rijstebloem in voeding!

Discussie in 'Voeding' gestart door MvN, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hallo,

Misschien heel dom!! maar hoe kan ik ht beste rijstebloem in de fles doen?

180+6 en dan 2 eetlepels rijstebloem?

Of 200+6 en dan 2 eetlepels rijstebloem

Van de week had ik zo'n probeer zakje geprobeerd van rijstebloem, met de papspeen van dr brown alleen was het zo dik dat het niet eens naar beneden stroomde hahah :) toen had ik 180 + 6 en dan het probeer zakje. Snapte niet helemaal wat ze bedoelde met 200 ml flesvoeding, 180+6 komt neer op 200ml, of ze bedoelen 200+6?

Ik ga nu rijsebloem geven omdat mijn meisje een slechte eter is.. Ze is niet van de fruit en groente, paar hapjes en dan doet ze de duim er in. ze krijgt 4 flessen van 2x 210 +7 en 2x 180 + 6 en daarvan laat ze alles bij mekaar nog zo'n fles van 180 staan!!!

En ze weegt maar 5700 gram dus ze moet wat aankomen dus ga hopen dat dit werkt!!

Alvast bedankt

2. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    toen ik die van mij rijstebloem gaf, deed ik altijd op een fles van 180+6 ongeveer 2 eetlepels rijstebloem. Dan was het net niet te dik om door een 1-2-3 speen (van Avent) op standje 3 te zuigen. het is toch een kwestie van uitproberen. En als je de pap wat langer laat staan wordt het steeds dikker, dus gelijk geven als het klaar is. Maar misschien vind je dochtertje het ook wel prima om wat dikkere pap eens van een lepeltje te eten. Die van mij hapte met 5 maanden ook al fruit en pap van een lepeltje. Dan kun je ook gelijk de pap wat dikker maken of bambix voor 6 maanden en ouder gaan proberen (meer voedingswaarde ook volgens mij).

En als ze nu al in totaal 180 cc voeding laat staan, misschien moet je dan gewoon wat minder gaan aanbieden en heeft ze genoeg aan 5 voedingen. dan komt er vanzelf ook ruimte voor groente en fruit denk ik dan.....

Anders de volgende keer eens op het CB vragen.

succes in ieder geval om je kleine meisje lekker aan de rijstebloem te krijgen.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze hoeft die fruit en groente nog niet hoor, misschien is ze er gewoon nog niet aan toe.
    Rijstebloem kun je natuurlijk ook met een lepeltje geven.

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Misschien een fles zonder ventiel gebruiken? Bij 'n dr. Brownfles blijft de smurrie nogal achter 't ventiel hangen namelijk...

5. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Gebruik hier ook de dr brown fles met pap... 180+6 en 3 eetlepels rijstebloem is hier prima. Dus 2 moet ook geen probleem zijn, lijkt mij! (ik gebruik de bambix versie)

Wij gaan dit weekend naar aanleiding van het bezoekje aan het cb het papje een keer zo dik maken dat het gelepeld kan worden. Ook nieuwsgierig naar. Iemand idee hoeveel eetlepels dan door hoeveel melk moet, want dat hebben ze er bij het cb niet bijgezegd.

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Even proberen zou ik zeggen tot je het goed op de lepel kan leggen.
    Maar dacht het dubbele. 5 ofo dus..

7. adi

adi Niet meer actief

Ik begrijp dat je je meisje rijstebloem wilt geven omdat ze weinig drinkt en wat moet 'bijspekken'. Maar rijstebloem is daar helemaal niet voor bedoeld, kindjes worden daar in principe niet dikker van. Het is wel bedoeld als 'vul-middel' voor de laatste fles zodat de baby langer met één fles kan. Het gevolg voor jou kan dan zijn dat ze NOG voller gaat zitten en dus NOG minder gaat drinken van haar flessen, terwijl ze met rijstebloem amper voedingsstoffen naar binnen krijgt (is gewoon meel van rijst).

Ik vraag me af of dit de juiste oplossing is voor jou?

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik ben het met adi eens rijstebloem lijkt me niet de juiste oplossig. Ik zou eerder kiezen voor bambix 6 mnd.

Misschien kun je de flessen van 210 + 7 kleiner maken 180/6?
    Misschien je je schema hier neerzetten dan kunnen we er even naar kijken?

9. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik was vergeten de directe e-mail notificatie aan te klikken vandaar een dubbel berichtje.

10. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    Hoi hoi,

Ik heb het probeerzakje ook en als je het met de fles wil geven dan moet je de helft van het zakje gebruiken. Wil je het lepelen, dan het hele zakje (staat erop).

Deel Deze Pagina