Inleiding morgen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bloem1981, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga er maar vanuit dat ik morgen ingeleid wordt, ik geloof niet dat hij vanzelf nog komt.

Ik zie er heel erg tegenop, ik zie er tegenop dat ze de gel inbrengen, doet dit pijn? Ik zie er tegenop om dan te moeten wachten tot er iets begint. Ik ben bang dat het niet lukt en dat ik dan 's avonds weer naar huis moet.

Ik ben bang dat ik het weer niet aankan omdat bij een inleiding de weeen schijnbaar erger en heftiger zijn.
    Bij mijn dochter raakte ik in paniek waardoor ik de weeen tegenhield en naar het ziekenhuis moest. Hier kreeg ik slechte (of eigenlijk geen) begeleiding, de ruggenprik werkte niet en het was echt verschrikkelijk.

Ik probeer te ontspannen maar het lukt niet, ik ben er de hele dag mee bezig.

Wie heeft er positieve verhalen en kan me iets meer vertellen? Wat moet ik b.v. meenemen naar het ziekenhuis morgen?

2. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    heb geen ervaring met inleiden maar ben wel bevallen in het ziekenhuis met een ks.
    wat je mee kunt nemen naar t ziekenhuis..

rompers
    kleertjes
    knuffeltje oid voor je kindje

voor jezelf een lekker zittende pyama
    badjasts
    pantoffels
    en misschien iets om te lezen?!

zou zelf iets vertrouwds van thuis meenemen omdat ik daar persoonlijk nogal veel waarde aan hecht maar dat is natuurlijk ieder voor zich..

heel veel succes morgen en ik hoop dat je wat rustiger word van het idee dat je morgen je kleintje vast kunt houden
    vertrouwen op jezelf maakt de bevalling zeker makkelijker!

3. dixi

dixi Lid

17 nov 2008
    13
    0
    0
    Hoi,

Ik ben dit jaar bevallen van een dochtertje en dat was ook een ingeleide bevalling. Het positieve ervan is dat je rustig je koffer kan nemen. Je moet niets overhaast doen. Toen we in het ziekenhuis aankwamen, konden we eerst rustig onze kamer wat klaarzetten (koffer uitpakken en dergelijke). Dan kreeg ik eerst een lavement (wel in België ...) en dan werd het eerste pilletje opgestoken (rond 22u30). Om 4u00 zijn mij eerste weeën begonnen en die vielen best nog mee. Dan hebben ze nog twee pilletjes opgestoken en mijn water hebben ze gebroken (om 13u30). De weeën zijn inderdaad heftig. Ik ga er niet om liegen, maar ik heb toen ik echt niet meer kon (rond 16u00) epidurale gevraagd. Nadien was het heel relaxed eigenlijk...

Ik begrijp dat je je zorgen maakt, zeker omdat de eerste bevalling niet zo fantastisch verlopen was. Hou in je hoofd dat je je nu perfect kan voorbereiden. Je weet wat je te wachten staat en wordt niet plots overvallen door weeën. Misschien dat dat al helpt?

Ik wens je in ieder geval heel veel succes morgen! Geniet van je kindje!!!

4. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Neem ook wat tijdschriften mee, een spelcomputer, een (puzzel)boek of iets dergelijks. Dat je jezelf en je man kan bezighouden.
    Ik werd ook ingeleid, en de eerste uren nergens last van gehad, alleen was ik continu bezig met naar de WC lopen :D, de verpleging werd het zo beu dat ik toen een catheter (<hoe schrijf je dat?) kreeg.
    De ruggeprik zat gelukkig ook goed, en ik had nergens last van.

Aan het einde van de dag ging het allemaal wat anders, maar dat komt omdat ik ingeleid werd vanwege pre eclampsie.

Maak je iig niet te veel zorgen. Geniet nog even lekker, rust lekker uit en morgen heb je hopelijk je baby in je armen.

5. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He bloem

Zooooo herkenbaar. Ben bij mijn eerste ingeleid en zie ook een beetje tegen mijn naderende bevalling op. Ik had wat folders gekregen van het ziekenhuis + rondleiding om zo een beetje indruk te krijgen wat me te wachten staat. Ook op internet kun je wel het e.e.a. vinden ;)

Ik heb zelf geen gel nodig gehad, daar mijn bm mond al verweekt was, dus infuus erin en deze werd aangezet en snel daarna kwamen de eerste weeen. Tja, je ligt er een beetje bij, dus leesvoer is inderdaad wel een aanrader om te nemen of een muziekje...

Ik was in een ruim shirt bevallen en had kleertjes voor de kleine bij me en schone kleding voor mezelf, voedings-bh, ondergoed, slippers, ponsplaatje, verzekeringspapieren, lijst met telefoonnummers en opgeladen mobiel en foto-toestel.

Verder moet je het maar over je heen laten komen, de beste zorg is aanwezig en ja, als jij je ontspant gaat het vast een stuk sneller en beter...

En verder; heb vertrouwen in je eigen lichaam, je kindje komt vast wel als ze gaan inleiden, je laten je niet zomaar naar huis gaan hoor :)...succes en zet hem op!!!

6. Ik was ook heel erg bang voor het inbrengen van die gel, maar daar voel je echt niets (vervelends) van!
    Ze komen echt aanzetten met zo'n megagroot stalen ding, toen had ik echt zoiets van :$:$:$, maar ik voelde dus echt niets ;)

Het wachten is vervelend, maar daar kun je niets aan doen..
    Je wacht al 9 maanden, en nu weet je dat het niet meer zo waanzinnig lang gaat duren!

