Versiering na geboorte

Discussion in 'De babyuitzet' started by RondEnGezond, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RondEnGezond

Jan 6, 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames ik heb 2 vragen:

1) Ik verwacht (met ervaring van ons trouwen) best veel wenskaarten na de geboorte te ontvangen. Ik wil die op een leuke manier ophangen. Wie heeft tips en adresjes waar ik benodigdheden kan halen?

2) Wat is gebruikelijk rond de versiering 'Het is een jongen' (dat weten we al). Doen wij dat zelf of laten we ons door fam/vrienden daarmee verrassen? Ik wil zelf wel wat spulletjes kopen, maar ik heb geen idee of dat de bedoeling is...

2. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    Voor de versiering van het huis was ik me ook al af aan het vragen. Denk dat ik het zelf haal. Wonen 3 hoog dus zowiezo geen bord. ..

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Wij hadden bij de eerste de kaarten in de woonkamer opgehangen. Gewoon wat touwtjes van hoek tot hoek gespannen en daar aan opgehangen met paperclips.

Qua versiering van het huis hadden we zelf niets voor geregeld. Mijn ouders hadden een geboortebord van Nijntje gemaakt en de buren hadden de tuin volgehangen met vlaggetjes.
    Het geboortebord is nu tijdelijk weer bij mijn ouders zodat de naam van de 2e spruit er op gemaakt kan worden na de geboorte.

4. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

Sep 2, 2011
    1,012
    1
    38
    Hilversum
    Wij hadden een lichtblauw lint, met lichtblauwe knijpertjes waar we de kaarten aan opgehangen hebben, af en toe hingen we er ook een pakje tussen! Stond heel leuk!

De versiering van het huis had mijn moeder geregeld, 'gewoon' slingers en ze had een hele leuke geboortekrans gemaakt!

5. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier versiert mijn man het huis, ballonnen en slingers, geen voortuin om iets neer te zetten

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    bij de action hebben ze best veel voor een leuk prijsje!

wij hadden ook een slinger voor de kaarten, ik had bakstenen op de hoge kasten gelegd en daar t lint omheen gewikkeld en dan van kast naar kast, dan hoef je geen gaten in je plafond te maken.

binnen hadden wij zelf gedaan, buiten alleen een bord in de tuin. ik wou geen vlaggetjes, dat wapperd ontzettend en vind ik niet zo fijn onder de slaapkamer raam;)

7. Verox

Verox Niet meer actief

Ik had wel een beetje verwacht dat de familie het huis zou versieren. Door omstandigheden kwam het daar niet van.
    Dus na een paar dagen heb ik mijn partner maar naar de winkel gestuurd om balonnen te kopen en heb ik zelf een raamsticker besteld.

Wat betreft de kaarten had mijn zusje een mooi idee om een houten plaat in een leuke kleur te schilderen en daar de kaarten tegenaan te hangen.

8. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,565
    1,866
    113
    Female
    Hier heeft mijn mannetje alles versiert toen we uit het ziekenhuis kwamen. Vlaggetjes en ballonnen in de tuin en huis.

9. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik had vlaggen ballonnen en afzetlint bij Xenos gehaald
    Gezegd tegen ouders en zus waar het lag en die konden ze dan pakken als ik bevallen was.

Ze hebben zelf geboorteborden gemaakt.

10. KimK

KimK Niet meer actief

Hier heeft vriend beide keren versierd. We zijn verhuisd. Bij zoon hadden we een voortuin met geboortebord. Bij dochter hebben we nu een sticker op het raam aan de voorkant. En in huis dus ballonnen en slingers.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,543
    3,057
    113
    ik bestel zelf een leuke raamsticker met zijn naam erop en haal vlaggetjes ofzo voor in huis.

kaarten zet ik op het dressoir :)
    het is de 3e dus verwacht niet zoveel

12. marly87

marly87 Actief lid

Jan 8, 2012
    463
    0
    16
    Ik heb een naamslinger besteld. (Slingershop.nl)
    Vind weer eens wat anders dan de standaard hoera een jongen/meisje

13. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Hier heeft de zus van schoonzus een bord gemaakt en hebben mijn schoonmoeder en schoonzussen en mijn ouders versiert.

14. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik heb een grote spiegel aan mijn dressoir, daar hang ik de kaartjes tegen.

Versiering heb ik zelf gehaald en zelf een naamslinger gemaakt. Mijn moeder gaat dit dan samen met mijn zoontje ophangen.

Share This Page