Hallo, Verkopen ze verse melk in Frankrijk?? Ik hoorde alleen langhoudbare melk. Wie weet dit?? En hoe doen jullie dit met kinderen die nog melk drinken??
Geen idee, laatste keer dat ik in Frankrijk ben geweest, had ik nog geen kinderen.. Maar als het zo is, dan geef je je kindje toch gewoon langhoudbare melk? Zie het probleem niet zo (tenzij het echt niet lust natuurlijk)
Laatste keer dat ik in Frankrijk was had ik geen kinderen, dus ik weet 't eigenlijk ook niet. Mijn dochtertje houdt niet van die houdbare melk, dus dat zou voor ons geen optie zijn. Kun je niet voor de zekerheid opvolgmelk meenemen? Als ze dan geen melk hebben kun je je kindje dat geven. Succes!
Langhoudbare melk heb ik nog nooit geprobeerd. Ik heb gehoord dat dit heel vies is. Ikzelf lust helemaal geen melk. Als ze het niet hebben, neem ik vanaf hier maar pakken dreumesmelk mee...
Wij zijn vorig jaar naar een camping in Frankrijk geweest en daar was gewoon verse melk in het campingwinkeltje te krijgen. Mijn zoon ging iedere morgen croissantjes en melk halen. In de supermarkt weet ik het eigenlijk niet, maar volgens mij kan je het daar ook gewoon kopen.
is wel te krijgen in de meeste supers hoor, zoek naar lait pasteurisé (demi-écremé is halfvol), maar is inderdaad niet de standaard melk zoals hier (en is voor onze begrippen aardig aan de prijs, maar niet onoverkomelijk)
Ik kan me van vorige jaar herinneren dat er wel bepaalde merken melk zijn die semi-vers zijn en die waren ook gewoon goed drinkbaar. Ik vind het ook niks die lang-houdbare melk dus gewoon elke keer een andere uitproberen tot je er eentje heb die lekker is! Wij hadden trouwens ook een pak nesquick meegenomen voor de echt niet lekkere melk, maakt het al een stuk beter drinkbaar en voor af en toe is dat helemaal niet erg En wat bedoel je met 'kinderen die nog melk drinken' ? Ehm dat doen ze toch allemaal bij hun boterham? Of bedoel je uit een fles, ja dan zou ik gewoon opvolgmelk meenemen die ze zeker lekker vinden...
Is wel lekker hoor Wel iets minder lekker als je verse melk gewend bent, maar mijn zoontje maakt het niks uit wat voor melk hij krijgt, als hij het maar krijgt Melkmonstertje hier in huis..
Je kunt hier in Frankrijk in bijna elke grote supermarkt wel verse melk krijgen. Maar in tegenstelling tot héél grote schappen houdbare melk staat de verse melk meestal ergens in een héél smal ijskastje ergens bij de yoghurt/boter/room verstopt. Wij kopen meestal de halve voorraad op (zo'n 6 flessen per week ). Wij hebben meestal ook wel houdbare melk in huis als reserve. Gaat er bij zoonlief nét zo lekker in als verse...
Wij gaan vaak naar Frankrijk en heb eigenlijk altijd verse melk kunnen kopen. Staat vaak in een ander schap als alle andere zuivel dus is soms een beetje zoeken. Zit vaak in een witte fles met blauwe dop en staat meestal bij de kaasjes enzo of bij de biologische produkten.. Die smaakt net als de melk hier.
heb nog nooit melk voor een kind hoeven kopen, maar lust zelf wel dagelijks een glaasje! En houdbare melk blief ik nie.
Okee! Bedankt voor de reacties!! Welke lang houdbare is hier in NL goed te drinken? Ga ik even kijken of hij t lust!
Ik heb het altijd gewoon bij de hypermarché in de koeling zien staan hoor, lait pasteurisé. Toen mijn kinderen nog melk dronken kregen ze gewoon borst. Nu gebruiken we melk heel af en toe, bij het koken of zo. Maar dan maakt het echt niet uit of het sterilisé of pasteurisé is. Of gewoon Nido, dat bederft niet zo snel.
Ons zoontje is 14,5 maand en krijgt sochtend vaak pap. En tussen de middag en savonds voor t slapen nog flesje melk. Hier geef ik volle melk gemengd met beetje gele vla. Of pyamapapje... Opvolgmelk met poeder aangemaakt lust hij niet meer
Hahaha. Ik dronk nog altijd heel veel melk tot vér in mijn puberjaren... Dit doet me een beetje aan het volgende denken: Little Britain - Bitty- 6- Out of Milk! - YouTube
Hahahaha! Overal verse melk! Hier maakt het ons melkmonster niet uit! Ze heeft zelfs een keer melk gedronken wat niet meer goed was ***ieuw*** was wel een beetje zuur mama
Zoals al aangegeven. Ook Frankrijk heeft verse melk. Dingen als pampers en kant en klaar eten zou ik ook niet mee zeulen voor de hele reis. Dat is hier zelfs beter dan in Nederland ... tenminste dat vind ik!