ik vroeg me zo even af he,, kijk het is nu zo mooi weer en me vriendinnen vragen me elke keer al of ik mee wil gaan zwemmen. nu hebben wij hier een hele mooie natuur water plas maar ik omdat ik toch een beetje bang ben hebbe we daar nog niet gezwommen. kan het kwaad als ik daar wel ga zwemmen ? kan dat schadelijk zijn voor ons kindje ??
tja ik zou het niet doen. je hebt altijd bacterien in het water zitten die niet goed kunnen zijn. (denk aan weil blauwalg etc etc)
Ik hou sowieso al niet van zwemmen in een natuurplas i.v.m. alle bacteriën in het water en nu ik zwanger ben, zou ik het helemaal niet doen. Je kunt natuurlijk wel lekker meegaan en relaxen op het gras. Wel veel drinken en een parasolletje of iets dergelijks mee! Heerlijk toch!!!
Ik zou het ook niet doen... Ben zelf een keer flink ziek geworden van een zwempartij in natuurwater...
Wij hebben hier in de buurt ook zo'n leuke plas maar ik ga er toch maar even niet meer heen. Normaal gezien houdt je slijmprop de bacteriën wel tegen maar ik zou het er toch niet op riskeren.
ik had hier nog niets eens over nagedacht... dat het niet kon !! ik wilde volgende week ook lekker zwemmen in een natuurplas... maar ik kan het beter niet doen?
Ik hoorde net gisteren een verhaal van iemand die hoogstwaarschijnlijk door zwemmen in een meertje een miskraam heeft gehad met ruim 6 maand, ik zou het dus niet doen!!
nou ik zou het eigelijk wel doen... ik heb altijd in natuurwater gezwommen en ben nog nooit ziek geworden. Maar denk dat het wel nog koud is hoor nu...
Das lekker... Ben al meerdere malen geweest! Maar ik ga ook niet diep of kopje onder. Ik heb zelf (nog) nergens last van hoor... Kleine trapt hard door en hartje klopt als een tierelier. Moet wel zeggen dat ik dus voor de zekerheid niet met je billen int water zou gaan zitten. Of ik nou zwanger ben of niet, ik vind dat natuurwater eigenlijk nogal vies :S Zodra ik mijn voeten niet meer kan zien ist over!
Ik zou het ook doen. Het water wordt toch gecontroleerd en je vliezen zijn toch nog heel? Ik ga nooit dieper danmijn middel dus binnenkrijgen gebeurt ook niet.
tuurlijk maar als jij een klein wondje op je voet of hand hebt kan het maarzo. ja het water word gecontroleerd maar ook niet iedere dag. (als het eens per 2 weken is is het veel) en er word lang niet op alles getest. ziekte van weil bijvoorbeeld niet terwijl dat die echt heel snel dodelijk kan zijn. daarnaast ben je als zwangere natuurlijk wel vatbaarder voor dat soort dingen. normaal zwem ik altijd in openwater en zelfs in rivier water maar nu echt niet.
Ik heb het nagekeken maar de plas waar ik zwem staat onder strenge controle en is tot nu toe altijd goedgekeurd. Zal het morgen ook eens aan de vlos vragen, maar eerlijk gezegd lees ik hier zoveel dat ik denk dat zwangeren voortaan in afzondering moeten leven 9 maanden lang
hahaha ja echt maar dit is wat de gyn zei hoor. maarja das ook weer niet goed want dan ben je natuurlijk wel weer heel erg vatbaar tijdens de bevalling als je dan naar het ziekenhuis moet ofzo
Om eerlijk te zijn heb ik hier ook nooit bij nagedacht en zou ook gewoon zijn gegaan. Nu houdt mijn vriend absoluut niet van zwemmen dus mag al blij zijn als hij mee naar het zwembad gaat!