Vers! Uit blik of pot vind ik echt niet te eten... Nu halen wij ook veel uit de groententuin van mijn vader! Heerlijk ! Heel afentoe haal ik wel eens groente uit de diepvries!!
Ik koop het meeste vers, dat is toch het lekkerst. Alleen witte bonen in tomatensaus, bruine bonen, erwtjes en rode kool eten we uit pot.
Klopt niet alles is lekker uit de diepvries, qua ontdooien heb ik geen problemen, meestal haal ik het in de ochtend uit de vriezer, meestal is het dan rond etens tijd wel ontdooit.
Ik koos optie altijd pot. Maar daar moet ook bij veel diepvries producten. Spinazie boerenkool ect. Maken vaak een pan,s gerechten bijvoorbeeld bruinen bonen saus met rijst. Of doperwt met rijst. Probeer wel de potten zo te verdelen over de week dat er ook minimaal twee keer diepvries bij zit. En waarom zo. Nou ik kies pas op de dag dat ik ga koken wat ik kook dus als ik voor een week vers zou halen kan dat er twee weken later nog liggen zonde dus. Dus dan maar zo.
Bijvoorbeeld spinazie blokjes kun je ook gewoon in de magnaton verwarmen. Een blok spinazie gaat idd al s morgens uit de vriezer. En dan tijdens het koken ontdooit het van zelf rustig verder. Onder tussen de aardappelen koken vlees bakken dan is de spinazie wel klaar. Boerenkool bijvoorbeeld vind ik lekker de uit de vriezer dan vers. waarom weet ik ook niet haha.
Alles vers, en het liefst ook nog biologisch maar dat doen we sinds kort. Groente uit blik vind ik echt niet lekker.
Vers en af en toe diepvries. Diepvries is gezonder dan wanneer vers een paar dagen ligt. Blik eten wij weinig, daar vind ik te veel zout aan toegevoegd.
Dat heb ik dus met spinazie, dat heb ik dus laatst '' vers '' gekocht en vond dat zo ranzig, te smerig voor woorden en een lucht brrrr nou ik koop dus gewoon lekker de diepvries versie hahaha
Meestal vers maar heb wel potten op voorraad voor als ik even snel wat moet koken of onverwachts een extra eter hebben of zo. Verder ook veel groente in de vriezer. Blik koop ik nooit, vind dat echt niet lekker.
Pot gebruik ik nooit mu.v. rode kool. Verder alles vers en soms uit de diepvries, maar dat vind ik vaak vergelijkbaar, omdat dat gelijk vers ingevroren wordt.
beetje half om half Donderdag haal ik vers van de markt en 3 dagen is makkelijk (1x brood met soep of gebakken aardappels, 1 patatdag, 1 uit blik) de rest zoveel mogelijk vers.
hier ongeveer hetzelfde, ik pak vaak vers wat een beetje in de aanbieding is (wat dus in de winkels ligt bedoel ik hiermee, niet prijstechnisch) witlof, bloemkool, sperziebonen, sla, broccoli en diverse dingen voor in de soep (om zelf te maken) pot komtvaak neer op wortelen (gewoon omdat het makkelijk is en wortelen zelf klaarmaken vind ik juist niet zo lekker om een of andere manier maar goed kan aan mijn kookkunsten liggen haha)
Dingen zoals boontjes/doperwten/wortels/mais etc om te koken komen uit blik/pot/diepvrieszak. Dingen zoals komkommers/prei/paprika/tomaten etc dat gaat altijd vers.
Ik kook graag met verse groente en doe dat steeds meer. Maar ik hou ook van gemak dus af en toe een pot rodekool is ook prima. En als ik snel wil heb ik liever uit de diepvries. Dat vind ik eigenlijk net zo lekker als vers 7 van 10 keer. En ik koop wel eens een nasi pakket of iets dergelijks. Lekker makkelijk alles al gesneden zo in de pan en zo klaar! Heerlijk!
ik kook altijd vers, alleen de spinazie niet en de rode bietjes komen wel uit pot maar die eten we nooit zo enkel als ik bruine bonen met rijst heb gemaakt vind potjes zoo smerig
Mais,doperwten/wortel en bonen komen uit blik. Rode kool en bietjes ook, word zelden gegeten en dn alleen door mij en dochter. Spitskool en sperziebonen wel vers, verder word er geen groenten gegeten (echt niet lekker). Ja ui en paprika en sla met regelmaat en verse mais/pompoen in de soep.
50/50 Komkommer paprika en boontjes enzo vers. Maar rode kool dat soort dingen uit pot. Geen blik, dat ziet er meteen viezer uit. (zal tussen m'n oren zitten hoor)