Het is nu een paar dagen wintertijd en mijn zoontje is er nog niet aan gewend. Half 5-5 uur wordt hij wakker. We geven hem dan een flesje en hij gaat nog even uurtje slapen. Is het normaal dat kinderen toch zoveel last hebben van de wintertijd? Zelf heb ik ook de eerste 2 dagen er wat last van, maar daarna trekt het wel weer weg. We zitten ook gewoon in zijn ritme van om 8 uur in bad, verzorgen, flesje en naar bed. We waren erg blij dat hij eindelijk doorsliep (21 - 6) na 10 maanden haha, alleen heeft het nu dus maar 2 weken geduurd door de wintertijd... Zijn er nog tips mbt kinderen en de wintertijd? Doen jullie dingen later/vroeger?!
Zelf ga ik gewoon met mijn zoon mee in zijn ritme. Met de wintertijd heb ik alles wel wat bewust proberen te rekken en sinds vandaag zitten we weer in het juiste ritme.
Ah ok. Nou dag 1 konden we echt niet rekken, werd het uur eerder zelfs. Laatste dagen redden we het net tot 8, daarna wederom drama... Ik moet wat dat betreft misschien even doorzetten maar wil ook wat het beste voor hem is...
Hier twee grotere kinderen. En we komen nu in de buurt van oude tijden (half uur speling nog). Hier heeft het duidelijk te maken met vroeg donker en vroeg moe... ze vallen snel in slaap en worden daardoor vroeger wakker. Trekt vanzelf bij
Ons mannetje is ook nog steeds een uur vroeger wakker dan normaal, terwijl we hem 's avonds wel een uur "later" op bed leggen. Denk dat het bij sommige kindjes gewoon even duurt voordat ze er aan gewend zijn.
Hier ook hoor.. Ze zijn4 en 2,5. Nou eerste dag wintertij..0500!!!!!! Tweede dag wel lekker geslapen en vandaag 0530! Normaal was het 0700
Eerder was het hier nauwelijks een probleem, gewoon gelijk meegaan met de tijd en het kwam vrijwel gelijk goed. Deze keer had de jongste er veel moeite mee. Half 5 klaarwakker terwijl hij normaal rond 7 a 7.30 pas wakker was. Wij hebben hem bij ons in bed gepakt en alles zo rustig en donker mogelijk gehouden tot 7 uur. Sinds vandaag lijkt hij gereset Hij was om 7 uur wakker, jeej.
Komt goed in de avond zijn de tijden vrijwel gelijk goed gegaan en wakker iets eerder nu rond 7 uur maar gaat steeds beter
Ondanks dat het voor jullie net zo vervelend is als voor ons ben ik wel blij wat herkenning te lezen! Ik vroeg het aan mijn vriendin en haar zoontje had nergens last van! (Die sliep ook al met 6 weken van 7-7 dus ja eigenlijk niet echt de handigste persoon om het aan te vragen haha)
Nou weet niet wat hoer gebeurd is maar ze slapen beter . Voor het weekend werd zoontje continu wakker rond 6 uur vaak ook al eerder. Kreeg het dus echt Spaans benauwd dat de klok terug moest. Echter hebben hem nu zondag werd hij 7 uur wakker, maandag en dinsdag wakker moeten maken om 7.15 en vandaag werd hij half 7 wakker . Ze gaan gewoon half 8 naar bed zoals ik gewoonlijk ook deed maar hij slaapt nu dus iets langer. Ik zelf sta elke morgen half 7 op in alle rust dochter wordt meestal iets naar 7 wakker en moet ik nu ook al 2 dg wakker maken om 7.15
Mijn dochter heeft nergens last van maar mijn hond wel haha, die staat om 4 uur al bij zijn bak eten te schooien
Pff, kindjes hadden er nooit last van, behalve nu dus.. Vandaag was het 6.45, gelukkig, maar zondag zat ik dus om 6.15 beneden. Ik ben best wel een ochtend mens, maar dat ging me een beetje te ver. Ze vallen 's avond wel als een blok in slaap though..
Ik heb er eerder last van dan mijn kinderen! Maar goed dat zijn beide altijd lange slapers geweest, ik moet ze dus net als voor de wintertijd nog altijd elke ochtend uit bed slepen. En dan te bedenken dat jongste dan al 12uur heeft geslapen en de oudste 10, 5 uur, het zijn echt 2 luiwammessen. Ik daarin tegen ben nu elke ochtend een uir voor de wekker aan wakker.
Gelukkig is Luca zonder problemen geswitcht !! Hij gaat naar bed om 20:00 uur en komt er 07:00/07:30 uur uit heerlijk!!!
Denk dat ik geluk heb gehad. Mannetje sliep tot 5/6 uur en was regelmatig 's nachts wakker. laatste fles om 20uur. Nu sinds een paar dagen ineens tot minimaal 20.30 zonder wakker te worden. wat een verschil en hij is super vrolijk
Ja hier hetzelfde als de anderen, nu net sinds vandaag weer een redelijk ritme met de kinderen, Ik heb steeds met halve uurtjes geschoven.
Hier hebben we vrijdag de voedingen een half uur opgeschoven en zaterdag een uur. Normaal gesproken is ze altijd rond dezelfde tijd wakker, ongeacht tijdstip van naar bed gaan. Zondagochtend was ze toch echt een uurtje later wakker! Verder ook weinig last tot nu toe.. Hoorde wel dat een baby gemiddeld een week nodig heeft te wennen aan een uur tijdverschil..