Financieel vraagje! wat moeten we hiermee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sproettie, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sproettie

    Sproettie Bekend lid

    5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    We zijn afgelopen week gebeld door de rabobank met de mededeling dat we nog rente moeten betalen over onze verbouwingshypotheek..

    Wat blijkt namelijk, we hebben die hypotheek van 10.000 euro in 2009 afgesloten. Iedere maand lossen we een bedrag af van deze lening. De rente die we hierover betalen zal in de grote hypotheek zijn verwerkt.
    Dus daar hadden we verder niet zoveel last van (meegenomen in het grote maandbedrag).

    Het blijkt dat we die rente nooit hebben betaald in de afgelopen 3 jaar. Dat heeft volgens die meneer aan te telefoon, een ander gedaan. Een foutje van de rabobank.. 1 cijfer verkeerd ingevuld..(rekeningnummer)

    Er kwam een man met een klacht, hij zou al 3 jaar vaste lasten hebben, maar hij wist niet waarvan. Opgeteld is dit 1100 euro!
    Dat was van onze rente..
    Natuurlijk krijgt deze meneer zijn geld terug, maar wat een stomme fout! Nu moeten wij dit bedrag in 1 x terug betalen.
    We kregen een mail met hierin een overzicht en een verzoek tot akkoord.. beetje vaag allemaal..

    Hier willen wij niet zomaar akkoord mee gaan.. wat vinden jullie?
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Betalen moet je toch...

    Maar je kunt toch even bellen en vragen of jullie het in een paar keer mogen betalen?
     
  3. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Kan je niet in een paar termijnen betalen?
     
  4. llkh1984

    llkh1984 Fanatiek lid

    4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Ik zou even een afspraak maken op een kantoor. Ik geloof emails niet meer met al die gekke berichten tegenwoordig...

    Sterkte. Iig niet zomaar mee akkoord nemen, desnoods een regeling afspreken op het kantoor, het is hun schuld dat het verkeerd is gegaan
     
  5. Steph80

    Steph80 Bekend lid

    26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou even bij de bank langs gaan en niet zo maar betalen hoor. Voor het zelfde geld is het een oplichter!
     
  6. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    #6 Smnee, 17 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2012
    nouja, het bedrag moet je wel betalen natuurlijk. het is heel erg balen dat dit op zo'n manier gaat, en ik zou dit ook zeker duidelijk maken bij de rabobank.
    even uitleggen dat je dit zo ergens in een laatje hebt liggen, dus dat je graag betalingstermijnen wilt.

    *edit: ik lees nog eens met volle concentratie :)... even naar kantoor gaan, mocht dit om oplichting gaan, word dit daar duidelijk. vind het nogal vreemd dat dit telefonisch en via e-mail gedaan word....*
     
  7. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Dit
     
  8. Sproettie

    Sproettie Bekend lid

    5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Ja ze willen het bij de lening optellen.. zodat er weer +1100 bij komt waar we dan weer extra rente over moeten betalen..
    Tuurlijk moeten we zelf betalen. maar het is hun fout.. ik ben het er niet zomaar mee eens.. nergens bewijzen of iets gezien.
     
  9. Within

    Within Niet meer actief

    Ik zou even langs kantoor gaan en dit navragen, want via telefoon en email vind ik wel een beetje verdacht met al die praktijken van tegenwoordig.
     
  10. knap

    knap Niet meer actief

    #10 knap, 17 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2012
    Pas geleden kwam ik er achter dat ik een paar rekeningen verkeerd had over geboekt naar een onbekend nummer.

    Ben er toen mee naar de bank geweest en deze hebben de andere partij op de hoogte gesteld. Het is gelukt ik krijg mijn geld terug in termijnen. Het was haast 300 euro wat ik verkeerd had geboekt.

    Maar dan heb ik nog geluk gehad.! De tegen partij had kunnen weigeren en dan had ik aangiften moeten doen van verkeer verkregen geld. Gelukkig is de gene die het geld ontving meteen over de brug gekomen heb dus geluk gehad. Hij moest dus betalen Pff.

    Domme fout van mij achter af.

    Nu lees ik zo iets wat via rente via de bank bank fout gemaakt. Je moet als verkeerde tegen partij idd betalen of ze doen aangifte :(.

    In mijn geval als het me niet gelukt was had ik het denk laten zitten die rompslomp er om heen aangifte en dan nog zorgen of ik me geld terug kreeg.

