Het maakt me heel vaak onzeker.. Ik ben nu 24+5 zwanger en voel mijn kleintje heel wisselend. De ene dag superveel en de andere dag is het een stuk rustiger. Is dit normaal? Het maakt me soms zo onzeker. Als ik het kindje uren niet voel schiet ik al gelijk in de stress. Ik weet ook niet waar de angst vandaan komt maar zit me continue druk te maken. Hoeveel voelen jullie je kindje rond deze termijn? Ik heb wel gehoord dat je het ongeveer 10 keer per dag moet voelen. Maar als ik het voel is het vaak 5 keer achter elkaar en dan een paar uur niet meer. Telt dit dan ook echt als 5? Zijn er misschien andere dames die dit ook hebben? Of iemand die tips voor me heeft? Ik neem aan dat je niet zomaar extra controles kan krijgen maar ik maak me zoveel druk.
Vanaf 28 weken zwangerschap moet je je kindje circa 10 keren per dag gaan voelen, voor die tijd hoeft dat helemaal niet. Ik heb mijn kindje pas het eerst gevoeld met 23 weken zwangerschap en dat werd pas sterker toen ik de 27 weken zwangerschap voorbij was. Nu voel ik hem wel 50 keer per dag want hij is erg actief Je moet je helemaal niet druk maken, je hebt nog eventjes en op dit termijn hoef je je kindje nog niet zo vaak te voelen. Maar als je je zorgen maakt kan je altijd je VK bellen. Trouwens, elke beweging telt als 1 keer dus ook als je hem 5 keer achter elkaar voelt, dan zijn dat gewoon 5 bewegingen.
ik voel de kleine heel veel, niet elke dag met dezelfde regelmaat. van de week was de kleine een dag heel rustig en toen maakte ik me ook wel zorgen. ik heb het geweten, want de dag erna werd ik aan alle kanten geschopt en bewoog de kleine mn hele buik door. na een tijdje ga je een ritme wat bewegen betreft ontdekken. het ene moment is het heel actief en later weer wat rustiger en het ligt er ook aan hoe je kindje op dat moment ligt. als je het ritme van je kindje een beetje kent en als het daar niet te vaak en te extreem vanaf wijkt zou ik me niet teveel zorgen maken. geef het wel even bij je vk aan dat je je zorgen maakt, misschien heeft ze tips voor je en kan ze je gerust stellen.
Is inderdaad pas vanaf 28 weken dat je ze zo vaak moet voelen bewegen Rond 24 weken voelde ik ze ook niet elke dag
Ik had ook rond 24 weken dat hij ineens wat rustiger was. Na 2 dagen heb ik toen wel de vk gebeld. Zij is langsgekomen maar alles was prima gelukkig. Vk zei dat vaak rond die termijn het ritme wat veranderd of dat ze anders gaan liggen en je dus de schopjes wat minder voelt. Inmiddels herken ik dit zelf ook.
Dank voor jullie reacties! Stelt me weer wat gerust! Donderdag moet ik op controle dus dan zal ik het eens overleggen..
Ja is heel normaal hoor! Ik ben morgen 17 weken en voel de leine meerdere keren per dag, is de 2e zwangerschap da kan best daardoor komen.
Een paar dagen met de rug naar je buikwand toe kan al heel veel verschil maken. Je hoort ook wel dat ze wat rustiger zijn tijdens een groeispurt, ook niet geheel onlogisch, want dan hebben ze de energie ergens anders voor nodig. Ook is ieder kind anders. Mijn eerste was al beweeglijk, maar nr 2 is nog veel energieker. Die trapt ook echt je hand weg als je je hand op je buik legt. Hier voel ik hem dus ook de hele dag, maar soms ook een paar dagen maar enkele keren.
Rond week 16/17 voelde ik wat kloppen van binnen, net een zenuwtrilling.. heel gek om te omschrijven maar je 'voelt' gewoon wat.
Hier 24+2 en ik herken je verhaal, Romymama. Sommige dagen is het alsof er wel drie kindjes in mijn buik zitten zo druk, en andere dagen lijk ik heel weinig te voelen. Ik hou me vast aan het idee dat 28 weken de grens is waarop ik haar elke dag minstens 10 keer zou moeten kunnen voelen. Vertrouw je het toch niet, of heb je er een onbestendig gevoel bij, dan kun je de altijd de verloskundige vragen!
Hier net 16 weken en de afgelopen week voelde ik de kleine heel in de verte maar wel duidelijk en altijd als ik 's avonds naar bed ging. Gisteravond voelde ik helemaal niets, daar word je dan meteen onzeker van terwijl ik weet dat je nog maar heel pril iets kunt voelen. Kan niet wachten tot het moment dat de kleine heel duidelijk aanwezig is!
Ik kom denk net aan de 10x per dag, terwijl ik haar al vroeg voelde. Ze is gewoon heel rustig, ik heb voor mezelf nu de regel dat wanneer ze 2 dagen lang nog minder beweegt dan nu, ik de gyn bel. Mijn oudste was veel drukker, daar was het niet eens van bij te houden hoevaak ik haar voelde haha!