Hoi , Mijn dochtertje van 4 maanden, krijgt nog 5 flessen van 180/6 en fruit en groente hapje. Haar flessen gaan allemaal niet meer leeg, heel soms zit er nog een tussen die wel helemaal leeg gaat. Ze krijgt s ochtends half potje fruit, en s avonds half potje groente. Ze krijgt haar 1e fles om 7 uur en haar laatste fles om 22.00 uur. Maar wanneer zijn jullie na 4 flessen gegaan en hoe hebben jullie dit aangepakt? Ze krijgt nu om 7,11,3,7,22 nog flessen. Maar nu vind ik persoonlijk 7 uur voor de laatste fles wel erg vroeg. Ik wou proberen om haar laatste fles om 21.00 uur te krijgen. Ze word zelf wel wakker voor de fles van 22.00 uur , maar is dan wel erg moe, ik haal haar er dan uit en geef haar voeding maar als ik haar de speen zou geven zou ze zo verder slapen denk ik, maar zou niet weten tot hoelang ze dit zou kunnen rekken. Wie weet raad? Kan mij helpen? En nou hoef ik niet te weten dat 4 maand miss te vroeg is voor bij voeding, iedereen kijkt hier anders tegen aan. En dit was het advies van cb.
Bijvoeding is bijvoeding en hoort tot 6 maanden geen fles te vervangen. Je kunt kijken of je kunt aansturen, maar mijn ervaring is dat het vaker niet werkt dan wel om een fles op jouw verzoek te laten vervallen. Op deze leeftijd mogen ze echt nog wel 5 flessen. En een ding, cb met advies is niet heilig he? Welk advies dan ook.
Allereerst; doe waar jij je goed bij voelt! Ik heb ook een dochtertje van 4 maanden die al een tijdje op 4 voedingen zit met, sinds 2 weken, een fruithapje in de ochtend. Om 8, 12, 16 en 20 krijgt ze borstvoeding. Daarvoor had ze er nog 1 om 23.00, maar die is vanzelf komen te vervallen. Dit kwam doordat ze vaak lekker lag te slapen en ik haar moest wakker maken voor haar avondhapje. Misschien een goed idee om die van 22.00 te rekken tot 23.00? Als ze toch lekker ligt te slapen maakt een uurtje langer niet uit. Dan zal ze misschien ook wel tot de volgende ochtend 08.00 slapen en geef je een poosje de laatste voeding om 23.00. Deze vervalt dan vanzelf. Je kunt ook een beetje rijstebloem bij haar laatste voeding doen. Kan dan ook zijn dat ze wat langer en beter slaapt. Nu eigenlijk een vraagje aan jou; Ik geef nu twee weken lang een fruithapje bestaande uit appel, peer of banaan. Vanaf wanneer ben jij groentehapjes gaan geven en doe je het ook al mengen met ander fruit of groente? Groetjes!! Kim
Bij mij gingen ze alle drie rond 3-3,5 maand naar 4 voedingen (fles of borst) en zonder bijvoeding. Ze kregen dan 8:00 - 12:00 - 16:00 - 19:30 dus volgens mij kan het best. Als die van mij het alleen op melkvoedingen konden (max 180/6) waarom dan niet gewoon proberen. Ik vond het in ieder geval heerlijk om mijn avonden weer terug te hebben. Zoon 1: gestart met (overige) bijvoeding 5,5 maand (4,5 maanden rijstebloem in laatste fles) dochter: gestart met bijvoeding met 6 maanden (groenten) Zoon 2: gestart met bijvoeding met iets meer dan 5 mnd (groenten)
Je zou de laatste kunnen gaan afbouwen in hoeveelheid Maar niet 2 uur na de fles van 19:00 zetten... Misschien wil je kindje groente meer eten en dan de fles van 19:00 naar 20:00?
Sorry voor de hele late reactie hihi. Maar ik heb haar eerst 4 dagen banaan gegeven, toen 4 dagen peer ,toen 4 dagen appel, en nu weer 4 dagen banaan. Ik wil na deze banaan beginnen met gemengde fruit, ze heeft de smaak nu erg goed te pakken. Toen ik zag dat de fruit er goed in ging, ben ik ook begonnen met groente. Zo 2 week later. Heb nu eerst 4 dagen worteltjes gegeven dit ging goed, ze vond het erg lekker. Maar gisteren voor het eerst boontjes, hier moest ze niks van weten. Ga het vandaag nog een keer proberen en anders morgen aan de bloemkool, kijken of dit er beter in gaat.