lactosevrij eten peuter?

Discussie in 'Voeding' gestart door vertelikniet, 25 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Onze jongste is lactose intolerant we beginnen onze weg erin te vinden maar zou het leuk vinden als er nog wat tips en recepten misschien wel bij kunnen komen, misschien zijn er meer mensen met deze problematiek bij de kinderen?

2. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hier glutenvrij, veel hulp gehad een fora's fb pagina's van lotgenoten om het zo te zeggen kwamen altijd leuke dingen langs. Waar loop jij tegenaan ? AH heeft duidelijk op de verpakking staan of het lactosevrij is of niet (in mijn geval gv)

3. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Niet bij de kinderen, wel bij mijn partner!
    Helaas betekent lactosevrij op de verpakking niet altijd dat iets lactosevrij is helaas heb ik al gemerkt.

Eigenlijk kun je alles maken wat je normaal ook maakt, soya kookroom ipv gewoon kookroom, slagroom maken van kokosmelk etc etc. Ik weet dat er ook wat lactose vrije kookboeken zijn. Wellicht is het een idee om zoiets aan te schaffen?
    Hier gebruiken we soya melk als we pannenkoeken maken bv, eigenlijk alles wat melk bevat kan vaak vervangen worden door soya/amandel/rijst melk.
    Kijk ook uit met chips etc, vaak heb je toch dat daar ook weer lactose inzit (zul je vast al gemerkt hebben)
    Wat mij ook opvalt is dat bij de ah heel veel lactose in vlees zit ten opzichte van bv de aldi of dekamarkt. Ik koop nog maar weinig vlees om die reden bij de ah.
    Dit zijn mijn ervaringen, wellicht heb je er wat aan!

4. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Dank jullie wel, ik ben inderdaad aangesloten bij een forum heb hier al best veel tips vandaan gehaald, sommige kan ik ook weinig meer er zit natuurlijk ook een gradatie zweverig tussen en ik ben er misschien wat te nuchter voor, las gisteren iets over rechtsom gedraaide yoghurt met lactose dat die wel te verdragen zou zijn, dat soort dingen probeer ik dus al niet, er blijft lactose inzitten zeg maar,

Ik ben zelf dus ook lactose intolerant en helaas verdragen wij beiden ook geen soya, zelfde klachten als met lactose rijstmelk wil ik wle eens proberen maar met de notenb allergieen in de familie bij mij zelf is het niet verstandig om amandelmelk te proberen en ook bij dochter moeten wij hier van de kinderarts nog even mee wachten, afgelopen week ben ik nog wel verder gaan proberen met de melk of minder dan 0,1 gr nu veel verschilt met minder dan 0,01 gr maar daar merken wij weinig verschil in, nu laten wij steeds yoghurt meenemen uit duitsland dan kan het meisje toch heerlijke toetjes meeeten.

Ik ga nog eens kijken voor een kookboek hierover dank je voor de tip

Deel Deze Pagina