Bij mij is er 2 dagen helemaal niks gebeurd, ik had een kleine kans dat op de 3e dag m'n vliezen gebroken konden worden, anders moest ik een rustdag houden, omdat je lichaam anders teveel van die hormonentroep binnen krijgt en dat niet aan kan. Dan had ik dus nog minstens 2 dagen in het ziekenhuis moeten liggen..
    's Nachts braken gelukkig m'n vliezen ineens spontaan!

Over de weeen heb ik helaas niets positiefs te zeggen, maar een weeenstorm kun je natuurlijk ook zónder inleiding krijgen, en het hoeft bij een inleiding niet altijd voor te komen!

Heel erg veel succes meisje! Je kunt het best!

En als het nou écht niet lukt: De pijnstilling is aanwezig! Je hoeft echt niet meteen voor een ruggeprik te kiezen, ze hebben nog genoeg andere dingen liggen! ;)

7. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hey Bloem,

Meid, ik leef met je mee... wat vervelend dat je je zo rot voelt...
    Ik las in het boek 'bevallen en opstaan' dat vrouwen de weeën bij inleiding vaak heftiger vinden, maar dat dat volgens de medici ook vaak komt, omdat je weet dat ze gaan komen en er dus erg op gefocust bent.

Misschien valt het wel reuze mee...

Helpt het je misschien om ontspannings oefeningen te doen? Heb je ademhalingsoefeningen die je kunt doen om jezelf rustig te krijgen? Dit kan echt een houvast zijn lees ik vaak. Misschien iets van een MP3 met rustige liedjes waar jij je prettig bij voelt mee nemen.

Meid, je weet natuurlijk van te voren nooit precies hoe het zal zijn, maar probeer je te richten op het eindresultaat, aan het eind van de dag of nacht neem jij je kindje mee naar huis... ik weet dat het een cliché is maar je kunt het echt hoor.

En inderdaad, in het ziekenhuis weet je tenminste zeker dat pijnstilling in de buurt is, dat is een gerust stellend gevoel toch? Als je thuis opeens in een weeënstorm terecht komt moet je door gaan zonder pijnstilling, want die mogen de VK thuis niet geven... dus wat dat betreft lijkt het me ook weer een prettig gevoel om in het ziekenhuis te zijn, want als je het niet meer trekt kan je een infuus krijgen of een ruggenprik, en dan voel je er allemaal een stuk minder van! Misschien dat het je helpt om dat in gedachten te houden!

Heel veel succes, ik denk aan je!

Knuffel

8. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ik ben inmiddels bevallen van een mooi jongetje!!

De inleiding viel echt heel erg mee, als ik dit van te voren geweten had.....
    Toen ik de morgen van de inleiding wakker werd had ik lichte weeen, maar niet heel erg. Om half 8 's morgens waren we in het ziekenhuis en toen ze keken had ik 2 cm ontsluiting. Ze hebben toen meteen de vliezen gebroken en een uurtje later was er nog niets gebeurd, dus kreeg ik weeenopwekkers, na 3 uurtjes ongeveer was het heel heftig en had ik pas 4 cm ontsluiting. Toen raakte ik wel in paniek en dacht dat het nog heel lang zou gaan duren. Ik kreeg toen een infuus met pijnstilling wat ik zelf kon bedienen door op een knopje te duwen, erg fijn! Opeens voelde ik me heel anders en toen de VK keek had ik 10 cm! Ik was in een half uur tijd van 4 naar 10 cm gegaan! En na 15 min. persen was onze lieve zoon er!

Dus ik ben gewoon bevallen in 4 uurtjes tijd, wie had dat gedacht?? Bij mijn dochter heb ik er 2 dagen overgedaan!! Ik was zo blij, om 3 uur 's middags waren we ook weer thuis!!

Het herstel vind ik deze keer wel anders, veel zwaarder, ik voel me nog lang niet fit. Terwijl het nu veel beter ging, dat is wel raar.

Onze zoon doet het goed, hij heeft wel veel last van krampjes en vooral 's nachts, dat is erg vermoeiend voor ons. Maar voor hem vind ik het zo zielig! Hij heeft dan echt pijn en gilt gewoon....we kunnen hem dan niet troosten.

Hopelijk gaat dat snel over, want ik vind het zo zielig!!

Maar mijn dochter is super lief voor hem, ze is echt lief en trots en ook hieper de pieper!

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Gefeliciteerd meid!! Fijn dat het je zo meegevallen is.

10. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hey Bloem!!

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!!

Wow, super om te lezen dat het zo goed gegaan is he! En snel ook!! Mag ik d'r ook zo eentje? ;)

Ik ben echt super blij voor je dat het allemaal zo mee gevallen is en dat je zoontje zo snel door jou op de wereld gezet is.

Ik hoop dat je herstel ook wat sneller zal gaan dan, want dat is wel vervelend ja dat het je tegen valt.. en wat zielig van zijn krampjes... hoop dat je er iets op vindt..

Liefs en een dikke knufffff
    Nogmaals gefeliciteerd meid!!

11. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Ontzettend gefeliciteerd met de geboorte van jullie lieve zoontje.

Gelukkig dat alles voorspoedig verlopen is, zeker ten aanzien van je vorige bevalling. Ik kan erover mee praten: eerste zwangerschap inleiding die 5 dagen duurde, tweede zwangerschap inleiding 3 uur. Is echt wel een verschil. Ik begrijp je dan ook volkomen dat je nu meer last hebt van het herstel, het is natuurlijk deze keer aardig snel gegaan!

Wanneer je ooit eens zin en tijd hebt zou jij mij aub je ervaringen met deze pijnstilling kunnen delen? Ik heb tot nu toe twee maal een ruggeprik gehad, die tweemaal verkeerd gezet was en totaal niet werkte...... Deze keer wordt het dan ook zonder pijnstilling tenzij er een middel is wat wel de pijn stilt...

BvD!

Liefs,

Lindsay

Deel Deze Pagina