Baden in warm/heet water: gevaarlijk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dot, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb het constant zo koud met die regendagen.
    Om lekker op te warmen ga ik vaker lekker in bad.
    Ik ben wel een liefhebber van flink warm water.
    Zou dat kwaad kunnen voor het kindje? :rolleyes:

2. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Heb wel ergens gelezen dat hete baden niet zo goed zijn bij een prille zwangerschap... maar weet niet zeker. Moet je even googlen....

3. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Klopt, ze raden het af voor vrouwen in het begin van de zwangerschap (eerste trimester geloof ik). Hoge temperaturen zijn niet goed voor de ontwikkeling van het kindje.

Daarna (2e/3e trim) zou je door de warmte last kunnen krijgen van duizelingen, dus daar waarschuwen ze wel voor, maar je mag dan wel in bad of naar de sauna of zo.

4. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Oei, dan maar wat minder warm :rolleyes:

5. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    een warm bad kan geen kwaad maar maak het niet een heet bad van!

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ook ik hou van een lekker heet bad. en dan liefst nog lekker lang inliggen met een boekje. ik ben het gewoon blijven doen en wij krijgen gewoon een gezond kindje... sommige nemen het risico liever niet. maar ik wist pas dat het "gevaarlijk" was toen ik een week of 18 was... toen las ik er pas over dus mss heb ik geluk gehad of mss zijn het gewoon bakerspraatjes..

7. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Heb ik ook gelezen ergens. Omdat het vruchtwater snel de temperatuur van het bad overneemt en dat dus te warm word. En dat risico schijnt het grootst te zijn in eerste trimester omdat dan de hersenen worden aangelegd en het meest kwetsbaar zijn.

8. roos80

roos80 Actief lid

22 jul 2007
    147
    0
    0
    Volgens mij kan het geen kwaad, zolang je het niet te heet doet. Baby zit ver van binnen en daar komt niet gelijk water bij. Er zit nog een heleboel weefsel wat die warmte absorbeert.
    Ik heb wel eens gelezen wat de max. temperatuur zou mogen zijn. Ik dacht 38 graden, maar weet dat niet zeker.
    Gewoon niet te warm doen ea tussentijds een beetje heet water erbij doen lijkt mij geen kwaad te kunnen.

9. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
  10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    als je het maar niet te heet maakt, saunas zijn niet zo goed als je het niet gewend bent tenminste. maar als je lekker ontspannen kan in bad is er niets aan de hand, een ontspannen moeder is juist goed voor een baby

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Een heet bad is slecht in de eerste 3 maanden, ivm kunstmatige koorts.

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik heb ook es ergens gelezen dat als je het ongeveer 37 graden doet dat het dan wel gewoon mag. En gewoon niet te lang.

13. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    mijn verloskundige vertelde dat dat allemaal gewoon mag hoor. zelfs de suana was geen probleem volgens haar. Je lichaam houdt zichzelf en dus je baby wel koel vertelde ze. Zelf ga ik nu maar niet in de sauna want vind dat wel erg heet.. Maar een lekker warm bad moet volgens mij best kunnen. misschien geen uren er in zitten ;)

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik hou ook van een behoorlijk heet bad, maar deed dit eigelijk niet meer omdat ik dacht dat het niet goed zo zou.... van de week aan de verloskundige gevraagd en volgens haar kan dat gewoon hoor! Wisselbaden (van koud naar warm bij een zwembad/sauna) is niet goed, maar lekker warm badderen, geen probleem. Je lijf geeft zelf wel aan als het te warm wordt voor je. Het kindje heeft er in iedergeval geen last van.

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het kan geen kwaad. Ik ben gek op hete baden (soms echt bloedheet, heerlijk!) maar durfde het niet. Dus de gyn gebeld (ja die vrouw heeft wat te stellen met mij haha) en die zei: lekker doen hoor! Sauna mag niet, omdat dit echt te heet is, maar een lekker bad kan echt geen kwaad. Dus geniet ervan zou ik zeggen oh en geloof ook niet alles wat je leest ;) ook mij niet dus haha, maar vraag het anders na bij je vk.

16. Female

Female Niet meer actief

Ik ga ook gewoon in bad.
    Maar is het niet zo dat het sowieso niet veel uitmaakt als je lichaam goed gewend is aan temperatuurschommelingen?
    Heb ik nl ook gehoord, als je bijv. altijd iedere week naar de sauna gaat het dan niet uitmaakt :(:

17. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja klopt als je normaal ook al naar de sauna gaat mag je dit blijven doen!

Maar je moet gewoon naar je lichaam luisteren merk je nu dat je juist niet er tegen kan dan gewoon eruit gaan!

En drink voldoende vocht tijdens warme uitstapjes ;)

Warme baden mogen dus ook gewoon al helemaal als je dit altijd al deed, maar ook goed opletten hoe je je voelt!

Als je dit normaal nooit doet moet je dit nu niet ineens gaan doen of in ieder geval wachten tot na die periode dat het weer wel mag!

succes met badderen en sauna!

18. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    O.k. 38 graden, maar gaan jullie het water nu ook echt opmeten? ;)
    Ik doe maar op gevoel wat minder warm. :D

19. Female

Female Niet meer actief

@ Dot hihi ja de babythermometer erin :) . Nee tuurlijk niet ;)
    Volgens mij vind ik 38 graden echt niet warm genoeg. De douche gaat ook altijd steeds ietsje warmer

20. Niet meer actief

Mijn vk zegt ook dat ik gewoon in bad mag... en doe het ook zowat elke dag hahaha lekker warm bad met een boek erbij hmmmm heerlijk!

Deel Deze Pagina