Thuis andere kolf dan ziekenhuis; heeft invloed op productie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door megacarls, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Goedemiddag,

Ons zoontje is afgelopen woensdag van academisch ziekenhuis naar ons streekziekenhuis gegaan en wijzelf van ronald mcdonaldhuis naar huis. Ik heb via marktplaats een dubbele borstkolf gekocht (medela pump in style). In het ziekenhuis en RmcD-huis hadden ze een symphony staan.
    Ik merk wel verschil in productie. De zuigkracht thuis en in ziekenhuis is er m.i. niet minder om. Hier thuis staat hij niet op maximaal om hetzelfde 'gevoel' te krijgen. Toch heb ik nu na een kolfbeurt overdag (dus niet de ochtendproductie) zo'n 90 cc productie, waar dat in het ziekenhuis zo'n 120 was. Als ik dan weer eens in het ziekenhuis kolf is het wel de 'oude' productie, gelukkig. Maar ik heb nu niet meer kans om alle kolfbeurten daar te doen. Nu drinkt ons zoontje bij elkaar over de dag 360 ml voeding en mijn productie is dus nog wel hoger, maar ik wil hem graag zo lang mogelijk borstvoeding geven en ben bang voor teruglopen.

De verwachtte weken dat mijn zoontje nu hier in ziekenhuis ligt is precies de lactatiekundige met vakantie. Dat vind ik dan wel weer heel erg jammer want de waarneemster is alleen telefonisch bereikbaar, voor life contact gaat het dan weer via particulier en dus niet via de AWBZ regeling omdat zoontje in ziekenhuis ligt.

Hopelijk hebben jullie nog tips!

Bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Hoe ben je verzekerd? Sommige verzekeraars vergoeden huur van de symphonie, het is het waard om hier naar te informeren. Is er niemand anders in de regio? Soms kun je best weids kijken, er zijn lactatiekundigen die ook verder willen reizen, (mogelijk betaal je daar voor)

De pump in style is een prima kolf, maar je zit nog op een kritisch moment. Daarnaast weet je niet hoeveel kolf-uren de motor al heeft gedraaid wanneer je de kolf via MP koopt. Ik zou zeggen nu dus even investeren en wanneer je kindje thuis is met de pump in style verder.

je mag in prive bericht aangeven waar je woont, dan kan ik voor je kijken wie in de buurt zitten? Zie maar.

Daarnaast is het mogelijk dat je door de veranderingen nu even minder produceert. Dat je een soort dipje hebt. Overleg in het ziekenhuis voor tips!

Ik hoor het wel als je meer wilt weten,

Groetjes,
    Heidi

Deel Deze Pagina