hoi, kan ik natuurlijk net zo goed aan vk vragen maar die zie ik voorlopig nog niet. ons mannetje ligt in een stuit en is nog niet ingedaald (kan je met je billen wel indalen?). wat moet ik noudoen als ik nu weeen krijg of als mijn vliezen breken?? plat liggen ivm navelstreng verstikking? maar dat zou betekenen dat ik eigenlijk echt niet meer ver weg kan gaan....
wat ik indd altijd heb begrepen is dat als je vliezen breken en je kindje is nog niet ingedaalt indd plat gaan liggen.. maar ik weet niet hoe dat hij een volkomen stuitliggen is. ze kunnen indd wel met de billetjes indalen als ze ook echt met de billetjes naar beneden liggen en niet met de voetjes. mochten je vliezen breken als je bijvoorbeeld in de supermarkt bent kan je eerst gewoon nog rustig naar huis en dan thuis plat gaan liggen en de VK bellen.. mocht je echt met die vraag zitten zal ik gewoon je VK bellen daar zijn ze ten slotte ook voor.
ik zou ook even de vk bellen en je vraag voorleggen. Dat geeft jou ook een geruster gevoel. Ze hebben vast een telefonisch spreekuur ofzoiets?
Tja, hier (bij cursus) werd er ook weer opgehamerd, dat je onmiddellijk plat moest gaan liggen. En dan moest laten controleren eerst of de navelstreng niet omlaag gezakt was, vóór je kindje... En dan pas mocht je weer verder gaan, als alles oke was. Er staat me ook iets bij dat ik het minder heftig gehoord heb , maar ik zou zelf voor de zekerheid even de vlos bellen.
Vandaag nog aan de gyn gevraagd ivm stuit. Ons kindje is wel ingedaald en ik hoef dus niet plat op de grond in de AH te gaan liggen Zo zei ze het letterlijk haha! Rustig naar huis gaan, bellen en daarna naar ziekenhuis. Volgens haar ligt het er maar net aan hoever het kindje al ingedaald is. Ik zou even bellen en eea navragen. De kans dat de vliezen breken in bv. de AH was zowiezo nihil zei ze, dit gebeurd veel vaker in rust. Ik ga dus nog wel gewoon weg, niet ver en meestal niet alleen.
Ook bij een niet ingedaalde stuit moet je gaan liggen, de navelstreng kan ook hier voor problemen zorgen. Maar de kans dat dat gebeurt terwijl je niet in rust bent is echt zo ontzettend klein! Succes de komende tijd!