hoi.. ben even benieuwd.. wie heeft er ervaring met werken bij de grote M? welke functie heb je? hoe bevalt het??
Geen ervaring helaas.. Wel ooit gesolliciteerd maar afgewezen omdat ik teveel diploma's had en geen affiniteit met de zaak
ik zelf heb er geen ervaring mee, maar hoor veel mensen klagen over dat hun salaris veel te weinig is, terwijl ze erg hard werken daar!
Ik heb in het verleden naast mijn studie gewerkt bij de Mac als Hostess. Ik zat toen nog in de gunstige CAO dus ik verdiende lekker voor een bijbaantje, dat was ook de reden dat ik er 4 jaar heb gewerkt. Het werk was waardeloos! Althans dat was mijn mening... Ik ben echt vaak met tegenzin naar mijn werk gegaan!
Het is al even geleden, maar ik heb er ooit gewerkt Stond in de keuken, in de drive en achter de toonbank. Het verdient erg slecht. De uren ware irritant, omdat je vaak wordt ingepland rond etenstijd. Pas na 5 uur werken hen je recht op lange pauze, dus ze planden je altijd 4-5 uur in.
Ik heb er tot 11 jaar geleden een hele tijd gewerkt en het erg naar mijn zin gehad. De verdiensten waren niet super maar je kan daar heel breed bezig zijn als je wilt.
Nee dan moet je uitklokken. Maar ik werd vaak wel ingepland voor 8 uur hoor. En dan heb een half uur pauze per dag!
Oh, ik verdiende er als crewtrainer echt prima! En ja pauzes is niet altijd heel prettig geregeld. Soms moet je van 11-19 werken en als dan om 19.00 nog druk was kon ik niet naar huis.
Tja dat was het risico van het werk. Crewtrainer dat ben ik ook nog geweest en ik deed de werkzaamheden van manager dus was van alle markten thuis. Alleen was ik in functie nooit officieel benoemd dus financieel lekker makkelijk voor hun. In de weekenden werkte ik ook vaak van 11 tot 19 want dan was je tijdens beide rushes inzetbaar.
Mijn vriend heeft ooit eens bij de MC gewerkt. Hij zat toen nog op school en vondt het wel een leuk bijbaantje dat ook nog redelijk goed verdiende
Mijn man heeft er anderhalf jaar gewerkt. Hij kreeg weinig betaald, moest heel hard werken bijna zonder pauzes, werd vaak eerder naar huis gestuurd als hij ingeroosterd stond en het niet druk was en hij werd ook vaak gedwongen om 'te gaan zitten' als het een tijdje niet druk was. Dan moest ie uitklokken en binnen of buiten gaan zitten tot ie geroepen werd om weer te beginnen met werken. Maar hij wist nooit hoe lang dat duurde, dus het was niet echt een pauze. En ondertussen dus niet betaald krijgen terwijl ie wel stond ingeroosterd. Resultaat: lang aanwezig zijn en altijd minder uren betaald krijgen dan je aanwezig was. En verder werd ie hele dagen afgeblaft, moest ie allerlei vervelende klusjes doen (kauwgom schrapen van de grond buiten, in de vrieskou de hele buurt rondom de mcdonalds schoonmaken met een prikstok (dus niet alleen het terrein van mc maar het hele industrieterrein), nou ja een hele hoop dingen. En hij werkte vaak de avonden/nachten. Maar dan werd ie nadat ie tot 3 uur 's nachts gewerkt had (en ruim een half uur reistijd) gerust weer de volgende ochtend om 11 uur verwacht. En wie een grote mond had of voor zichzelf opkwam, werd meteen ontslagen. Mijn advies aan iedereen die het overweegt: NIET DOEN DUS!
Ik heb er 2,5 jaar gewerkt.. fulltime als allround medewerkster.. Stond voornamelijk aan de drive.. Ik vond t geweldig.. maar wij hadden dan ook een onwijs super leuk team.. een hele fijn engoed werkgever (franchisenemer) en een goed salaris.. de sfeer was er zo goed dat wij ook wel wilde werken.. Het was echt ONS restaurant.. Ook heb ik daar mijn man ontmoet.. hij heeft 13 jaar bij McDonalds gewerkt.. van hamburger bakker opgeleid tot Restaurantmanager /Supervisor... Na ons trouwen werd het restaurant over genomen door een ander en deze had overduidelijk een ander beleid.. binnen een half jaar hadden 60 medewerkers ontslag genomen of waren ontslagen. Ook manlief en ik zijn opgestapt. Met pijn in het hart. Maar zo gaat het natuurlijk lang niet overal.. vaker niet dan wel.. bij grote evenementen of personeelsruil met andere restaurants kregen we vaak verbaasde blikken over hoe close wij met elkaar waren en hoe goed de sfeer was.. Het was wel uniek.. Het was de beste tijd van mijn leven....
@Daro.. dat is idd wel heel erg.. Wij mochten bij rustige tijden juist NIET gaan zitten.. dan maar het terrein schoonmaken, onkruid wieden, ramen lappen.. prima.. desnoods gingen we extra balansen..wie betaald werd moest werken en zo is t natuurlijk ook. Wij hoorden toen ook al van de verhalen dat sommigen soms wel 2 uur verplicht zaten te niksen.. (ook bij de nieuwe werkgever van ons gebeurde dit ).. Zo jammer dat sommige eigenaren er zo'n slavernij opna houden.. echt jammer.. want nodig is het niet.. als ze werkelijk het echte idee achter McDonalds zouden hanteren dan zou het er heel anders aan toe gaan.. Onze werkgever had die gedachte juist heel hoog in het vaandel en dat was terug te zien in ons.
Weet je wat het is, er zijn altijd mensen die ergens gewerkt hebben en het daar niet naar hun zin hebben gehad.. Ik heb 2 jaar als floormanager gewerkt bij McDonalds en ik heb het er altijd super goed gehad.. Leuke collega's, flexibel werk, salaris was echt niet slecht.. Het moet je alleen wel liggen.. Het kan heel druk zijn en dan moet je heel hard werken, en zoals iemand hier al zei, op rustige momenten moet je vooral schoonmaken.. Of het iets voor jou is ts kom je alleen maar te weten door er te gaan werken..
Ik heb er 5 jaar gewerkt en het met heel veel plezier gedaan. Leuke mensen en gewone normale uren. Later ging ik vooral 's avonds werken. Ideaal.