Heb jij de vlag half stok

Discussie in 'De lounge' gestart door lovelyme, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Zoals al in de titel staat.. heb jij de vlag ook half stok hangen??

2. 1234

1234 Niet meer actief

Dat ga ik denk ik straks doen. Zit nog in pyjama. :) Maar half stok wil dus zeggen dat je die stang helemaal in elkaar draait he? En morgen mag de stok languit?

3. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik heb niet eens een vlag.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wij hebben geen vlag.....

Maar halfstok betekend niet halve stok....maar dat je de vlag niet helemaal naar boven trekt op de stok, maar ergens halverwege laat hangen!

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben geen vlag.

6. Ik doe dat vanavond pas, of eind van de middag eigenlijk. Maar dan gaat ie halfstok.

Je moet hem dan echt halverwege de stok hangen hoor, niet de stok korter draaien, maar gewoon de stok languit, en de vlag halverwege. Het gaat erom dat hij dan niet "in de top" mag hangen.

7. 1234

1234 Niet meer actief

:) Ik merk het al wel: ik heb er erg veel verstand van.

Wij hebben die stok ook nog niet zo lang. Vorig jaar hebben we hem gekocht en net met de afgelopen koninginnedag voor het eerst uitgehangen.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je vlagt doe het dan goed!

Hij mag nu nog niet uit en vlag half stok is geen halve vlaggenstok...

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb geen vlag en ik hoef ook geen vlag, vind het geen meerwaarde geven.

10. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Wist niet dat hij nog niet uit mag.. heb hem nog niet hangen hoor maar wanneer mag ik hem uithangen dan?

11. Rozelief

Rozelief Niet meer actief

Nee, wij hebben geen vlag..

12. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    ja, vanvond

13. De vlag mag vanavond vanaf 18u halfstok. Tot zonsondergang.

Morgen mag hij wel in top! Maar zonder de oranje wimpel, mocht je die hebben..

14. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    haha vanavond dus

15. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Bij het halfstok hijsen wordt de vlag eerst tot de top gehesen waarna deze langzaam wordt neergehaald totdat de onderzijde van de broeking op de helft van de masthoogte is gekomen. (Bij schuine gevelstokken van 2 tot 3 meter de bovenzijde van de vlag 25 tot 50cm onder de knop.) Bij het neerhalen van de vlag wordt deze eerst langzaam naar de top gebracht en daarna op dezelfde wijze omlaag gebracht. (Indien een datum op een zondag of op een algemeen erkende christelijke feestdag valt, mag op de tussen haakjes vermelde datum worden gevlagd)

Vanaf 18.00 tot ongeveer 21.10

16. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    wow ben ik even blij dat ik die vlag nog niet buiten heb hangen heb inmiddels door hoe die eigenlijk half stok moet hangen wat een gekloot met dat touwtje zeg ! !
    maar dan ga ik hem pas 6 uur buiten hangen.
    Vond al raar dat niks buiten hing in de straat.
    wij hebben dit jaar de vlag bij gamma gehaald met stok, en wimpel en alles...

dacht dat je wel een zwarte wimpel er aan mocht hangen? ( niet dat ik die heb ofzo.. heb ik wel eens zien hangen bij die ENORME huizen waar zo 24 meter hoge mast in de tuin staat )

heb absoluut geen verstand van regels enzo van vlaggen.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb nog steeds geen vlag en geen vlaggenhouder. Gaan we nog wel aanschaffen (haha, wonen pas 7 jaar in dit huis) want we vinden het er wel bij horen eigenlijk. Vlaggen op koninginnedag en 5 mei, vlag halfstok op 4 mei (en eigenlijk ook op 15 augustus, dat zal mijn moeder met haar indische verleden goed doen). Andere dagen zal ik niet zo gauw doen, ik ga niet op de verjaardagen van de rest van het koninklijk huis vlaggen bijvoorbeeld.

Ik dacht trouwens dat je de punt bij halfstok ook nog moest vastmaken, dat hij niet voluit kan wapperen. Maar ik zie dat er niet bij staan (en zou ook niet goed weten hoe je dat nu weer moet doen...)

We zijn helemaal niet nationalistisch of zo, maar de vlag hoort erbij en onze zoon kon vorig jaar met het WK al heel leuk het Wilhelmus meezingen. Is toch een onderdeel van je opvoeding, vinden wij.

18. zogelukkig

Nee. Na dodenherdenking hang je de vlag in top tot zonsondergang.
    Zijn maar weinig mensen die het goed doen.

19. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
  20. zogelukkig

Nee. Je vlagt half stok of voluit met zwarte wimpel

Deel Deze Pagina