hoi hoi. ik heb nu sinds 2 dagen echt behoorlijk de griep te pakken denk ik gaat met snotteren toe tot zware hoofdpijn. ik wordt midden in de nacht wakker en kan dan ook echt niet meer slapen. natuurlijk komt het ook door de zwangerschap veel naar de wc enzo. maar kan er niet meer tegen om snachts wakker te worden en dan niet meer te kunnen slapen.. en nu ook met die griep kan je er iets tegen doen of is het gewoon uitzieken.
Als je echte griep hebt, dan heb je hoge koorts en gruwelijke spierpijn. Helaas is daar niets tegen te doen en zal je die uit moeten zieken. Tegen een verkoudheid helpt ook niks behalve wat lapmiddeltjes om je wat beter te voelen! Kruip lekker onder de wol en eet veel vitaminetjes, voldoende drinken; kopjes thee met honing enzo; beterschap!
Ik vrees dat je het gewoon moet uitzieken...helaas ..volgens mij mag je wel een asprine om je koorts wat te laten zakken....en verse sinasappelsap..enzo..en je lekker laten verwennen ...beterschap.....
Neem een citroen pers deze uit doe er heet water bij en natuurlijk suiker naar smaak (ik zelf doe meestal 6 schepjes) en ga dan je bed in. JE zweet alles eruit en je krijg ook nog eens vitamine c binnen. Als je neus verstopt zit een aangesneden ui op je nachtkastje (stinkt helaas wel heel hard) Te hoge koorts dan mag je paracetamol GEEN asperine
bedankt voor de antwoorden,, maar wat is het verschil tussen een asperine en paracetamol. ik heb allebei die dingen niet geslikt tijdens de zwangeschap. en sinaasappel of sap. kan ik hellaas niet meer tegen hoe lekker ik het ook vind maar krijg er ernorme maagzuur van..
Veel mensen noemen paracetamol nog wel een aspirine, maar het is zeker niet hetzelfde. Het verschil tussen paracetamol en aspirine is mn de werkzame stof en de bijwerkingen. Aspirine (acetylsalicylzuur) werd vroeger veel gebruikt bij griepjes ed; werkt pijnstillend, koortsverlagend en ontstekingsremmend. Maar je kunt er een (maag)bloeding van krijgen, omdat het ook bloedverdunnend werkt. Zeker niet nemen in de zwangerschap! Paracetamol werkt ook koortsverlagend en pijnstillend, maar heeft die (gevaarlijke) bijwerking niet. Normaal gesproken als je gewoon koorts hebt, niet belachelijk hoog, kun je ook beter geen paracetamol nemen. Koorts is een natuurlijke reactie van je lichaam om de schadelijke ziekteverwekkers beter op te kunnen ruimen, dus lekker het lichaam zijn gang laten gaan, dan is het het snelst over. Maar in de zwangerschap, zeker na 32 weken, kan hoge koorts (>38,5 C) weeen opwekken, dus dan is een paracetamol nemen wel beter om de koorts te temperen. Als je echt hoge koorts hebt, kun je ook beter je huisarts even bellen. Als je geen sapjes ed meer kunt drinken, probeer je op een andere manier aan je vitaminen te komen. Slik je al/nog een zwangerschapspreparaat? Bij de AH hebben ze van die versgeperste sappen, ook sommige zónder sinaasappelsap (ff de ingredienten langslopen, ik drink bv t herfstsap en aardbei/banaan oid). Misschien zit er een sapje tussen waar jij ook geen maagzuur van krijgt. Sterkte!
Wat Maka al zegt: koorts is een natuurlijke reactie van je lijf, waaraan je merkt dat je lijf bezig is een virus of infectie te bestrijden. Als je dus geen hoge koorts hebt, niks innemen, omdat je dan dat proces doorkruist en dus langer ziek bent! Alles onder de 38,5 valt onder normale waarden en kan geen kwaad. Leuk is anders, maar uitzieken is het beste, zeker nu je het wel kunt gebruiken dat je weerstand weer even op tijd en voldoende opgepept wordt. Wat je kunt doen om 's nachts wat beter te slapen, is een kinderneusspray halen, zodat je voldoende lucht krijgt en dus wat beter slaapt. Voor de rest lekker aan de vitaminen, lekker uitrusten in bed en geen belastende dingen doen. Beterschap!
Zeker als je veel moet snotteren kan een zoutoplossing in je neus (druppels of spray) nog wel eens verlichting bieden. Verder lekker rustig aan doen, in bed of op de bank met een dekentje, warm bad of douche kan lekker zijn (niet superheet maar lekker warm), stomen (gezicht boven stomend water, handdoek over je hoofd heen).
