Ledikant deken waar voor een leuk prijsje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door prachtigwonder, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuk ledikant dekentje.
    de babykamer word hemelsblauw met aan 1 kant wybertjes behang( esta for kids ) en de gordijntjes worden ook blauw met met witte sterretjes. ook van esta for kids.
    maar nu vind ik het wel leuk om een ledikant deken een andere kleur te kopen om het iets minder eentonig te maken.
    ik heb al een fleecedekentje , maar vind het leuk om een ietsjes bewerkter dekentje erbij te doen. bijv wafel, of met sterretjes.
    helaas kan ik het voor mijn budjestvan +- 30 euro niet vinden.

heeft iemand suggesties waar je voor een leuk prijsje dekentjes kan kopen? ( babydump heeft eigenlijk niks naar mijn smaak )

alvast bedankt

2. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    ´K zou niet weten waar je het kunt kopen maar is het misschien een idee om het zelf te maken?

Dan heb je wel een heel uniek dekentje en kan je het zo maken zoals je het graag wilt ;)

3. prachtigwonder

helaas kan ik zelf niet naaien:( wat zou dat fijn zijn zeg als ik dat zou kunnen. ik denk dat ik er dan al 3 had gemaakt;)
    heb er over nagedacht of ik zon thuis snelcursusje zal doen. maar dan moet ik eerst een naaimachine kopen en die zijn ook best duur.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Naaimachine bij iemand leren, en een deken is echt recht toe recht aan, daar hoef je niets voor te leren. MAar dan nog ben je qua materiaal met 30 euro denk ik niet klaar.

5. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ik heb van mijn schoonvader jaren geleden de naaimaschine van mijn schoonmoeder gekregen maar heb er nooit wat mee gedaan.

Omdat ik nu niks meer mag doen en me vreselijk verveel ben ik maar gaan proberen wat ik zo met dat monster kan doen hahaha.

Zoooo moeilijk als verwacht is het niet eens hoor.
    Heb zelfs nu gordijnen gemaakt voor de babykamer waar ik eeerg trots op ben.

En normaal ben ik dus echt geen creatief mens (creatief wel maar het omzetten is normaal echt een probleem :D)

30€ voor materiaal is zeker te doen als je weet waar je het moet bestellen. ;)
    Mijn moeder is nu bezig met het maken van een boxkleed en de materiaalkosten zijn nog geen 30€ geweest;)

Ik zou me wel willen aanbieden voor het naaien maar ben nog niet echt 100% thuis in dat hobby ... nog ff wat meer oefenen :)

6. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Op MP kijken?

Of idd een simpele deken oppimpen. Ik zelf ben ook niet echt handig maar mijn dekens heb ik wel gezelliger gemaakt door lint er op te stikken. En als dat mij lukt moet dat jou zeker lukken ;)

En anders even bij een kleermaker vragen of ze dat voor je willen doen. Kost vast niet veel.

Leuk lint kan je op de markt halen.

PS Is jouw fleece deken van katoen? Anders wordt dit afgeraden ivm warmtestuwing.

7. prachtigwonder

jep mijn fleece deken is van katoen.
    ik dacht nog toen ik hem bij babydump kocht huh er staat op katoen maar het ziet eruit als fleece.. wat is nu eigenlijk het verschil want voor het oog zie ik er geen verschil in?

over naaien , mischien moet ik het toch maar eens gaan proberen;)
    nog even met manlief bespreken:p

8. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Je hebt ook synthetische dekens (fleece) en dat ademt dus niet goed waardoor je warmte stuwing krijgt. Maar op het oog is het vaak lastig te zien. Idd goed de labels lezen.

Maar naaien is niet lastig hoor, wel even oefenen van te voren. Dat had ik niet gedaan waardoor ik de eerste weer moest uithalen.

Succes!!

9. LadyM83

LadyM83 Actief lid

23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon geen mooi dekentje vinden, dus heb nu een uni kleur dekentje gekocht en zelf lakentjes erbij gemaakt.
    Dat heb ik van dezelfde stof gedaan als waar ik ook de gordijnen van gemaakt heb.
    Was goed te doen hoor, is toch alleen maar recht toe recht aan, geen moeilijke patronen ofzo

10. Ik zou een goedkoop dekentje halen en deze zelf oppimpen. Je hoeft niet superhandig te zijn om het wat gezelliger te maken!

11. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedoel je met wafel zoiets als koeka? Want die stof is wel verkrijgbaar(wel kleinere hokjes). Ik denk dat het goedkoopste een uni deken is die je zelf opleukt of een uni deken met zeld gemaakte/gekochte lakentjes
    Een ster kun je als appilcatie zo op een uni deken strijken bijv.

Deel Deze Pagina