Trots op mezelf !!!

Discussion in 'De lounge' started by kwebbel86, Jul 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik denk de laatste weken erg na hoe het zou zijn als ik nog bij mijn ex was geweest... ik zal het even uitleggen (hopelijk in het kort).

Mijn ex en ik zijn 6,5 jaar bij elkaar geweest, 4 jaar getrouwd (bijna, op 1 maand na). Ik trouwde op m'n 21ste en op m'n 19e was ik het huis uit. We hadden samen een huis, waar ik alleen in woonde tot we gingen trouwen (ik had een baan gekregen in zijn woonplaats, vandaar dat ik verhuisd ben toen). De eerste maanden tot het klaar was bij schoonouders in gewoond. Ik betaalde volledige hypotheek en kostgeld aan schoonouders (hadden het niet breed).
    Nadat we getrouwd waren, draaide mijn hele schoonfamilie om. Ik was een hoer (werkte op verpleegafdeling, dus ik ging alle kamers af.. dus was ik een hoer). Ik was niet volwassen genoeg, ik was niet goed genoeg voor kinderen, want mijn huis was wel ns rommelig (lees: post op de eetkamertafel, afwas wel ns laten staan tot een ander moment, etc. Geen echte rommel dus).
    Mijn ex-schoonvader was een eikel. Zwaar Gereformeerd (ik weet het, ze zijn niet allemaal hetzelfde!) en wat hij zei moest gebeuren. Hij was de baas in huis en als je niet naar hem luisterde, manipuleerde hij dat hij nooit meer iets voor je deed, en dat je wel tegen hem kon "liegen" maar niet tegen God.
    Mijn ex-schoonmoeder haalde haar vinger langs mijn meubels heen om te kijken of ik wel goed kon stoffen. De strijkplank stond niet op de goede plek, die moest uit het zicht. Ik moest het bed meteen opmaken, want stel als er visite kwam dan moest het er netjes uitzien.
    Mijn ex werkte en verdiende niet zo heel veel. Ik verdiende meer met mijn ORT. Hij was te beroerd dat hij ooit een poot uitstak in het huishouden. Een extra zaterdag werken voor extra centen? Nee joh, je pakt gewoon het geld van je vrouw (gezamelijke rekening) en dan kopen we gewoon nieuwe velgen voor de auto, nieuwe banden, vuurwerk voor 100 euro. Nieuwe autoradio, nieuwe xbox en spellen. En als ik dan wat wilde hebben dan moest ik er opnieuw voor sparen.
    Ex-schoonzusjes/zwagers die elkaar aan de lijn hadden: mijn kleding was niet Christelijk genoeg (lees: geen rok aan), ik kon hoognodig nieuwe kleding gebruiken, sportschoenen waren niet goed, was ik te vrolijk dan was het niet goed, te stil was niet goed. Ze hadden elkaar dan aan de lijn om over mij te roddelen wat ik dan achteraf bij een volgend bezoek weer op m'n bordje kreeg.

Ik kan nog veeeeeel meer opnoemen (doe ik niet). Hij heeft nu een nieuwe vriendin (fijn voor hem... ;)).

Ik heb nu een lieve vent (ouder dan ik) en een superdochter. Ik heb een heel nieuw leven. Toen hij hielp met de afwas vielen m'n ogen uit m'n kas want dat had ik in die 6 jaar nog nooit meegemaakt. Hij is mijn leven binnengewandeld en het was gewoon meteen goed. Waarom kan een kerel van m'n eigen leeftijd niet gewoon NORMAAL doen?? :$:(

Oooo.. ik denk er nu nog aan terug.. hoe zou het zijn als ik daar was gebleven? Even ter verduidelijking: ik was het op een dag zo verschrikkelijk zat dat ik de pispaal was. Ik heb m'n spullen gepakt en weggegaan. Hij is mij niet achterna gegaan, we hebben lange telefoongesprekken gehad. Hij gaf toe dat wat ik beschreef, allemaal waar was. Hij vond het stom dat hij er nooit iets eerder van had gezegd. Ik heb van alles aangehoord en niet gehoord: Ik hou van je. Kom, laten we het oplossen. Nee, niets! Mijn hele familie is nu zo blij dat ik nu gewoon een normale man heb en in een geestelijk gezonde situatie...

Pfff... he he... dat is er uit. Ben dus trots op mezelf :D

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

Feb 14, 2012
    3,494
    2
    38
    Meid hier mag je zeker trots op zijn!!

