hallo dames ik ben zwanger van mijn tweede kindje ben nu precies 15 weken maar voel helemaal niks. Mijn dochter voelde ik al plopjes met 13 weken en met 16 weken voelde ik haar heel goed. Het is toch heel vaak dat je tweede kindje sneller voelt wie heeft dit ook meegemaakt? Moet ik me zorgen maken? Ow en allebei de zwangerschappen lag de placenta aan de achterkant
Ik voelde de 2e juist veel later, maar bij mij kwam dat wss wel door placenta locatie. Bij de eerste lag die achter en bij de 2e voor. De eerste voelde ik met 18wk duidelijk, soms zelfs aan buitenkant. De tweede voelde ik pas met 28wk (!) standaard elke dag. Ik denk zeker niet dat je je zorgen hoeft te maken, op deze termijn heeft je kindje nog zoooveel ruimte. Meer dan de eerste had, want de buik is al eens bewoond, misschien dat je het nu daarom juist later voelt
Ik voelde mijn 2de later dan mijn eerste en mijn 3de zelfs nog later. Zou mij dus geen zorgen maken. 15 weken is echt nog heel vroeg. Ze hebben dan nog zoveel ruimte.
Hier een beetje hetzelfde. Ik voel af en toe nu wat licht gewurm maar dat is het dan ook. Heel anders dan bij m'n 1e. Mn gyn vertelde dat er wat meer ruimte is om te zwemmen omdat er al eens een bewoner is geweest
Ik voelde de tweede ook beduidend later en zachter als de eerste ! Bij de 12 weken lag de placenta nog hoog, maar met de 20 weken bleek hij aan de voorkant te zitten. Wie weet speelt dit bij jou ook nog mee?. Toen ik hem eenmaal voelde was het ook gelijk flinke schopjes, de hele dag door. Dat was rond een week of 18 denk ik
Ik voelde mijn eerste echt goed vanaf 14 weken en deze pas echt goed sinds vorige week haha. Hiervoor wel af en toe een plopje, maar echt heel weinig en zacht...
Ja ik denk dat het voelen bij 13 weken ook nog heel goed iets anders kan zijn geweest. Als je opzoekt hoe groot je baby dan is, en hoe klein de armpjes en beentjes zijn dan lijkt het me onmogelijk om al zeker te weten dat het je baby is en geen darmen. Ik voelde altijd pas wat rond de 16/17 weken. Placenta voor of achter.
Ik voelde m dochter met 14 weken door middel van plopjes, met 18 weken al echte schopjes, duidelijker jn elk geval, daar lag mijn placenta achter, bij deze voel ik soms een zacht plopje maar vaker eigelijk helemaal niks, nu ligt mn placenta aan de voorkant, dus nu wat langer geduld hebben.
Je hoeft echt nog niks te voelen met 15 weken, het is echt vroeg als je dan al wel iets voelt. Hier met bijna 20 weken soms het idee iets te voelen. Volgens de verloskundige nog steeds gewoon normaal als je nu nog niet echt duidelijk iets voelt. Elke zwangerschap is toch anders.