Er is een grote vlinder net de keuken in gevlogen, alleen durf ik hem niet te pakken. Ik schrik elke keer als hij beweegt Het rare is alleen: dat ik wel gewoon dikke en grote spinnen met mijn blote hand oppak en vasthoud of laat lopen op me hand Ik ben verder niet bang voor vlinders ofzo hoor! Ik open eigenlijk nooit zulke topics, maar ik vraag me toch af of het normaal is dat ik zo'n onschuldig beestje niet durf te pakken Ik schaam me dood
zo'n vieze dikke mot? Snap ik wel hihi ben er niet bang voor ma vind ze vies, ze zijn zo groot Ik ben overiges wel panisch voor spinnen!!!
Brr die gore vieze dikke nachtvlinders jakkes, heb hier 2 katten die ze leuk vinden of een vriend die ze weg haalt haha Suc 6 ermee!!
Nee hoor je bent echt niet de enige, ik heb het niet maar het is een bestaande fobie: Lepidopterophobia.
Ik hou ook niet van vlinders, ze fladderen maar wat om je heen. De vlindertuin van de dierentuin ga ik ook nooit in. Ook andere insecten vind ik niets. ik ga niet overstuur en loop er gewoon langs, maar leuk vind ik ze niet. Ook met om me heen vliegende vogels heb ik een probleem. Dat gefladder om je hoofd heen en ze zijn zo snel bah. Heb er dan geen overzicht op en vind ik niet prettig. Dus je bent niet de enige en je hoeft er niet voor te schamen.
Ik heb het misschien verkeerd uitgelegd, ik ben totaal niet bang van Vlinders Ik kom er ook gewoon bij in de buurt als ik ze zie (ook bij vogels, eenden, bijen enz.) Meestal probeer ik vlinders te pakken met mijn hand om hem te bekijken haha. Alleen dit was denk ik inderdaad een mot, hij was erg dik. En vloog paniekerig in de rondte (opzoek naar een uitweg?) waardoor ik ook constant schrok haha.
Waaah! Het heeft een naam, hoera! Ik ben als de dood voor motten en vlinders. Vieze gevladder, brrr. Dus nee, het is niet raar. Mijn man moet zulke dingen oplossen. Voor spinnen, wespen, andere kruipers ben ik niet bang trouwens.
Iell. Alles met meer dan 4 poten vind ik freaky.. dus ik kan het mij voorstellen. Misschien ben je bang dat je de vlinder kapot maakt, omdat ze zo breekbaar zijn die gasten.
Misschien is me dit vroeger wijs gemaakt, maar ik dacht ook altijd dat je vlinders niet mocht pakken, (iig niet bij de vleugels) omdat ze anders niet meer konden vliegen...je zou dan iets beschadigen ofzo. Maar goed...ik dacht vroeger ook dat ik als ik 7 jaar was een jongetje zou worden en mijn piemeltje dan ging groeien, (niet dat ze me dat wijs hebben gemaakt hoor) dus ik had wel meer rare dingen!!
Ik heb eens moord en brand geschreeuwd omdat er op de een of andere manier een dode vlinder op mijn mouw terecht was gekomen Ben verder totaal niet bang voor vlinders...
Ja dat denk ik ook, je mag volgens mij inderdaad zijn vleugeltjes niet pakken. Wat ik weet van die kleine nachtuiltjes (vlinder) is dat het stof van zijn vleugels afkomen waardoor hij niet meer kan vliegen en dood gaat Hij zit trouwens nog steeds in de keuken, in het raamkozijn. Misschien maar ff met een doosje vangen dan voordat hij dood gaat
Whahahah hier net omgekeerd.......vlinders pak ik zo beet, dat maakt me echt niet uit maar ik ben wel ontzettend panisch voor spinnen en dan vooral die hele grote!!! Die pak ik echt never nooit niet, dat mag mijn man lekker doen
Haha ja ik was bang dat ik hem dood maakte. Heb hem net met een doosje het keukenraam uit laten vliegen Ben gek op grote spinnen