Ik kan me voorstellen dat je nu veel beter in je vel zit!
    Je hebt heel wat meegemaakt zeg :(

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Wat fijn om te lezen dat het nu zo goed gaat met je!
    Je kunt zeker trots zijn op jezelf!

4. Jonon

Jonon Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,319
    0
    0
    In m'n huuske
    Heel goed van jou! Je mag zeker trots zijn op jezelf!

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Fijn dat het nu goed gaat met je.
    Geniet lekker van je nieuwe vriend en van je kleine :)

6. lievekindjes

lievekindjes Niet meer actief

hoi
    ik ben ook super trots op jou.
    en ben blij dat je nu gelukkig bent.
    dikke knuffel

7. Mellie2010

Jul 4, 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    super meid! mijn ex was ook zo wordt je niet goed van!

8. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Niet vervelend bedoeld hoor...maar wat ik mij afvraag...had je dit dan niet door voordat je ging trouwen?
    Fijn dat je nu een fijne vent hebt!

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Goed gedaan meid!

Ik sta soms nog steeds versteld van het feit dat er ook mannen zijn die wel wel helpen ipv je elke dag de grond in trappen! Heerlijk is dat! En voor mij nog steeds o zo bijzonder :)

10. kwebbel86

Nou niet zo erg nee.. ik dacht: ach gaat wel over. Of: het ligt aan mij en dan pepte ik mezelf weer op. Nou ze zeiden echt dat het aan mij lag want mijn ouders kochten mij toch alleen maar om met geld en ik had toch een slechte opvoeding genoten. Hun wisten het zo te brengen dat ik van hun afhankelijk was.

11. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Ah, ok. Gewoon even nieuwsgierig niet afwijzend hoor. Soms zie je pas na jaren hoe iets echt in elkaar steekt en of iemand echt bij je past.

12. kwebbel86

Ik geloof je! Haha. Maar idd na jaaaaaaaren soms kom je er achter. Ineens heb je het... ;) Zit eigenlijk soms hier met verbazing te lezen hoe de mannen hun vrouwen behandelen (zwanger of niet). Wat zijn er toch eikels op de wereld! :x

13. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    zo heb jij even je stoute schoenen toen aan gedaan en ze liepen heel goed of niet wat goed dat je voor jezelf hebt gekozen en dat je nu een geweldige man hebt die je helpt

Trots op jezelf mag je zeker zijn

veel geluk in de liefde en met je gezin en hopen dat dit blijft

14. kwebbel86

Dank je :)

Ik heb zeker de stoute schoenen aangedaan want mijn ouders probeerden mij weer terug te duwen (waren dol op hun (toen nog) schoonzoon). Ik heb later in een e-mail uitgelegd aan mijn ouders hoe de vork in de steel zat en wat hun allemaal aan mij hebben gedaan. Ik heb zelfs Maatschappelijk Werk gehad om dingen 'te verwerken' (vonden mijn ex-schoonouders nodig). Later was dit alleen maar zodat ik niet voor paal liep naast mijn ex. Ze wilden mij vormen zodat het hun beter uitkwam.

Ze zijn nu dol op hun huidige schoonzoon (gelukkig!) Het heeft mij bijna een jaar investeren gekost, met een hele hoop tranen en moeite. Maar het betaald zich wel terug!

15. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Mooi om te horen, ikzelf was nog niet zo lang bij mijn ex, of met kinderen ofzo, maar ben blij dat ik die periode afgesloten heb, zat toevallig gisteren nog terug aan die tijd te denken, om dan het kippenvel van me af te schudden en te denken hoe goed ik het nu heb! :D

16. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Daar mag je zeker trots op zijn!
    Er zijn helaas ook dames die niet durven en/of kunnen ingrijpen.

17. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Goed gedaan!
    Verdrietig dat er mensen zijn die zo leven.. Klinkt als een heel manipulatief clannetje.. Je kunt alleen maar hopen dat ze dat ooit inzien.. Zo helpen ze elkaar langzamerhand de vernieling in
    Maar jij liet niet met je sollen!

18. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Wat goed van je meid!!! Je mag trots op jezelf zijn dat je bij die vent weg bent :)
    En dat je nu een hele lieve man hebt gevonden is erg fijn om te horen.
    Geniet van elkaar :)

19. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Wow! Heerlijk meid.. De stap om weg te gaan is zo lastig, maar moet je kijken waar je nu bent...

Respect meid!

20. kwebbel86

Bedankt allemaal, doet mij erg goed :)

Share This Page