Hallo allemaal, Wij hebben heel lang de Dirt Devil Spider robotstofzuiger gehad of eigenlijk hebben we deze nog steeds. Dit was qua prijs kwaliteit in principe prima maar willen voor beneden een iets geavanceerder model aanschaffen. De Dirt Devil Spider gaat dan met een nieuwe accu alleen nog boven aan het werk. Wij overwegen de Neato Botvac D3+ stofzuigrobot aan te schaffen, is er iemand die deze al heeft of een ander van dit merk en ervaringen wil delen ? Hij is namelijk geschikt voor harde vloeren en laag polig tapijt maar wij hebben een wat hoger polig karpet/kleed liggen; zou deze hierop vastlopen, ontwijken of gewoon meenemen ?
Wij hebben de Roomba 780 stofzuigrobot. Erg tevreden over het resultaat en de mogelijkheid vaste tijden te kunnen programmeren. Wij hebben zelf ook een hoogpolig kleed. Helaas is de rug van het kleed te hoog voor de robot om zelf op te komen. Maar als ie erop komt, loopt 'ie niet vast erop. Gaat wel ietsje trager maar blijft zuigen. Kleed is beetje zoals dit: https://www.tapijtcentrum.nl/images/landing-alt2/1536/hp3.jpg
Zo'n robot lijkt mij ook erg handig.. maar ik kan me niet voorstellen dat ie alles mee neemt, de hoekjes, oender de stoelen etc..hoe vinden jullie dat?
Wij hebben een Vorwerk kobold, dat is het duitse zusterbedrijf van Neato, schijnt ook wat meer duitse degelijkheid qua robuustheid te hebben. Wij hebben daarvan het type dat vergelijkbaar is met de Neato Connected. Als je vergelijkt tussen Neato en Roomba, is de Neato "slimmer" en de roomba robuuster. Wij hebben dus de slimste robuuste gekocht . Wij hebben geen hoogpolig kleed, maar die van ons kan best een drempeltje hebben, dus erop komen zou geen probleem zijn. Als de pool te hoog is, zou hij denk ik wel vastlopen, want hij houdt ook niet van touwtjes. @exciting Je ontkomt niet aan afentoe zelf stofzuigen, maar een goede robot is goed genoeg voor de dagelijkse ronde zeg maar.
@MamavanLieverd de slimheid en de recenties zijn de reden van onze voorkeur voor de Neato. Die Vorwerk Kobold zie er inderdaad hetzelfde uit maar hier zie ik alleen de redelijk prijzige variant van 750 eur. Klopt het dat ze maar 1 type hebben ? @Exiting Wij hebben met de Dirt Devil Spider een eerste poging gedaan omdat we de duurdere een te hoge investering vonden. Wij zijn daar tevreden over zowel op laminaat als op de laagpolige vloerbedekking boven. Vandaar dat we nu best een duurdere willen aanschaffen. Ag en toe de gewone stofzuiger er doorheen volstaat prima en die heb je dan toch nodig om de trap bijvoorbeeld te zuigen.
Ja, die van ons was ook iets van 700 euro.... we kregen er wel een gratis kruimeldief bij, die heb ik even opgezocht toen, die kostte 130 euro, zou ik zelf niet hebben gekocht, maar is wel veel beter dan de philips die we hadden. Het is wel fijn om een kruimeldief erbij te hebben trouwens, anders moet je nog vaker de gewone stofzuiger pakken (voor het bankstel enzo). Ik zou dan nu denk ik voor de neato connected gaan, want die is inmiddels behoorlijk in prijs gezakt en bij sommige winkels in de aanbieding voor onder de 600. Toen wij de vorwerk hebben gekocht, scheelden ze niet zoveel. Maar je kunt ook best voor een iets goedkopere gaan, die van ons moest wel erg degelijk ivm gezinssituatie, dus vandaar....