zijn hier borstvoedende mama's die ervaring hebben met het probleem dat hun kindje nog steeds niet doorslaapt of heel vaak komt? Ik heb dit probleem weleens op borstvoedingsforum gezet maar daar doen ze het overkomen alsof het de normaalste zaak van de wereld is..misschien is het zo..maar ik wil er echt proberen iets aan te doen..mijn dochtertje komt nog steeds om de 3 uur en ik vind het te vermoeiend worden..het is nu al zo vanaf haar geboorte..Ik verwacht niet dat ze helemaal zal doorslapen..ze ligt al vanaf 7 uur savonds in haar bedje en meestal tot 6 uur heel soms 7 uur de volgende ochtend..1 voeding er tussen kan ik best verdragen..maar meestal zijn het er wel 2 of soms wel 3..daarbij is ze dus ook heel vroeg wakker.. Mijn vraag is of het eventueel mogelijk is en of het zou helpen om bijv. savonds flesvoeding te geven? Zou ze daar langer van gaan slapen? Zijn hier moeders die zoiets ook hebben geprobeerd? Wat zijn de ervaringen?
Ik geef meestal 's avonds (rond 22.00) een fles afgekolfde melk, sinds kort zit hij op 180cc, en meestal heeft hij dan pas 's ochtends rond half 7 weer honger. Misschien is dat wel gewoon geluk hoor, sommige kindjes slapen nu eenmaal sneller 's nachts door dan andere. Ik heb wel eens gehoord dat je nachtvoedingen kunt afbouwen want het kan zijn dat de nachtvoeding meer een gewoonte is dan echt honger. Je kunt dan 's nachts steeds korter voeden tot je op een gegeven moment alleen nog maar 's nachts de speen erin doet (of als je meisje geen speen wil, even knuffelen) en later kun je dan ook dat achterwege laten want dan slapen ze uit zichzelf door. Klinkt wel heel makkelijk zo maar wie weet werkt het. Ik denk dat ik het zo zou proberen als Bastian niet zou doorslapen.
Misschien dat je een late voeding moet geven... bijv. om 23.00 uur en kijken wat er dan gebeurt. Mogelijk moet je Eslem dan om 23.00 uur wakker maken, dat moest / moet ik bij Rick ook altijd. Maar als je dan lekker door kunt slapen of met bijv. 1 voeding toe kunt, zou het mij dat wel waard zijn! Maar da's natuurlijk ieder voor zich
dat maakt voor eslem niets uit..dan slaapt ze daarna alleen maar korter.. Ik heb nu iets gekocht..speciaal voor de nacht..ben benieuwd..het is een turks merk dus jullie zijner niet bekent mee maar het is dus speciaal voor de nacht en er zitten tarwe en rijst mais etc. in..dus erg voedzaam..
Tarwe valt volgens mij onder de "gluten" en dat zou je de eerste 6 maanden niet geven, maar ik kan me vergissen hoor! Rijstebloem mag inderdaad wel en dat verdikt de voeding ook. In ieder geval succes!
er staat op dat het vanaf 5 maanden is..en ze is bijna 5 maanden dus weet niet of er gluten in zitten.. Weet wel dat ze opeens niet meer uit de fles wilt drinken en ze vond het ook niet echt lekker..had er daarna een papje van gemaakt maar ze vond het niet echt denderend ofzo..