Het gevoel dat de baby er elk moment uit kan vallen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saartje123, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik loop nu een paar weekjes met het volgende en ben benieuwd of meerdere het herkennen of weten wat het kan zijn.

Bij mijn laatste controle met 27wk bleek de baby al ingedaald en vast in de bekkeningang te liggen. Nu heb ik vaak het gevoel (meestal met bukken of als ik een harde buik heb of met lopen) dat de baby heeel laag ligt en of hij er elk moment uit kan vallen. Ik voel dan een zware druk onderin. Bij de tweede liep ik trouwens al een tydje rond op het einde met 2cm.

2. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Hoi. Je omschrijft het grappig :) Ik heb dit ongeveer ook. Baby is ruim een week ingehaald en vooral als ik loop of sta lijkt het alsof ik haar tussen mijn benen voel. Ziet er ook anders uit beneden :) meer gezwollen of zo. Sorry voor intieme details. Baby zit ook enorm op mijn schaambeen te duwen of mijn bekken speelt weer op. Ga vanavond voor controle naar gynaecoloog dus ga het zeker vragen !

3. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Ahhh dat heb ik ook! Baby is hier ook ingedaald en dat voel ik heel goed..

Heel gek gevoel af en toe. Heb echt het idee dat dit mannetje niet tot 40 weken in mama's buik blijft..

4. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Herkenbaar van vorige zwangerschap.
    Met 32 weken 2 cm ontsluiting en volledig ingedaald... Ben met 42 weken bevallen!!

Grappige was dat je echt aan zijn hoofdje kon zien dat hij lang 'vast' gezeten had. Echt super platte oortjes en in beide oortje 'een vouwtje'.
    ;)

5. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant

Haha herkenbaar. Mijn zoontje had ook van die platte elfjes oortjes bij de geboorte.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Is heel normaal :)

7. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Ik heb het ook al... het lijkt mij niet logisch dat dit ventje al is ingedaald (mede omdat onze tweede dochter nooit is ingedaald maar nog rustig rondzwom met 41 weken)

Ik heb ook steeds het idee dat ik naar de wc moet, maar dat is niet zo... Zou dit kindje inderdaad zo laag liggen dan?

Deel Deze Pagina