Luiers haal ik altijd een B merk bij le Clerc en die zijn mt 5 54 stuks 13.30 Pampers zijn geloof ik net wat duurder. Kant en klare maaltijden heb je al vanaf 1,50 eigen merk die ook goed zijn. Koop je merk dan zitten ze net onder de 2 euro.
Je moet hier gewoon zorgen dat je naar een grote supermarkt gaat, dan kun je gewoon verse melk en een heel baby/peuterassortiment vinden aan etenswaren enzo. Dus geen Lidl of Aldi ofzo. Eerder E.Leclerc, Auchan, Carrefour ofzo. Het assortiment hier aan dreumesmelk en babypotjes is hier echt veeeeeel groter. Pampers is hier wel een stuk duurder, maar er zijn genoeg andere huismerken die ook heel goed zijn. De pampers van E. Leclerc zijn inderdaad erg fijn (Mots d'enfants heten ze geloof ik). En voor de melk zul je inderdaad even goed moeten zoeken, maar ze hebben hem wel hoor.
Wij gaan veel naar Frankrijk en ik heb altijd verse melk kunnen kopen. Ik drink het zelf heel veel en ik vind de smaak prima. Gewoon in de supermarkt (volgens mij niet bij de liddl)ofin de campingwinkel. Voor de kleine kon ik nutrilon kopen in de grote supermarkt (in een blik).
Mots d'enfants gebruik ik vanaf 3 maanden en op een couches na geen problemen gehad. Heb jij de duurdere (donkerblauwe) of goedkopere? Die laatste ga ik nu eens proberen. Weet niet waarom maar ze zijn nu in de aanbieding dus als het niet werkt vind ik het wat minder erg om weg te gooien!!!
In de supermarkten kun je deze onderin het schap binden bij de boter. Het zijn meestal een paar flessen. Die met de blauwe dop is de halvolle melk en een paar dagen houdbaar. Voor op het terras nemen wij meestal van die kleine flesje yoplait mee de aarbeiensmaak. Dit lijkt op fristie alleen iets minder zoet. Enneh wij hebben er een die geen stokbrood lust, dus daar kopen we sandwichbrood voor, deze kun je bij het langhoudbare broodwaren vinden.
Als het met de melk niet lukt qua lusten, vier vakantie...ze hebben zoveel soorten lekkere zuivel in Frankrijk, yaourt, yoplait en noem maar op!
Sorry, ik lees nu pas jouw vraag. Het is alweer een tijdje geleden dat ik die pampers gebruikte. Ik gebruikte het groene pak voor mijn eerste kind. Ik moet je bekennen dat ik ben overgestapt op de Lidl pampers aangezien ik al zo'n 4 jaar lang 2 a 3 kinderen in de pampers heb zitten (De ene wel alleen 's nachts maar oke). Dat scheelt toch wel zo'n 5 euro per pak en met 3 verschillende maten pampers inkopen per week is dat best wel veel geld. En ik vind de Lidl pampers ook gewoon goed.
Huh, In Frankrijk weet ik het niet, maar in Belgie kan je alleen houdbare melk kopen (dus die een paar maand goed is), eigelijk denk ik dat nederland het enigste is waar je dat kan kopen, herinner me toch niet dat ik dat al gezien heb op vakantie ergens anders. Vind verse melk maar een raar iets, ik weet wel dat ik mij in de Albert Heijn soms loop te zoeken naar houdbare melk (omgekeerde wereld dus).
Ik kan in de Delhaize hier in West-Vlaanderen wel verse melk vinden, onderaan de yoghurt schap. Wel niet veel, maar ik drink toch geen melk dus ik koop het niet Hetzelfde in Frankrijk, maar het is voornamelijk houdbare melk. De grotere hypermarkets zullen het zeker wel verkopen. Van kleinere winkels moet je maar niet veel verwachten.
haha ik lig in een deuk om de fobie voor onbekende producten hier. (bijna) alle mensen in Frankrijk (en kinderen) drinken houdbare melk en dat gaat allemaal al jaren goed hoor. Denk dat het zelfs lekkerder is voor kids omdat het meer smaak heeft. Tis altijd even overschakelen maar je raakt er snel aan gewend. Vroeger als we op vakantie gingen dronken we altijd 'campingmelk' haha, de houdbare variant dus. Als ik nu in nederland ben en melk drink dan heb ik altjd het idee dat ik water drink omdat er zo weinig smaak aan zit Evt heb je ook opvolgmelk in het babyschap van de supermarkt. Is tot 2 jaar geloof ik (heb even niet gezien hoe oud je kids zijn). Maargoed als je echt absoluut verse melk wilt, in grote supermarkten verkopen ze die wel. Moet je inderdaad in het koelvak bij de boter enz kijken. Zijn van die doorzichtige flessen geloof ik. Qua luiers, ik koop altijd pampers en die zijn ongeveer 20 euro per pak. Hoe duur zijn ze in nederland dan? En inderdaad aan babyhapjes geen tekort hier hoor, hele schappen vol. Fijne vakantie trouwens
Hier zijn de pampers iets goedkoper. Had pas een aanbieding 6 pakken voor 45 euro. Totaal (ongv) 228 luiers Ja ben beetje bang dat hij die melk niet lust ofzo. Maar neem sowieso pyama-papje van hier mee, En doe ik het gewoon mengen! .
je kunt hier ook gewoon bledina kopen. Is toch gewoon van dat vanillepoeder wat je door de melk doet?
Hey Luca ... die pampers die wij hier kopen zijn vaak in de aanbieding in NL voor de helft!!! Heb bij de geboorte nog wel eens wat in laten slaan door mensen die hier naartoe kwamen ... nu niet meer maar het loont wel!!!
hihi ja daarom probeer ik ook maar niet te veel te vergelijken want in frankrijk is alles duurder Wel weer fijn als je dan eens in nl bent, dan heb je echt de indruk dat alles ineens supergoedkoop is