Ik zit nu al bijna 4 jaar thuis en dus wou ik wel even een gezelschapshondje. Ik ben volledig verkocht aan een frans buldogje (mijn schoonbroer heeft er eentje) maar dat kan ik niet. Door mijn fibro (chronische pijn) kan ik zo'n hondje niet aan gezien die nog al kunnen trekken en sleuren enz. Ik zoek een hondje die dus niet te sterk is en niet te groot. Nu dacht ik aan een mopshondje. Wat denken jullie? Andere tips?
Chihuahua!!! Wij hebben er ook eentje omdat ik bang van grote honden hihi. Mijn man wilde heel graag een hond. Ik heb gezegd is goed maar ik wil een chihuahua dan, jij kiest er eentje uit het nest.. Eerst was het niks natuurlijk, en hij wilde hem niet uitlaten en het zijn geen echt honden.. En nu zijn het de grootste vrienden!! Wat een stuiterbal heeft hij uitgezocht hihi
Ik moet ook zeggen dat ik het érg lachwekkend zien om een man met een chihuahua over straat te zien gaan Het zijn verder wel makkelijke beesten dus misschien inderdaad wel geschikt voor TS. Hoewel ik het idee van een ouder, rustig hondje uit het asiel een stuk mooier vind!
Vind een mopje erg leuk maar italiaanse windhondjes ook. Ik heb zelf een shi-zu/maltezer, geen heel stoer hondje maar wel lief en past zich makkelijk aan (lengte van de wandelingen). Heb een setter gehad en die moest echt 2x per dag een flink stuk los kunnen rennen. Ik vind een coton de tulear trouwens ook erg leuk! Mocht het een pup worden raad ik je wel aan, hoe klein van formaat je hondje ook is, naar puppycursus en evt vervolgtrainingen te gaan.
Als je gewoon op cursus gaat kan iedere hond prima! Ik zie dan ook geen probleem in zo'n klein clowntje! Je kunt ook bij herplaats sites kijken, of the English Bulldog Resort in België. Ik dacht dat daar nu ook een Franse zit maar weet het niet heel zeker.
Shih tzu! Ik heb er 2, ze zijn superlief en trekken niet aan de lijn maar dat is een kwestie van cursus natuurlijk. Ook haren ze weinig uit wat voor mij wel echt een must was Verder zijn het gewoon lieve hondjes van zichzelf!
Ik zou dus absoluut als je nog aan kids gaat beginnen of kleine kids hebt nooit een chihuahua aanraden, ze zijn daar absoluut niet geschikt voor, niet qua karakter, niet qua bouw e.d. (uitzonderingen heb je altijd maar in het algemeen is dit geen hond voor een gezin met jonge kids)
Inderdaad heb je uitzonderingen. Maar dat zie je snel genoeg in het nestje of het krengetjes zijn... Mijn ouders hebben het broertje van die van ons en die komt regelmatig in contact met mijn kleine neefje en nichtje en dat gaat vanzelf! Hij vind het geweldig zelfs. Die van ons daarentegen vind ze nog iets te druk... Maar wij zijn nu in verwachting en voorzien geen problemen hoor. Die van ons heeft een heel zacht karakter (op het stuiteren en enthousiasme na) en heeft ook nog nooit gegromd naar iemand toe. Ook niet naar kinderen. Dat van ons is nog een pup en zal straks met onze kleine opgroeien... Wel moet je jonge kinderen leren dat ze de hond niet op mogen tillen maar als ze daarmee opgroeien zie ik ook daar gaan problemen mee hoor.
mijn moeder heeft een mopsje en dat zijn hele lieve hondjes en ook lekker knuffelig, zou denk ik heel goed bij je passen. ik vind ze wel blafferig naar de televisie enzo. zelf heb ik 2 Franse Bulldogs en dat zijn natuurlijk mijn favorietjes!
Dwergkeeshondje (schattig dat bolletje wol!) (Dwerg)Teckel Pomeriaan Tibetaanse spaniel Toy poedel Yorkshire terrier Mopshond heb ik persoonlijk niks mee, plus dat ze het in de zomer vaak erg benauwd hebben. Hun korte neus en uitpuilende ogen geven vaak ook medische problemen. Mijn advies: informeer op internet en rassenverenigingen naar de verschillende karaktereigenschappen van een ras. Kijk welk ras qua karakter en behoeftes het meeste aansluit op jullie leven. Succes met je keuze!
Hier een Cairn terriër een blonde. Superieure vrolijke hondjes.het zijn net clowns. Verharen ook erg weinig. Leuk met kinderen en vaak heel speels
kijk ook eens op de FB pagina van irespectanimals.. hele mooie en lieve hondjes/soms ook pups, sommige komen uit spanje en sommige uit belgie en nederland.. zitten vaak mooie en lieve hondjes bij