Hoi lieve moeders, Wij gaan geleidelijk aan over op vaste voeding voor mijn zoontje van nu bijna 6 maanden. Ik denk dat een kleine blender met verschillende standen makkelijk zou zijn om te hebben al dan niet met een stoomfunctie. Ik wilde naar jullie ervaringen vragen met kleine blenders of zoiets als de Beaba babycook. Welke is handig om te hebben, hoe lang jullie het hebben gebruikt, etc. Alvast bedankt voor jullie reactie! Groetjes van Andrea, mama van Jasper
Wat grappig, ik wilde net een topic openen over dit onderwerp! Heb dezelfde vraag dus ik lees graag mee! Weet dat ze er ook van Avent zijn maar de Beaba spreekt me ook erg aan..
Wij hebben de kleinste/goedkoopste van Beaba. Hadden die al toen onze oudste (nu 8,5) klein was en weg gedaan toen haar zusje 1 was. Nu voor de jongste weer een nieuwe gekocht en hij bevalt nog steeds uitstekend. Het eten is altijd lekker vers en snel klaar, hij blendert het mooi glad...ik vind het een top uitvinding en nog gezond ook door dat stomen.
Ik had eerst die stoomblender van de kruidvat. Die is toen teruggeroepen en omdat ik hem zoveel gebruikte maar meteen een goede aangeschaft. Na veel reviews te hebben gelezen voor de Philips avent gegaan. En wat een top ding! Neemt weinig ruimte in beslag en is makkelijk schoon te maken. Wordt hier al een paar maanden iedere dag gebruikt
Bedankt voor jullie reacties NafNaf en Irongirly! Goed dat je meeleest, Romymama! Op Bol.com lees ik de volgende reviews over de Avent: bol.com | Philips Avent SCF870/20 - Stomer/Blender | Baby En de Beaba, de verschillen tussen de apparaten en de reviews Verschillen tussen Babycooks bol.com | Béaba Babycook Original Classic Stoomkoker/ blender - Pastel Blue | Baby... En bol.com | Béaba Babycook Solo Stoomkoker/ blender - Pastel Blue | Baby @ Irongirly, er wordt gezegd dat de Avent veel lawaai maakt. Vind je dat ook? En maakt het het eten heel erg glad of kan je het gewoon wat korter blenden? - omdat het volgens mij maar 1 stand heeft. @NafNaf, ik las dat er water in het eten loopt, klopt dat? Kan ik me haast niet voorstellen. En maakt het ding veel lawaai? @Romymama, de Beaba heeft ook een speciaal bakje om rijst/pasta mee te stomen, dat vind ik een pré, maar ik vraag me af hoe vaak je speciaal voor je kindje apart pasta/rijst klaarmaakt. Dit bakje krijg je via de site van Beaba nu gratis mee, op Bol.com moet je het apart kopen. Verder heeft de Beaba solo een inhoud van 1,1 L, wat handig is als je veel tegelijk klaar wilt maken en invriezen maar ik zoek juist iets waar ik vooral á la minute (nou, bijna dan) 1 of max 2 porties eten kan klaarmaken (we wonen klein, kleine diepvries...). Ik lees ook dat de Beaba na enkele keren gebruik er al 'afgeleefd' uitziet. Jammer jammer maar ik ga toch voor het praktische boven het esthetische Ik heb trouwens nog niet besloten. Jij, Romymama?
Ik heb een alecto 5 in 1 waarmee je dus ook kan stomen, mixen, flessen verwarmen en steriliseren. Ook fijn!
Ik heb de dubbele beaba gebruikt. Fijn, aangezien ik vaak in het voren kookte en dan alles invroor. Gaat lekker snel! Pasta bereiden vond ik niet succesvol....
Ik heb de grootste versie van Béaba Heel content van! Wordt hier sinds een dikke maand bijna elke dag 2x gebruikt Het stoomvocht wordt apart opgevangen, dus dat kan je weggieten na het stomen en dan meteen alles blenden.. Tis ook snel afgewassen
Tja.. wat is lawaai? M'n blender maakt meer herrie ik vond 't wel meevallen. Het eten kun je heel glad maken, of gewoon wat korter blenden. En anders zelf van die "puls" bewegingen maken
Ik zou écht niet weten hoe er water in de babycook zou kunnen lopen. Er hangt een mandje in die plastic bak. Daar wordt hete stoom in geblazen. En die stoom samen met het vocht van de groenten worden onder in die plastic bak opgevangen. Zelf gebruik ik dat kookvocht wel om het hapje wat smeuïger te maken. Maar ik heb dus geen idee hoe er water in het eten zou kunnen lopen? En ja, stoom komt er wel bij...maar dat is het idee van een stoomapparaat... Herrie maakt hij wel, maar niet meer dan onze gewone keukenmachine of zo.
Rijst en pasta klaarmaken lijkt mij ook fijn! Ben er nog niet helemaal uit maar neig toch naar de Beaba en jij?
Ik ook! Lijkt me eigenlijk superhandig. Het is dat we klein wonen en ik wil het huis niet volproppen met spullen. Aan de andere kant, vandaag zei iemand dat het makkelijk is als je alles in één potje klaar kan maken, scheelt werk én afwas. Zij was ook lyrisch over Beaba. Ik denk dat ik die ga doen, ja.
Ik heb de stomer/blender van avent! Ideaal ding Ik kan er nu 2 porties tegelijk in maken en dan invriezen. Voorheen toen zl minder at kon ik 4-6 porties maken. Nu gebruik ik de stoomfunctie nog wel, maar ik prak het gewoon ipv blenden. Dan is het wat grover, zodat zl daar ook aan kan wennen. Mijn staafmixer was destijds kapot en heb daarom via Mp voor 25 euro de stomer/blender gekocht. Rijst en pasta kook ik nu gewoon los en gooi ik daarna bij de groenten+vlees. Ik mis het niet dat het niet samen kan. Want rijst en pasta moeten vaak korter koken, dus dan ben je nog aan het klooien.
Ja ik ben eruit dat ik voor de Beaba ga! Alleen.. ik zie nu dat je de Beaba babycook Original hebt en de Beaba babycook Solo. Volgens mij kan er in die laatste meer, dus je kunt grotere porties maken en dat vervolgens invriezen maar zouden er nog meer verschillen zijn? Ik kan het niet zo goed vinden.. Welke neem jij?
Ik kan je de dubbele alleen maar aanraden. Met name als je ook meerdere porties tegelijk wilt maken dan ben je2x zo snel klaar. En als je vlees of vis wilt gaan toevoegen ook handig, dat deed ik liever apart van de groenten stomen ivm de eiwitten enzo die vrijkomen
Hmm oke.. Ik twijfel daar inderdaad ook nog een beetje over maar vraag me af of ik echt ga invriezen en zo niet dan heb je dat eigenlijk niet echt nodig lijkt me?