op advies van KA mochten we nu ongeveer beginnen met groentehapjes. ik ben van plan alles vers te maken, want ik zie graag wat ik mijn kindje voorschotel en heb t idee dat vers ook echt naar groente smaakt. maar.... nu hebben we begin sept. een familie weekend van vrijdag tm maandag waar we elke dag uit eten gaan en dus niet zelf koken. nu zit ik te bedenken, wat doe ik, toch dan voor potjes gaan of s middags even de keuken (zitten in huisje) in duiken om een prakje te maken? zou ze dan de potjes wel lusten omdat ze vers gewend is? en als ik vers maak, hoe lang is dat houdbaar in de koelkast?
Pff moeilijk. Normaal ben ik voor vers, maar als ik eens weg was deed ik ook wel een potje. Maar een week lang, terwijl ze dan ongeveer 2 weken lang vers heeft gehad, nee. Ik denk..dat ik pas na de vakantie zou beginnen Wel zo makkelijk en de meeste moeders beginnen met 6 mnd pas.
Ik weet niet waar je heen gaat,maar als je in nederland gaat,gaat mijn voorkeur naar zelfgemaakt uit. maar als het anders niet kan een potje. Ik kan het helaas niet weten,want toen we voor de 1e keer gingen was mijn oudste iets meer dan een jaar oud.Het probleem was,dat ze met de pot mee at en ieder bakje of potje zo tegen de grond neersloeg.Dus hebben haar meegenomen uit eten... en met ons mee laten smikkelen.
ik ga gewoon naar duitsland, en de potjes zijn op zich prima (hoor ik van mede-moeders) alleen als ze vers gewend is... ik had nog niet eerder hierover nagedacht omdat ik graag zo tegen 6 maanden wou beginnen, maar ze zit nu steeds iets over de max. wat flesvoeding aangaat en lust nog wel wat... dus zei de KA dat ik langzaam kon beginnen, nu wil ik sowieso rekken tot volgende week, en dan begin je met paar hapjes. misschien toch af en toe een hapje potje geven, kijken of ze dat ook 'pikt'.
Volgens mij gaan potjes er vaak wel in, hoor. Zeker zo in het begin, wanneer je toch meestal eerst een paar dagen maar 1 smaak geeft. Ik zou lekker een paar dagen een potje doen. Daarna gewoon weer vers. Denk niet dat dat veel uitmaakt. Het is maar 4 dagen, toch? Lijkt me geen punt.
Een potje kan prima hoor. Ik zou zelf bij mijn eerste (toen deed ik nog aan alleen maar vers) zelf potjes gemaakt hebben en die mee nemen. Afgesloten kun je prima 2-3 dagen bewaren. Waarom met 4 maanden beginnen? Waarom begin je niet gewoon na het weekend? Dan is ze 5 maanden en ben je nog 'vroeg' genoeg
Ik zou zelf gewoon even wachten tot ze iets ouders is. Mijn dochter lust ook altijd wel meer melk, maar deed het op 5 voedingen van 180+6 ook prima. Gaf ik meer, dan dronk ze dat ook op. Zeker als je zelf het idee had om tto 6 maanden te wachten, zou ik dat zelf gewoon lekker doen. En anders zijn potjes ook prima hoor, alleen niet echt lekker. Zelfgemaakte prakjes zijn in de koelkast gewoon 2 a 3 dagen houdbaar.
ik kijk inderdaad even of ik t kan rekken, alleen ze drinkt nu 5x 210+7, dus echt boven de grens en neemt geen genoegen met minder. dus 2-3 dagen is t houdbaar, in pricipe zou ik dan ook daar wat hapjes kunnen maken, in 1 keer.
Zelf zou ik niet moeilijk doen en zo'n weekend gewoon niets geven of pas na het weekeinde beginnen. De eerste tijd ben je toch aan het proeven en proberen en tot 6 maanden kan het geen melkvoeding vervangen. Wat de grote flessen betreft, is er wel eens naar reflux gekeken? En al eens geprobeerd om per fles niet een extra schep, maar wel extra water te geven (per fles mag je 15-20cc extra water nemen, dus dan maak je een fles van 6 scheppen en 200cc water). Of fortevoeding voor hongerlapjes?
Ik weet niet waar je naartoe gaat. Maar wij zijn laatst een weekje weg geweest en ik had van te voren eten gemaakt en dit ingevroren. Meegenomen en daar gelijk in het vriezertje gedaan. Ging heel goed. Zo heb je het wel vers zelf gemaakt alleen is het ingevroren geweest.
Misschien ben ik raar maar ik vraag uit eten altijd of ze iets voor mijn dochter kunnen koken, gewoon wat stukken groente, en bijv een aardappeltje. Uiteraard zonder zout etc. Heb ik ondertussen al zo'n 20x gedaan denk ik, en echt nergens een probleem geweest.
Ik denk ook dat het helemaal geen probleem is om een potje te geven. Ik gaf in het begin ook steeds potjes; de laatste paar maanden maak ik bijna alles vers. Mijn ex-vriend en ik hebben co-ouderschap en bij hem krijgt hij wel potjes. Had liever vers gezien, maar ga hier echt geen probleem van maken. Potjes zijn ook prima qua inhoud.
als je nu vrijdag voordat je weggaat 2 kleine porties kookt, dan heb je voor vrijdagavond en zaterdagavond al eten. Hoef je het alleen te koelen (koelbox). En dan maak je zondag in het huisje voor zondag en evt. maandag. Dan hoef je maar 1 keer te koken voor je kleintje.
ik ben geen tegenstander van potjes, hier eet ze het regelmatig. Moet zeggen dat de biologische van de AH nog het meest natuurlijk smaken... maar goed, wat je ook kan doen is thuis wat prakjes maken en invriezen en die dan meenemen. kun je overal opwarmen en geven!