Ik hoor altijd maar van het kdv dat ze zo goed en veel eet... En ik word er een beetje onzeker van... Wat vinden jullie? Op kdv-dagen: 08.00 uur 200cc pap (wel extra water) 10.00 uur 200gr vers fruit 12.00 uur 1 boterham met boter en 1 boterham met appelstroop en groeimelk (150cc-180cc) 15.00 uur rijstewafel met water 17.00 uur min. 250gr zelfbereide warme maaltijd (niet altijd met vlees), 1 à 2 keer per week een Danoontje 18.00 uur 1/2-1 rijstwafel 19.30 uur 200cc pap (wel extra water) 's Nachts nog af en toe een slok mm en 's morgens ook als ze erg vroeg wakker wordt, dan slaapt ze lekker weer door De dagen dat ze thuis is eet ze wel flink minder brood, maar dan krijgt ze wat vaker een stukje tussendoor. Af en toe een koekje. Ik weet dat ze best wel veel aan melk/pap drinkt, maar iets anders krijg ik er haast niet in. Is het nou echt zo veel? Dik vind ik haar niet, ze is gezond stevig, lekker gebouwd.
Ik zou bij het eten niet meer dan 100cc geven en dan misschien thee ofzo ipv groeimelk En savonds geven wij ook geen fles meer. En hoezo een rijstewafel rond 18 uur als ze om 17 uu rnog warm gegeten heeft? Zou ik persoonlijk ook niet doen WEl een toetje van ongeveer 100cc yoghurt ofzo Onze Demi eet als volgt: bij opstaan (tussen 6 en 7) 200cc groeimelk met bambix rond 09.30 1 banaan Tussendoor vaak een flesje sap (thee, water of zwaar aangelenkte limo) rond 11.30 1 boterham/1,5 soms en 100cc groeimelk na het slaapje 14.30/15 uur een mandarijntje en wat sap (200cc water, thee of zwaar aangelenkte babyranja (diksap multivit oid) rond 17 uur 200gr warm eten en een toetje van ongeveer 100cc yoghurt of een danoontje ofzo Verder neits.
Hoi, dank voor je reactie! Ja, waarom 150-180 cc melk tijdens de lunch? Ze drinkt gewoon niets anders. Misschien hooguit 50cc aan water en dat verdeeld over de hele dag. Dus ik ben al blij dat ze deze melk drinkt, zo komt ze toch nog aan bijna 600cc vocht per dag. Diksap of Roosvicee wil ze echt niet. En ik wil haar niet elke dag een toetje geven, wel een rijstewafel, want daar zit eigenlijk niets in, misschien 20 kcal of zo, in ieder geval veel (!) minder dan in toetjes. Omdat ik ze haar niet helemaal wil ontzeggen krijgt ze ongeveer 1 à 2 keer per week wel een toetje. En ze geniet echt van die rijstewafel, ze eet hem niet eens helemaal op, hoor, ze breekt hem in kleine stukjes en deelt ze met haar speelgoedjes in de box .
Ik vind 200 gram fruit zoveel! Mijn dochter eet nog niet eens een heel stuk fruit. 3/4 peer of een halve appel. Alleen een banaan of necatarine ofzo gaat er helemaal in. Mijn dochter eet: 150 ml melk met 2 el brinta fruit 2 boterhammen met 100 cc melk rijstewafel, cracker of soepstengel ofzo avondeten (gemiddeld rond de 150 gram) toetje, 100 cc zuivel Hiernaast drinkt ze nog 2 volle bekers half sap half water. Minder fruit en veel minder pap dus. Maar goed, wat je dochter nodig heeft, heeft ze nodig hoor!
mijn zoontje is ook een grote eter: 1-2 boterhammen en 100 halfvolle melk of ongeveer 150cc pap 1-1.5 stuk fruit 2 boterhammen en 100 halfvolle melk na het slaapje een dreumesnijntje koekje en drinken 17.00 250 gram warm eten en gemiddeld 100 cc halfvolle yoghurt als wij eten rond 18.15 hapt ie wat mee 19.30 tussen de 150-200cc pyjamapapje verder heeft hij dehele dag een tuitbeker water staan, meestal drinkt hij er 2 leeg. groetjes, Miranda
hier was het vanaf 12 maanden 7 uur beker of flesje melk 150 + 1 of 2 boterhammen 10 uur koekje of fruit 12 uur 2 boterhammen en beker melk 15 uur fruit of koekje 17 uur avondmaaltijd. dit meestal vers of anders heel potje 15 maanden en zo nu en dan een toetje. savonds vaak nog een koekje of wat chipjes. heel de dag binnen handbereik een rietjes beker gevult met diksap, roosvisee, water of fristy/chocomel savonds geen fles meer voor het slapen gaan