Hallo allemaal, Even kort mijn verhaal: Ik ben bezig met een tweede icsi (man heeft azoospermie). Eerst icsi was teleurstellend, erg lang moeten stimuleren met uiteindelijk maar drie eicellen, 1 (mislukte) terugplaatsing en geen cryo's. Op 20 september begonnen met 225 eenheden menopur. Omdat de eerste keer het erg lang duurde voordat er überhaupt een follikel meting kon plaatsvinden, had ik vandaag pas de eerste echo. Aan beide kanten was maar 1 follikel van 20 mm. Ik had de keuze om of vrijdag de punctie te doen, of te stoppen met menopur, dan eerst 10 dagen provera, ondertussen door met decapeptyl en over twee weken een nieuwe uitgangsecho en dan beginnen met stimuleren van 300 eenheden menopur. We hebben gekozen voor deze optie. Zijn er meer meiden die een soort doorstart hebben gehad bij ivf / icsi? Ik had dit namelijk nog nooit gehoord en ben eigenlijk op zoek naar succesverhalen. Dus... wie o wie geeft mij weer een beetje hoop dat dit nog goed kan komen??
Hai Coco, Wat jammer dat het stimuleren niet als wenselijk verloopt. Ik heb geen ervaring met een dergelijke doorstart, maar vroeg me af of je AMH is gecheckt (of iets anders) om uit te zoeken waarom er maar twee follikels groeien bij zo een dosis menopur? ik reageerde een pasr jaar geleden namelijk ook niet heel fantastisch en toen bleek mijn amh al te laag voor mijn leeftijd. Veel succes in elk geval
Hoi Cassie, In het ziekenhuis zeiden ze dat dit niet aan de orde is… verder nooit op getest dus weet niet precies hoe ze dit dan weten. Ze hebben er wel vertrouwen in dat het goed komt met een hogere dosis. Gisteren vond ik het best wel heftig om te horen dat de punctie niet door gaat en nog langer bezig ben. Had juist zoveel vertrouwen in deze ronde en, zoals zoveel hier, zijn we al zo lang bezig. Had ook nog nooit van een doorstart gehoord, dus hoop dat iemand hier er ervaring mee heeft. Weet ook niet precies wat ik hier mee moet, misschien moest ik ook wel even m’n verhaal kwijt… bedankt in ieder geval voor je reactie. Ik zie in je onderschrift dat je ook een heftige geschiedenis hebt. Waar sta je op dit moment in je traject?
Ik heb 1x een doorstart moeten maken door overstimulatie. Toen was er niks en opeens teveel. Dat was bij poging 1. Die is niet gelukt maar bij poging 2 is het gelukt. Dus houd hoop
Jeetje, wat vervelend. Hier ook ervaring met een doorstart. Bijna hetzelfde verhaal. Lang schema gehad, 225eh Menopur en 2 eitjes op de laatste echo voor de punctie. Toen besloten om geen punctie te doen maar een doorstart. Wel gekozen voor 'gewoon' ongesteld worden en niet door te gaan met de deca tot de volgende cyclus. Dit omdat ik echt onwijs erge hoofdpijn kreeg in de periode dat ik alleen deca gebruikte. Zo erg dat ik niet meer kon functioneren. Wel pregnyl gezet om een eisprong te krijgen en toen op dag 2 van de nieuwe cyclus begonnen met het korte schema en 300eh Menopur. Resultaat, 5 eicellen tijdens de punctie, 4 bevruchtingen, 1 verse terugplaatsing (die helaas niet gelukt is) en 1 cryo (die half oktober teruggeplaatst wordt). Hier heeft het dus goed uitgepakt! De gyn gaf ook duidelijk aan geen wonderen te verwachten qua aantallen, maar dit vonden wij in ieder geval wel de moeite waard. Ik hoop dat het voor jullie ook goed gaat uitvallen!
1e x stimuleren was 150 gonal f 3 follikels, poging geannuleerd. Met ongesteldheid herstart met pil en 225eh 7follikels 3 eicellen, 1slechte terugplaatsing. Dus semi doorstart hierna maand rust en gestart met flair-up protocol, direct na menstruatie starten met decapeptyl en dag later de menopur 300eh 6 follikels 6 eicellen 3 bevruchtingen 1 terugplaatsing->zwanger dit protocol beviel mij veel beter veel minder last van bijwerkingen en goed eindresultaat. Bij ons wouden ze zo snel mogelijk door na een poging voor het beste resultaat
@Featherr en @Freesias, bedankt voor het delen, fijn dat het gelukt is! @Luna87, hopen dat het bij jou ook snel raak is! Jullie verhalen geeft de burger in ieder geval moed en we gaan maar weer met volle hoop verder