We zijn afgelopen week gebeld door de rabobank met de mededeling dat we nog rente moeten betalen over onze verbouwingshypotheek.. Wat blijkt namelijk, we hebben die hypotheek van 10.000 euro in 2009 afgesloten. Iedere maand lossen we een bedrag af van deze lening. De rente die we hierover betalen zal in de grote hypotheek zijn verwerkt. Dus daar hadden we verder niet zoveel last van (meegenomen in het grote maandbedrag). Het blijkt dat we die rente nooit hebben betaald in de afgelopen 3 jaar. Dat heeft volgens die meneer aan te telefoon, een ander gedaan. Een foutje van de rabobank.. 1 cijfer verkeerd ingevuld..(rekeningnummer) Er kwam een man met een klacht, hij zou al 3 jaar vaste lasten hebben, maar hij wist niet waarvan. Opgeteld is dit 1100 euro! Dat was van onze rente.. Natuurlijk krijgt deze meneer zijn geld terug, maar wat een stomme fout! Nu moeten wij dit bedrag in 1 x terug betalen. We kregen een mail met hierin een overzicht en een verzoek tot akkoord.. beetje vaag allemaal.. Hier willen wij niet zomaar akkoord mee gaan.. wat vinden jullie?
Betalen moet je toch... Maar je kunt toch even bellen en vragen of jullie het in een paar keer mogen betalen?
Ik zou even een afspraak maken op een kantoor. Ik geloof emails niet meer met al die gekke berichten tegenwoordig... Sterkte. Iig niet zomaar mee akkoord nemen, desnoods een regeling afspreken op het kantoor, het is hun schuld dat het verkeerd is gegaan
Ik zou even bij de bank langs gaan en niet zo maar betalen hoor. Voor het zelfde geld is het een oplichter!
nouja, het bedrag moet je wel betalen natuurlijk. het is heel erg balen dat dit op zo'n manier gaat, en ik zou dit ook zeker duidelijk maken bij de rabobank. even uitleggen dat je dit zo ergens in een laatje hebt liggen, dus dat je graag betalingstermijnen wilt. *edit: ik lees nog eens met volle concentratie ... even naar kantoor gaan, mocht dit om oplichting gaan, word dit daar duidelijk. vind het nogal vreemd dat dit telefonisch en via e-mail gedaan word....*
Ja ze willen het bij de lening optellen.. zodat er weer +1100 bij komt waar we dan weer extra rente over moeten betalen.. Tuurlijk moeten we zelf betalen. maar het is hun fout.. ik ben het er niet zomaar mee eens.. nergens bewijzen of iets gezien.
Ik zou even langs kantoor gaan en dit navragen, want via telefoon en email vind ik wel een beetje verdacht met al die praktijken van tegenwoordig.
Pas geleden kwam ik er achter dat ik een paar rekeningen verkeerd had over geboekt naar een onbekend nummer. Ben er toen mee naar de bank geweest en deze hebben de andere partij op de hoogte gesteld. Het is gelukt ik krijg mijn geld terug in termijnen. Het was haast 300 euro wat ik verkeerd had geboekt. Maar dan heb ik nog geluk gehad.! De tegen partij had kunnen weigeren en dan had ik aangiften moeten doen van verkeer verkregen geld. Gelukkig is de gene die het geld ontving meteen over de brug gekomen heb dus geluk gehad. Hij moest dus betalen Pff. Domme fout van mij achter af. Nu lees ik zo iets wat via rente via de bank bank fout gemaakt. Je moet als verkeerde tegen partij idd betalen of ze doen aangifte . In mijn geval als het me niet gelukt was had ik het denk laten zitten die rompslomp er om heen aangifte en dan nog zorgen of ik me geld terug kreeg. Mijn advies kijk of je met de partij die benadeeld is een regeling kan treffen. Kijk ik ben maar een consument en niet de bank maar overal kunnen fouten gemaakt worden. Alleen is het zuur als het jou overkomt. Moet zeggen dat ik blij ben dat het goed geregeld is hier. Koste me wel even een paar keer op en neer naar de bank zo iets doe je niet snel via de telefoon regelen. Maar het was het me waard uit eindelijk. O ja ik had mijn bank afschriften als bewijs dat ik het naar een verkeerd nummer gestuurd had. Dat was voldoende. De bank regelde alles netjes verder. Kreeg zelfs het adres van de geen waar ik het fout naar overmaakte. Ook al deed ik het verkeerd de tegen partij had ook moeten op letten. Maar ik snap ook het waren een paar lagen bedragen in totaal dus rond de 300 euro en verspreid over een dik jaar voor dat ik er achter kwam.
Eerst een afspraak maken op kantoor, want dit soort ongein kan net zo goed een oplichtings ding zijn.
Wat de anderen al zeggen: Op kantoor langs. Als dit verhaal klopt en het is geen oplichting, dan vind ik de Rabobank sowieso héél slordig dat ze zelf niet meteen voorstellen om jou op het kantoor te ontvangen om één en ander duidelijk uit te leggen en afspraken te maken. Zij weten natuurlijk ook dat er tegenwoordig de vreemdste manieren worden bedacht om mensen op te lichten. Is het verhaal wel echt, dan niet akkoord gaan met bovenstaande.! Ja, je moet het alsnog betalen, daar kom je niet onderuit. Maar je mag op zijn minst verwachten dat je hier een fatsoenlijke regeling voor kunt treffen, en dus geen rente erover betalen, dat is belachelijk.!
Dit soort dingen gaan bijna altijd per brief en niet via de mail. Wat is het adres van de afzender? Werk zelf bij de betreffende bank en we hebben speciale lay-outs qua opstelling van mail en ook de adressen van medewerkers en afdelingen zijn specifiek.
Als het een fout is van de bank, lijkt het me wel zo redelijk als ze met een oplossing komen m.b.t. betalen in termijnen. Probeer wel even zwart op wit te krijgen dat zij de fout erkennen. Heb je niet een brief met bevestiging van toen je de lening afsloot. Als je je handtekening eronder hebt gezet (waar jouw goede rekeningnummer onder staat) heb je al wat meer bewijs. Persoonlijk krijg ik altijd de kriebels als "banken" bellen naar hun klanten. Dergelijke slecht nieuws berichten doen ze toch vaak per brief. Nu heb je geen bewijs dat het echt de schuld van de bank is, aangezien het per telefoon ging. Jouw woord tegen de zijne.
Het komt best vaak voor maar vind het dan niet normaal dat je daarover rente moet gaan betalen. Steeds meer bedrijven bellen juist wel eerst over dit soort zaken maar daarnaast behoor je ook altijd de informatie op papier te krijgen. Bij de organisatie waar ik werk bieden we uit onszelf een regeling aan als het grote bedragen zijn. Als het je toch niet lekker zit idd even langsgaan.
Ik vraag mij af op dit oplichters zijn? Want de oplichters weten tot in detail de financiële situatie. Dit lijkt mij ook erg vreemd toch? Maar het is wel vreemd dat ze je bellen en ik zou dan ook zeker langs kantoor gaan.
Ehhmmm de bank zou dit never no way via de mail doen en altijd schriftelijk.... Tevens zouden ze gelijk de stukken er nogmaals bij doen. Niet geloven dus en gelijk naar je bank gaan