het toch nog nodig was. T is niet gezegd dat dit zo blijft....

15. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Jeetje dat is wel snel zeg. Was je toen niet onzeker dat ze te weinig binnen kreeg? Ik zou denken: hij doet t zelf dus prima! Maar ik zou in mn achterhoofd wel af vragen of hij niet na eennpaar weekjes ineens gaat inhalen omdat hij toch te weinig heeft gehad (heb ik nu ook een beetje)

Heeft ze nooit meer om die avond en middag fles gevraagd???

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Hier ook 1 die geen fles meer wil overdag en 's avonds... Alleen 's nachts nog 1 rond 6 uur...

17. DLight

DLight Actief lid

Jun 22, 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook! Met 8,5 maand wilde hij al geen fles meer. Heb het nog slapend geprobeerd, 1 slokje en hij duwde slapend zijn hoofdje weg.
    Hij slaapt heerlijk door.
    Ik geef hem nu in de ochtend een fles van 240ml( 210+7 schepjes) en wat hij niet drinkt maak ik een pap van en die gaat op. In de middag drinkt hij nog 200ml melk en met yoghurt of kwark krijgt hij zijn dagelijkse zuivel wel binnen.

18. missguit

missguit Bekend lid

May 17, 2011
    886
    1
    16
    hier ook!
    Wisselt nu een beetje per dag moet ik zeggen..
    Senn krijgt sochtends pap..met de lepel...fles?wat is dat?dat wil hij niet....
    'sMiddags fles, ik maak 180 vaak laat hij wel ruim 50cc of meer staan..dus die maak ik ook maar kleiner..
    savonds fles 180cc, tja gisteravond had hij m leeggedronken, die avond daarvoor, 90 over..ik vind t wel goed..verder eet en drinkt hij goed..dus ik maak er maar geen strijd meer van..omdat ik soms ook wel heb...o drink toch lekker op..maar dat doe ik nu niet meer..

19. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Dat had ik vroeger idd ook wel, dat ik dacht: drink nou op anders krijg je honger! Nu niet meer. Wil hij niet dan zal hij vol zitten, simpel! Enige lastige is hu bied je wel of niet aan. Heb het een aantal dagen niet gegaan en dat ging goed maar toen werd hij ineens naeen uur of twee huilend wakker en dacht ik: miss moet hij toch die fles nog. Die dronk hij toen wel op maar of het ook echt om die fles ging vraag ik me af. Dat is t enige lastige er aan. Nu heb ik hem net maar een klein flesje van 120 gegeven.

Blijf toch wel een beetje t gevoel houden: als ik die laatste fles niet aanbied ennhij zou wel willen drinken dan heeft hij misschien honger. Op t cb zeiden ze dat dat op deze leeftijd in principe niet meer aan de orde is maar ja.... Boekjestheorie he!

20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Mijn meisje werd de laatste 2 nachten weer wakker en dus toch weer een fles aangeboden. Vanavond voor het slapen gaan toch maar weer gelijk de fles al aangeboden en ja hoor madame slurpte hem helemaal leeg!
    Wij zijn dus weer terug in ons oude schema ;)

Bij jou nog steeds geen avondfles Justy?

Share This Page