Versierde cupcakes invriezen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Stephanie20, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    We beginnen nu stilletjes aan na te denken over de doopsuikers en bedankjes voor de kindjes in de klas van mn dochter. Nu leek het me leuk om cupcakes op voorhand te maken en te versieren. De versiering zou gan over een laagje marsepein of suikerpasta met daarop een nog een stempel op. Vermits ik in belgie woon is het de gewoonte om enkele dagen in het ziekenhuis te blijven. Nu vroeg ik mij af of ik de cupcakes op voorhand kon maken en invriezen. Zodat mijn man ze na de bevalling kan uithalen ontdooien en dan kan uitdelen. Ik weet dt je gewone cupcakes kan invrizen zonder versiering,masr lukt dat ook met versiering en wat kan ik het best gebruiken marsepein of suikerpasta? Zijn er dames die dit gedan hebben en was de smaak nog goed?

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    toevallig ben ik naar de bakker geweest van de week om hetzelfde te vragen:)
    marsepein kan niet vanwege het vocht/ijs aantrekken
    botercreme kan ook niet want dat gaat schiften/ een bak botercreme invriezen kan wel en dan even opnieuw doorroeren en gebruiken is geen probleem.
    wij gaan ze nu maken met rolfondant en jam en dat moet goed gaan volgens de bakker:)

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vries regelmatig cupcakes met marsepein in en dat blijft zeker 3 maanden goed. Ik verpak ze luchtdicht en ze drogen dan niet uit.
    Ik hoop ze ook nog te kunnen gaan maken voor de kraamtijd.

Je kunt het gewenste aantal uit de vriezer halen op de dag dat je bezoek verwacht.

4. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Aapie,super,was ook van plan om ze met jam te vullen. Leuk dat is dan al iets wat zeker is. Ik vind het ook handig voor mn man,want ik zie hem de laatste versiering nog niet maken...alvast bedank voor de antwoorden.

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb ze weleens ingevroren afgesmeerd met botercreme en gedecoreerd met marsepein, gaat prima hoor. Je moet alleen opletten met ontdooien.

Eerst in de koelkast ontdooien en daarna op kamertemperatuur laten komen. Pas als ze echt op kamertemperatuur zijn kan je eraan zitten, daarvoor zijn ze erg plakkerig.

6. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik was ongeveer hetzelfde van plan voor de geboorte van onze kleine (eens wat anders dan die eeuwige beschuit-met-muisjes). Maar ik vries eerst de cupcakes (zonder versiering) in, en maak de versiering wel, maar pak dat gewoon goed in. Zodra de kleine geboren is, hoeft mijn man alleen maar de cakejes te ontdooien en te bekleden en klaar is Kees...eeuhh...Hans.

Deel Deze Pagina