Hoi allemaal, Ik ben dol op verse muntthee en heb gisteren voor het eerst positief getest. Na lees ik op internet dat je sommige kruiden met mate moet gebruiken, dat snap ik, echter vind ik weinig terug over munt. Is 3 koppen muntthee op een dag ok of al teveel? Iemand enig idee of tips voor andere thee smaakjes (behalve rooibos)?
Je mag zo veel verse muntthee drinken als je wilt. Munt is niet een van de kruiden die je niet of met mate mag gebruiken en omdat het vers is zit er geen theïne in.
Nog nooit gelezen dat je het niet zou mogen. Dus volgens mij kan het best. Munt werkt vooral op de darmen dus misschien daar mee oppassen, haha.
Top! Bedankt voor de snelle en duidelijke antwoorden. Dan heb ik niet voor niets vorige week een muntplant geplant ik zit overigens alweer aan mn eerste kop muntthee as we speak
Ook nog nooit van gehoord dat muntthee op de verboden lijst staat. Geniet er dus maar extra van. Er is al zoveel wat je niet meer kunt eten/drinken en doen.
Ook nooit van gehoord Tijdens de zwangerschap goed verkouden geweest en mega keelpijn gehad. Heb toen dagenlang echt geleefd op muntthee met honing!
Er is onderzoek geweest naar groene thee tijdens de zwangerschap. Je moet er vooral voorzichtig mee zijn tijdens het derde trimester. https://www.babyopkomst.nl/nieuws/voorzichtig-met-groene-thee/ Volgens mij mag je max. 4 koppen muntthee drinken per dag.
@Loolaa zeg dat wel ja! Ik mis de gerookte zalm, sushi en salami nu al @Hope19 thanks! Kamille heb ik nog nooit gedronken, ga ik eens proberen. Is die theïne vrije thee die van Zonnatura zeker? @Miss Appletree aah, ik hoop dat de 'ie' blijft plakken en ik zo ver als het derde trimester mag komen Thanks allemaal!
Salami zou je wel kunnen eten als je het minimaal 2 dagen in de diepvriezer hebt gehad. Staat op www.voedingscentrum.nl is even erg zoeken maar heb het daar wel gevonden. Doordat het in de vriezer is geweest wordt de bacterie gedood. Ook mag je salami op bv een pizza wel eten als je die nog verwarmt
Gevonden! Dat was inderdaad zoeken zeg.. Je krijgt het te lezen als je de voedingsquiz doet. Ik wist niet dat je het ook 2 dagen in de vriezer kon doen om de bacteriën te doden, goede tip!