    Mijn advies kijk of je met de partij die benadeeld is een regeling kan treffen. Kijk ik ben maar een consument en niet de bank maar overal kunnen fouten gemaakt worden. Alleen is het zuur als het jou overkomt.

    Moet zeggen dat ik blij ben dat het goed geregeld is hier. Koste me wel even een paar keer op en neer naar de bank zo iets doe je niet snel via de telefoon regelen. Maar het was het me waard uit eindelijk.


    O ja ik had mijn bank afschriften als bewijs dat ik het naar een verkeerd nummer gestuurd had. Dat was voldoende. De bank regelde alles netjes verder. Kreeg zelfs het adres van de geen waar ik het fout naar overmaakte.

    Ook al deed ik het verkeerd de tegen partij had ook moeten op letten. Maar ik snap ook het waren een paar lagen bedragen in totaal dus rond de 300 euro en verspreid over een dik jaar voor dat ik er achter kwam.
     
  11. llkh1984

    llkh1984 Fanatiek lid

    4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Dus even op kantoor langs gaan en laat hun de bewijzen overleggen
     
  12. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Eerst een afspraak maken op kantoor, want dit soort ongein kan net zo goed een oplichtings ding zijn.
     
  13. Sproettie

    Sproettie Bekend lid

    5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Goede tips bedankt!
     
  14. esme66

    esme66 Niet meer actief

    Wat de anderen al zeggen: Op kantoor langs. Als dit verhaal klopt en het is geen oplichting, dan vind ik de Rabobank sowieso héél slordig dat ze zelf niet meteen voorstellen om jou op het kantoor te ontvangen om één en ander duidelijk uit te leggen en afspraken te maken. Zij weten natuurlijk ook dat er tegenwoordig de vreemdste manieren worden bedacht om mensen op te lichten.

    Is het verhaal wel echt, dan niet akkoord gaan met bovenstaande.!
    Ja, je moet het alsnog betalen, daar kom je niet onderuit. Maar je mag op zijn minst verwachten dat je hier een fatsoenlijke regeling voor kunt treffen, en dus geen rente erover betalen, dat is belachelijk.!
     
  15. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Dit soort dingen gaan bijna altijd per brief en niet via de mail. Wat is het adres van de afzender? Werk zelf bij de betreffende bank en we hebben speciale lay-outs qua opstelling van mail en ook de adressen van medewerkers en afdelingen zijn specifiek.
     
  16. Fortuna

    Fortuna Niet meer actief

    Als het een fout is van de bank, lijkt het me wel zo redelijk als ze met een oplossing komen m.b.t. betalen in termijnen. Probeer wel even zwart op wit te krijgen dat zij de fout erkennen.

    Heb je niet een brief met bevestiging van toen je de lening afsloot. Als je je handtekening eronder hebt gezet (waar jouw goede rekeningnummer onder staat) heb je al wat meer bewijs.

    Persoonlijk krijg ik altijd de kriebels als "banken" bellen naar hun klanten. Dergelijke slecht nieuws berichten doen ze toch vaak per brief. Nu heb je geen bewijs dat het echt de schuld van de bank is, aangezien het per telefoon ging. Jouw woord tegen de zijne.
     
  17. Taliada

    Taliada Actief lid

    29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het komt best vaak voor maar vind het dan niet normaal dat je daarover rente moet gaan betalen. Steeds meer bedrijven bellen juist wel eerst over dit soort zaken maar daarnaast behoor je ook altijd de informatie op papier te krijgen. Bij de organisatie waar ik werk bieden we uit onszelf een regeling aan als het grote bedragen zijn. Als het je toch niet lekker zit idd even langsgaan.
     
  18. sheann

    sheann Fanatiek lid

    14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Het is al gezegd maar het klinkt als Spam.
     
  19. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Ik vraag mij af op dit oplichters zijn? Want de oplichters weten tot in detail de financiële situatie. Dit lijkt mij ook erg vreemd toch?

    Maar het is wel vreemd dat ze je bellen en ik zou dan ook zeker langs kantoor gaan.
     
  20. mientjuh2

    mientjuh2 Actief lid

    19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Ehhmmm de bank zou dit never no way via de mail doen en altijd schriftelijk.... Tevens zouden ze gelijk de stukken er nogmaals bij doen.

    Niet geloven dus en gelijk naar je bank gaan
     

Deel Deze Pagina