Uitzetlijstjes, wat mistje je?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door CreaLinda, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik denk dat dit een handige topic is voor alle mama's in spe.

Wat hebben jullie nou nog gehaald nadat je baby geboren was, wat niet op lijstjes stond of wat je niet nodig dacht te hebben?

Wij:
    - 6 extra hydrofielluiers (die dingen gebruik ik overal voor: in de kinderwagen, in de kinderwagen tas voor het geval dat..., in de wieg, op de weegschaal, over m'n voedingskussen, 2 voor het badje) 12 is echt te weinig.
    - Vernix voor het droge huidje
    - Borsteltje. Ik dacht ik kijk eerst wel of ze haar heeft. Maar dat borsteltje is meer om berg te voorkomen.
    - Vijltje. Ze heeft heel veel haaltjes aan haar nagels (dat zou ook door de prematuriteit kunnen komen denk ik, maar toch)
    - Maandverband, want wat je krijgt in het kraampakket is echt niet genoeg. En dan dus Kotex of euroshopper, want daar zit geen plastic in.
    - Plastic bekertjes voor het naspoelen na elk toiletbezoek
    - Desinfecterend spul van Herome of eigen merk zodat je je handen kan desinfecteren zonder iedere keer naar de wasbak te lopen.
    - Alcohol, dat zit ook in het kraampakket, maar ik heb nog maar een flesje gehaald
    - Gaasjes om de thermometer mee schoon te maken.

Verder weet ik het even niet......

O, ja ik vind zelf een klok op de babykamer ook erg handig, maar dat is omdat ik op advies van de lactatiedeskundige Florine niet langer dan een half uur mag voeden (lang verhaal).

Nou hopelijk hebben jullie er wat aan!

Linda

2. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Goed idee!
    Even denken, want je noemt wel dingen inderdaad...
    - zorg dat je genoeg wasmiddel in huis hebt, want er wordt wat afgewassen die eerste week
    - tissues naast je bed (voor de kraamtranen etc)
    - monddoekjes kun je er ook nooit genoeg van hebben, 6 is ook erg weinig

Vijltje en borsteltje stonden bij mij trouwens gewoon op het lijstje.
    En als extra maandverband in elk geval iets zonder vleugels (die wil je niet in je hechtingen hebben hoor ;))
    Verder staan er ook dingen op die je eigenlijk niet gebruikt. Zo was bij ons 1 thermometer genoeg. Flanellen luiers gebruikt om tussen baby en kruik te leggen, maar dat had ook wel met een handdoek gekund.

3. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb alles zo te lezen gelukkig!

(wat ik wel bijna was vergeten, is beschuit en muisjes, toch wel handig om alvast in huis te hebben)

4. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Navelbandjes heb je ook echt NIET nodig.

Flanellen luiers hebben wij hier ook niet.

En wat wij wel hebben zijn van die doeken om haar in te wikkelen.

Eerst vond ik dat Florine op haar kamer moest slapen. Maar ik merk dat het voor mij en voor haar rustiger is als ze in de box slaapt als ik niet in bed lig. Dan wikkel ik haar in zo'n doek. Fleece deken er om heen en ze ligt heerlijk!

Linda

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Oh God..wat zijn hydrofielluiers? :oops: Moet nog een hoop leren..

Liefs Jessy

6. Shelly

Shelly Actief lid

23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    die witte dunne handdoeken met ruitjes, Jessy.

wat miste ik?
    -ook extra veel kraamverband, van de kruidvat, lekker breed en groot hihi.
    -2 aankleedkussenhoezen. ééntje is al snel vies of nat.
    -extra zoogcompressen
    -papfles

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Wat ik miste:

extra hydrofiel luiers
    extra monddoekjes
    extra maandverband
    aankleedkussenhoezen is zelfs twee nog te weinig van.
    aan een flesje alcohol had ik idd net niet genoeg. Ze maken er een hoop mee schoon.

8. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Aankleedkussenhoezen? Ik heb er 1, die gaat eraf als ik de baby was of verschoon. Dan een luier eronder of (bij wassen) een badcape. Is toch veel gemakkelijker wassen, lijkt me? Waarom zou je meerdere hoezen hebben?

9. augustus

augustus Niet meer actief

Omdat het oog weleens iets anders wil? :oops:

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Wat ik extra heb gehaald:
    - hydrofiele luiers, ik heb er nu 24 in huis en dan nog is mijn stapeltje soms op (ik heb geen zin om elke dag te strijken :()
    - monddoekjes, we hebben een baby die veel moet spugen en dan gaan ze erg snel!
    - kraamverband, ik had 2 pakken van mijn verzekering gekregen, maar ik heb na de bevalling nog 3 pakken kotex erbij gehaald
    - aankleedkussenhoezen, daar heb ik er volgens mij wel 6 van!