Ik weet niet of je nog steeds last hebt van de griep. Maar nyseleen tabletten van vsm bij griep en verkoudheid hebben mij weer op de been geholpen. Deze zijn homeopatisch en dus niet schadelijk voor het kind. Deze nemen in combi met rust en je bent zo weer op de been. Succes ermee
Het is niet zo dat homeopathische of fytologische middelen onschadelijk zouden zijn voor de vrucht of geen bijwerkingen zouden hebben. Ze zijn niet aan wetenschappelijke criteria onderworpen of op zwangere vrouwen getest, m.a.w.: men weet niet of ze schadelijk zijn voor de vrucht. Ze worden niet beoordeeld door het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. De denkwijze dat homeopathie altijd onschadelijk is, is allang achterhaald en de stelling: "baat het niet, schaadt het niet", gaat niet op; er zijn ook plantjes die je in bepaalde gevallen, zoals bijv, zwangerschap beter kan laten staan!
Ooh sorry hoor. Maar in de bijsluiter staat dat het geen kwaad kan tijdens de zwangerschap. En mn broer is ha en die zegt ook dat je ze met een gerust hart kan nemen. Moeten dan wel de tabletten zijn en niet de druppels want daar zit weer alcohol in.
Dat staat er idd, maar dat kunnen ze niet beweren, want het is niet getest. In de druppels zit idd 45% alcohol. Homeopathisch of niet; er bestaat geen enkel geneesmiddel tegen griep, het is een virus dat je uit zal moeten zieken.
Sinds 1997 beoordeeld het CBG ook homeopatische geneesmiddelen op kwaliteit en veiligheid. Als er in de bijsluiter staat dat je het mag gebruiken als zwangere kan je dat gewoon veilig doen. Ook als er alcohol in zit. Zolang je je maar aan de dosering houdt.
"De beoordeling van homeopathische producten wijkt op een belangrijk punt af van die van niet-homeopathische, reguliere geneesmiddelen, namelijk wat betreft de manier waarop de werkzaamheid wordt beoordeeld. Het College vindt dat beoordeling van de werkzaamheid van geneesmiddelen altijd moet gebeuren volgens wetenschappelijke criteria. Om deze reden vindt het College het dan ook belangrijk dat in de informatie over een homeopathisch geneesmiddel tot uitdrukking komt, dat de beoordeling gebaseerd is op andere dan wetenschappelijke criteria. Bij homeopathische geneesmiddelen met een zelfzorg-indicatie moet aangetoond worden dat het homeopathisch gebruik beschreven staat in de homeopathische literatuur. Daarnaast moet een homeopathisch middel met een indicatie veilig zonder tussenkomst van een arts kunnen worden gebruikt. Het College staat voor deze producten geen indicaties toe die verwijzen naar aandoeningen waarbij een medische diagnose door een arts gesteld moet worden of waarvoor een gerichte therapie noodzakelijk is. Op basis van deze informatie kan een consument dan zelf beslissen om een homeopathisch geneesmiddel voor zijn of haar klacht te gebruiken".
Alleen omdat het niet met wetenschappelijke criteria beoordeeld wordt houdt niet in dat het medicijn niet veilig is.
Nee, maar hoe het wel getest is (op zwangere vrouwen) is wel ondoorzichtig. Ik ben normaal gesproken ook van de homeopathie, maar laat de middelen indien nodig wel voorschrijven door een homeopathisch arts, want ik weet als leek niet wat een bepaalde stof of combinatie van stoffen doet voor de vrucht.
Zeker handig! Ik heb tot dusver niks nodig, maar ik ben na een vervelende ervaring wat huiverig voor het zelf dokteren met homeopathie. "Baat het niet, schaadt het niet" is echt een misvatting!
Mijn HA is ook homeopaath. Maar als hij mij iets homeopathisch zou voorschrijven in de zwangerschap, ga ik t ws nog niet nemen (ligt er wel aan voor welke klacht, maar zeker niet voor een griepje). Ik heb gemerkt dat artsen/huisartsen vaak slecht op de hoogte zijn van wat nu wel en niet mag in de zwangerschap/wat de richtlijnen zijn, voor wat betreft reguliere medicatie. Zij weten vaak sowieso echt heel weinig van zwangerschap. De ene is daardoor extreem terughoudend, de ander doet helemaal niet moeilijk en schrijft zo vanalles voor. Geen idee op welke gronden mijn huisarts zijn homepathische middelen dan wel geschikt acht, dus dat vertrouw ik gewoon niet. Dan neem ik liever iets reguliers waar wel (enigszins) wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan. Eerlijk gezegd vertrouw ik wat betreft medicatie in de zwangerschap alleen op wetenschappelijk onderzoek gebaseerde richtlijnen en op gynaecologen. (Dus geen (huis)artsen, homeopathisch artsen, chinese kruiden artsen, verloskundigen... Tenzij ze overleg plegen met een gyn of de richtlijnen erbij nemen).