Indalen, voorweeën of toch iets anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linn84, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hoi hoi,

Ben nu 32 weken zwanger en sinds een dag of 4 verneem ik ineens allerlei "kwalen" die ik daarvoor niet had.
    Een opsomming:

- Constant buikpijn. Niet heel pijnlijk, maar wel zo dat je je er constant bewust van bent. Het voelt als menstruatiepijn en trekt door naar de liezen.
    - Heel onrustige benen, vooral 's avonds en 's nachts. Kan er niet van slapen, MOET gewoon m'n benen bewegen.
    - Steken van onder, niet de hele tijd maar af en toe.
    - Af en toe hoofdpijn, al heb ik het idee dat dat er niets mee te maken heeft.
    - Benauwd, kan wel ademhalen maar heb steeds het gevoel dat ik niet voldoende zuurstof op kan nemen.
    - Heb het steeds warm, terwijl ik normaal een enorme koukleum ben.

Is dit voor iemand herkenbaar? En wat zou het kunnen zijn?

Alvast bedankt!

2. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Dit lijkt op indalingsweeen, vooral de steken vanonder dan!

3. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    Ik herken jou kwaaltjes helemaal, ben nu bijna 33 weekjes zwanger hoop ook dat iemand hier op antwoord:D
    succes met de laatste loodjes

4. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hej Linn!

Hier precies hetzelfde!

Ook constant buikpijn, bij mij trekt het door naar mijn onderrug.

Constant warm, ik heb het echt bloedheet de hele dag... normaal ben ik ook de grootste koukleum hier op aarde.

Steken van onder, ik voel ze vooral in mijn blaas.. van de week laten testen op blaasontsteking maar dat was het gelukkig niet. Toen overleg gehad met de vk, zei zegt indd dat het dan indalingsweeen zijn. Laatste x voelde ze al dat de baby wat ingedaald was, het hoofdje ligt al helemaal beneden.

Ook heb ik sinds een week af en toe een harde buik, auw pijnlijk!!! Het begint ook allemaal wat zwaarder te worden he. Soms is het echt op 1 plek hard, dan voel ik het kontje ofzo denk ik, of het ruggetje.. weet dat niet precies...

X

5. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook rond de zelfde termijn zwanger,

maar hier geen last vd warmte, heb het juist koud nu! haha

en verder wel ook hoofdpijn af en toe (dacht dat dat ook wel vaker kon rond deze termijn..?)

en ik heb een beetje een zwaar drukkend gevoel af en toe in mn kruis, maar niet echt steken..

en de beeb beweegt super veel en draait volges mij echt alle kanten op haha

mijn kindje is volges mij nog niet ingedaald, of het zou ineens zou moeten zijn,

vorrige x lag het wel al laag beneden, x daarna lag het in stuit en nu weet ik het niet.. volges mij wel weer naar beneden haha

6. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Hier ook precies dezelfde klachten!
    Mijn vlos zei dat het idd indalingsween zijn..
    Dat dat ook vaker is(wat vroeger dan 36 weken) met wat slankere types(?) omdat je buikspieren het kindje als het ware naar beneden dwingen.
    Ze heeft ook gevoeld en zei dat ze dus bezig is met indalen.

Dat warmte, vreselijke harde buiken (constant) etc heb ik ook last van, weet niet zeker of het er mee te maken heeft hoor.

En in de avond ontzettend zenuwachtig en brak gevoel herkent iemand van jullie dit ook?

7. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Oeh en die benauwdheid ja, erg irritand..
    Ik heb zelf al astmatisch bronchitis en dit vind ik nog zwaarder dan snachts een aanval omdat die benauwdheid constant is...

Maargoed, we moeten nog een paar weken! ;)

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb steeds het gevoel van onderen een beetje "beurs" te zijn en heb nu steeds last in beide liezen. Beetje spierpijnachtig. Volgens een vriendin is dat je bekken? Geen idee... Er komt nu natuurlijk wel wat meer druk op mijn onderkantje. Ik heb zo'n band van Anita Maternity gekocht (is niet goed om elke dag te gebruiken weet ik) die deed ik gisteren even om omdat ik zelfs een beetje moeite had met lopen. Dat gaf meteen enorme verlichting misschien een tip.
    Hebben ze bij bijna alle babyzaken.

Deel Deze Pagina