heb gister 3 kilo verse asperges (net gestoken) gekocht, en die ga ik nu schillen en invriezen (deel ervan). maar nu heb ik voor zaterdag een aspergesalade op t menu staan, kan ik die dan ongeschild in een natte theedoek bewaren in de koelkast tot zaterdag, of beter invriezen...?
Geen idee of invriezen goed gaat.. Maar ze in een bak water (dat ze onder staan) bewaren gaat beter dan in een natte theedoek. Mijn ervaring is dat ze in een natte doek na een dag al houterig worden.. Volgende keer ze een dag van te voren of de dag zelf kopen?
invriezen gaat goed volgens de aspergeboer. wel schillen eerst. die aspergesalade kwam onverwachts voor zaterdag, anders had ik ze wel morgen gekocht, maar ja.... denk dat in een bak water ook nog niet zo´n slecht idee is... doen we dat.
Ja hoor, 3 tot vier dagen in een natte theedoek eventueel nog een plastic zak eromheen. Voordat je ze gaat schillen even 10 minuten in koud water leggen.
Wanneer je ze in een bak met water bewaart, dan is het handig om het water morgen nog wel een keertje te verversen, dat was de tip van mijn aspergeboer.