Is dit raar?

Discussie in 'De lounge' gestart door SyrianBeauty, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Er is een grote vlinder net de keuken in gevlogen, alleen durf ik hem niet te pakken. Ik schrik elke keer als hij beweegt :) Het rare is alleen: dat ik wel gewoon dikke en grote spinnen met mijn blote hand oppak en vasthoud of laat lopen op me hand ;) Ik ben verder niet bang voor vlinders ofzo hoor!

Ik open eigenlijk nooit zulke topics, maar ik vraag me toch af of het normaal is dat ik zo'n onschuldig beestje niet durf te pakken :) Ik schaam me dood :)

2. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    zo'n vieze dikke mot? Snap ik wel hihi ben er niet bang voor ma vind ze vies, ze zijn zo groot:p Ik ben overiges wel panisch voor spinnen!!!

3. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    Brr die gore vieze dikke nachtvlinders jakkes, heb hier 2 katten die ze leuk vinden:D of een vriend die ze weg haalt haha

Suc 6 ermee!!

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Nee hoor je bent echt niet de enige, ik heb het niet maar het is een bestaande fobie: Lepidopterophobia.

5. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ik heb geen moeite me spinnen maar raak in paniek van insecten die vliegen, dus ook vlinders, brrr.

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik hou ook niet van vlinders, ze fladderen maar wat om je heen. De vlindertuin van de dierentuin ga ik ook nooit in.
    Ook andere insecten vind ik niets. ik ga niet overstuur en loop er gewoon langs, maar leuk vind ik ze niet.
    Ook met om me heen vliegende vogels heb ik een probleem. Dat gefladder om je hoofd heen en ze zijn zo snel bah. Heb er dan geen overzicht op en vind ik niet prettig.

Dus je bent niet de enige en je hoeft er niet voor te schamen.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Leuk woord voor galgje :p

8. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik heb het misschien verkeerd uitgelegd, ik ben totaal niet bang van Vlinders ;) Ik kom er ook gewoon bij in de buurt als ik ze zie (ook bij vogels, eenden, bijen enz.) Meestal probeer ik vlinders te pakken met mijn hand om hem te bekijken haha. Alleen dit was denk ik inderdaad een mot, hij was erg dik. En vloog paniekerig in de rondte (opzoek naar een uitweg?) waardoor ik ook constant schrok haha.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Waaah! Het heeft een naam, hoera!
    Ik ben als de dood voor motten en vlinders. Vieze gevladder, brrr.
    Dus nee, het is niet raar. Mijn man moet zulke dingen oplossen.
    Voor spinnen, wespen, andere kruipers ben ik niet bang trouwens.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

je durft hem waarschijnlijk niet te vangen omdat het er zo fragile uitziet?

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja dat kwam ook meteen bij me op!

12. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik vind alles "vies" wat in je hand kriebelt (qua dier dan) :p...
    Niks geks an!

13. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Iell. Alles met meer dan 4 poten vind ik freaky.. dus ik kan het mij voorstellen.

Misschien ben je bang dat je de vlinder kapot maakt, omdat ze zo breekbaar zijn die gasten.

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Misschien is me dit vroeger wijs gemaakt, maar ik dacht ook altijd dat je vlinders niet mocht pakken, (iig niet bij de vleugels) omdat ze anders niet meer konden vliegen...je zou dan iets beschadigen ofzo.

Maar goed...ik dacht vroeger ook dat ik als ik 7 jaar was een jongetje zou worden en mijn piemeltje dan ging groeien, (niet dat ze me dat wijs hebben gemaakt hoor) dus ik had wel meer rare dingen!:D!

15. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Ik heb eens moord en brand geschreeuwd omdat er op de een of andere manier een dode vlinder op mijn mouw terecht was gekomen:D
    Ben verder totaal niet bang voor vlinders...

16. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #16 SyrianBeauty, 19 jun 2012
    Laatst bewerkt: 19 jun 2012
    Ja dat denk ik ook, je mag volgens mij inderdaad zijn vleugeltjes niet pakken. Wat ik weet van die kleine nachtuiltjes (vlinder) is dat het stof van zijn vleugels afkomen waardoor hij niet meer kan vliegen en dood gaat :(

Hij zit trouwens nog steeds in de keuken, in het raamkozijn. Misschien maar ff met een doosje vangen dan voordat hij dood gaat :(

17. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Haha :D

18. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Whahahah hier net omgekeerd.......vlinders pak ik zo beet, dat maakt me echt niet uit maar ik ben wel ontzettend panisch voor spinnen en dan vooral die hele grote!!!:$

Die pak ik echt never nooit niet, dat mag mijn man lekker doen:D

19. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Haha :D ja ik was bang dat ik hem dood maakte. Heb hem net met een doosje het keukenraam uit laten vliegen :D Ben gek op grote spinnen :p

Deel Deze Pagina