Misschien een rare vraag, maar ik weet dat je geen vacuumverpakte zalm mag tijdens je zwangerschap. Nu heb ik verse gerookte zalm gehaald bij de visboer, mag ik dit dan wel invriezen? Of is dat ook niet goed?
je mag het wel invriezen, dat kan geen kwaad. omdat je een vers product hebt gehaald is het okee om te eten maar gerookte zalm is gerookt bij een temp van 68 graden dit betekent dat je het ook minstens 5 dagen kan bewaren in de koelkast.
Er bestaat in nederland geen vers gerookte zalm (sorry) De visboer haalt het gewoon uit een gasgevulde verpakking in plaats van uit een vacuum verpakking. Waarom dat wel mag snap ik ook niet maar er word in nederland geen zalm gerookt alleen makreel en paling. groetjes kim
bij de meeste visboeren word ook de makreel niet meer gerookt, die word gestoomd en er word een rooksmaak aan toegevoegd..
De zalm van de visboer is inderdaad ook niet vers zoals je wel zou denken. Wat betreft risico's mag je die dus ook niet eten.
Ik durf die van onze visboer wel te eten (geven zelf ook aan dat die wel mag als je zwanger bent omdat die niet vaccuum verpakt is geweest maar in gasverpakking en dat is prima) Het woord vers is misschien niet goed gekozen maar gerookte (of gestoomde hoe je het ook noemt) zalm die niet vaccuum verpakt is geweest mag je best eten.
Yup ik heb me heel wat weken in kunnen houden, maar ik ben van de week langs de visboer gegaan voor "verse" zalm. 5 euro voor 100 gram.... en VIES dat ik het vond.... Ik heb dus 2 happen geprobreerd en de rest aan m'n zusje gegeven