Pollywol, Onze kleine man moet wel eens plassen als er even geen luier onder zijn billen ligt en dan heb je weer een schone nodig. Of als hij moet spugen, dan laat ik hem ook niet liggen. Als ik het dus goed begrijp heb jij die aankleedkussenhoes alleen voor de sier liggen en zodra je wat gaat doen (wassen of verschonen) haal jij dat ding eraf? Dat lijkt mij dus weer niet praktisch.
    En we hebben sowieso 1 aankleedkussenhoes in gebruik voor hoeslaken in de kinderwagen, want de wiegformaat is veel te groot.

Navelbandjes hebben we hier ook niet gebruikt, maar de flanellen luiers wel. Onze baby moest vaak spugen en dan is zo'n flanellen luiers handig om onder de hoeslaken te leggen als extra bescherming voor het matras.

Groetjes Saskia

11. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Owja, een melkpoedertoren is ook wel handig als je flesvoeding gaat geven, dan hoef je 's nachts niet met die maatschepjes te hanessen.

12. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    wat ik echt miste op de lijstjes is:
    Genoeg koffie, thee, koek, fris, wcpapier etc voor je visite!
    En inderdaad, zoals al gezegd is, de beschuit en de muisjes.

Maar goed, alles is hier al lang en breed in huis, maar bevallen ben ik nog steeds niet.
    :(

Groetjes
    maris

13. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik heb ook maar 2 aankleedkussenhoezen....er ligt bij mij altijd een hydrofielluier op.Hij wordt alleen maar vies als ze een ongelukje heeft als ik haar bijvoorbeeld aan het wassen ben.

Wat ik miste:
    -extra hydrofielluiers
    -extra kraamverband (mijn vriend vond het vreselijk dat hij dat voor me
    moest halen) :)
    -zoogcompressen
    -bepanthen zalf
    -kleertjes in maat 50 (Nadine was heel klein)

14. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    maat 50 is toch niet zo klein? Ik heb 3 pakjes in maat 50 hangen omdat dat toch de standaard lengte is van een baby. En op mijn lijstje van de verloskundige staat dat ook: 3 pakjes 50 en 3 van 56. Lijkt me wel weinig, maar de eerste 2 dagen kom je dan wel door!

15. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Nadine was maar 48 centimeter en ik heb echt nog wat pakjes bij moeten halen, want de eerste paar weken verzoop ze nog in maat 56.
    Maar daar moet je natuurlijk niet op gaan rekenen....er worden zat baby's geboren die gelijk al maat 56 aan kunnen.
    En niet alle baby's zijn 50 centimeter bij de geboorte ;)

16. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Ik heb die aankleedkussenhoes er al snel afgelaten, bij elke verschoning had ik hem weer vies. Op het plastic liggen kan ook wel. Deed mijn moeder vroeger ook bij mij. Toen waren die dingen er niet eens.

17. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Aankleedkussenhoes heb ik er ook 3 van. Erg handig om er meedere te hebben.

En inderdaad ook extra kleertjes maat 50 gekocht omdat 56 echt veel te groot was. Dat paste ze met een week of 6 langzaam aan. Maar goed, dat was een leuke boodschap voor de papa en opa's/oma's.

Navelbandjes zijn bij ons trouwens wel gebruikt. Van de kraamzorg moesten we deze 's nachts in haar luier doen, zodat ze de volgende ochtend goed kon zien hoeveel ze geplast had. Met de luiers van tegenwoordig is dat soms lastig te zien (absorptie is zo goed).

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Bedankt! :D Maarree....waar zijn die voor? :oops: Voel me nu toch erg dom zeg..

19. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik had voor de bevalling al veel boodschappen in huis gehaald. dus de beschuit met muisjes stonden al weken klaar, was maar goed ook aangezien er een geboortegolf was en de blauwe muisjes niet meer leverbaar waren :oops: .
    verder had ik bv ook genoeg wc papier, drinken, koffie, koekjes, ed in huis.
    het fijne was dat manlief niet gelijk boodschappen hoefde te doen.

ik heb 5 aankleedhoezen, alle 5 gekregen maar ik heb er drie in gebruik.

er ligt wel altijd een hydrofiel op dus echt vies wordt hij niet, maar tja het oog wil idd ook wat! :oops:

joyce

20. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    ik had extra hydrofieldoeken gehaald, die dingen gebruik je echt overal voor.
    extra spuugdoekjes.
    nagelschaartje is handig.
    netbroekjes. of van die strakke boxers (hema)
    en heeeel veel pakken kraamverband is wel handig. ik heb zelf zo'n 8 pakken gebruikt :rolleyes:

Deel Deze Pagina