Verslaafd aan de speen (15 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    in dat soort situaties: troosten door te kroelen en als mijn dochter zich niet liet troosten, dan brulde ze maar.... Je moet wat dat betreft een beetje lák hebben aan de mensen om je heen hoor. Hij weet het nu hartstikke goed!

En het wordt nog veel erger naarmate hij ouder wordt.... Hier zijn de driftbuien gelukkig iets minder, maar 2 weken terug nog, smorgens een bui van 20 minuten: brullen, om d'r heen slaan etc. Dus dan laat ik haar maar liggen waar ze (dramatisch) is gaan liggen tot ze kalm wordt. Af en toe ga ik naar haar toe en probeer ik wat; zullen we dit of dit doen ? Als dat resulteert in nog meer gekrijs, weet ik.. oke, laat nog maar even gaan.. en soms is het ineens klaar.
    Maar diezelfde dag, dus ook nog een bui van 3 kwartier met een staartje van nog een kwartier.. dus gewoon een uur!
    En ja, ik word daar ook wel gek van. Maar ik laat haar gaan. Na dat uur, was het ineens stil (ik zat in een andere slaapkamer te lezen -soort van ;) - en toen ik ging kijken zat ze op haar knietjes, keek me aan en zei 'klaar' .. en toen was het allemaal weer goed... ongelooflijk...

Maar ik zou écht niet toegeven telkens, want zo klein als hij is, is hij je dan nu al de baas....

maar in de winkel: Dan maar krijsen.. natuurlijk doe ik dan iets sneller m'n boodschappen, maar als ze bijvoorbeeld op de grond gaat liggen krijsen.. tja, blijf maar liggen.. ik blijf er dan rustig bij in de buurt staan, dan heeft ze het het snelste door, dat ze er niets mee bereikt. (hoewel ik me van binnen dan vaak niet zo rustig voel hoor ;) -meestal ben ik dan gewoon ook boos op haar haha... maar ik kan nét m'n geduld bewaren ;) )

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik ben het helemaal eens met Athina, hij is je zo de baas en weet dat hij z`n zin toch wel krijgt. Nu is hij nog klein maar straks krijg je in de supermarkt ook scenes om een zak marsen, een doos waterijs of een pak shreksap! Hoort bij de leeftijd en als je er elke keer hetzelfde op reageert is het het snelste over. Mijn dochter heeft ook weleens op de winkelvloer of straat gelegen, maar aangezien mama niet reageert is er weinig aan en shoppen we tegenwoordig gezellig samen ;).

Gewoon de speen in bed en verder nergens en dat volhouden. Niet toegeven als hij een muggenbult heeft of een blauwe plek. Gewoon niet toegeven. Duurt een paar dagen, zeker omdat hij altijd zijn zin kreeg, maar dan is het voorbij!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt meiden! Dit bevestigt wat ik al dacht. Maar in praktijk vind ik het lastig hoor. Hij heeft nu al een behoorlijk eigen willetje en tsjeeesssss... wat een volume *schaam*...
    Ik heb m vanmiddag na een driftbui laten "afkoelen" in de gang. Deur dicht en na een minuut kamleerde hij toch iets. Ik moet nu andere manieren verzinnen om hem afteleiden. Lastig...

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter heeft ook heel sterk een eigen wil en weet precies wat ze wilt. Hier heb ik er weinig last mee gehad, omdat ik het gewoon negeerde en niet reageerde. Ze had al snel door dat ze er niets mee bereikte. Als ik niet zo duidelijk naar haar toe was geweest had ik nu een 2,5 jarige die mij haar regels zou opleggen! Nee dank je dus.Sterkte en succes met de kleine koppige man!

5. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Ik hem hem met 15 maanden zijn speen afgeleerd. Momenteel is hij ongeveer jouw kindje zijn leefdtijd en oh...wat zou ik die speen graag in zijn mond stoppen af en toe;) Maar ik hou gewoon vol en dan maar om 5 uur 's nachts krijsen en overdag lekker van die irritante zeur geluidjes maken.....denk dan maar het hoort erbij....Maar snap je probleem. Mijn motivatie om hem van de speen af te houden is omdat zijn tandjes nu echt goed aan het doorkomen zijn en aangezien ik als orthodontist assistente werk vind ik het verschrikkelijk als kindjes zo'n open beet hebben (zie je echt bij duimen en speentjes) dat trekt wel weer weg als ze ermee stoppen maar dat wil ik echt niet dus we houden hier gewoon voet bij stuk geen speen meer!

Succes,

Groetjes Lysanne

6. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik heb het geluk dat mijn zoontje toen hij 1 werd ineens de speen weigerde :D. Daarvoor had hij hem sowieso al alleen in bed.
    Ik vind een speentje echt iets voor alleen baby's, vind het geen porem als oudere kindjes daarmee lopen. En dan bedoel ik dus niet in bed, maar bijv in een restaurant, winkel etc etc.

Echt overstuur wordt ie eigenlijk niet in een winkel, wel heel driftig (lees: zichzelf op de grond werpen en enorm zielig zijn). Ik probeer dat gedrag te negeren of neem hem bij kop en kont.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en oja... er zijn dagen dat het eerste wat ik tegen m'n man zeg als hij thuiskomt: Oke.. en NU is ze voor jou ;) .
    Je geduld wordt zó op de proef gesteld... en meestal om helemaal niets! Dat is misschien juist wel het moeilijke/frustrerende ;)

8. music4life

music4life Niet meer actief

toen mijn kleine 12 maanden was heb ik hem sochtends weggedaan in het mandje in de kast.. ik dacht okee nu vind ik het welletjes,, ik had me voorgenomen om hem weer te geven als ze ziek zou zijn,, maar ze heeft hem nooit meer gehad,niet om gevraagd, niks! dus ze is er al vanaf

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Haha! Zo heb ik dat vandaag ook geprobeerd, negeren dan. Het vraagt echt een andere manier van benaderen, maar iki ben blij dat ik er nu mee begin, des te eerder werpt t zn vruchten af!
    @ Athina: heel herkenbaar... tis echt even doorzetten, want het gaat alleen maar erger worden!

@music4life: wat een mazzelaar ben jij! Had ik met 12 maanden ook moeten doen, nu is hij echt niet meer te foppen ;) haha!

Vanmiddag heb ik de speen op een onbewaakt ogenblik weggestopt en ij heeft er niet meer naar getaant. Hoewel in bed grijpt ie wel als eerst naar znm speenknuffel, maar dan mag het van mij.
    Tis vooral ook voor mezelf lastig. Ik heb vandaag HEUL VEUL boekjes met hem gelezen om hem rustig te krijgen...:)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

wat goed :) ! Heel veel succes dit weekend! Hopelijk hoef je het deze dagen niet alleen te doen, dat scheelt misschien ook?

11. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik had nog een speen tot mijn 5e jaar :):) maar dan alleen bij het slapen maar goed heb trouwens geen beugel nodig gehad ;)

Ik wilde er ook maar niet vanaf, toen heeft mijn moeder een radicale actie gedaan, ik beet namelijk altijd de speen kapot. Toen zij ze als je hem kapot bijt moet ik hem weggooien en dan is er geen speen meer. Binnen de kortste keren beet ik hem natuurlijk stuk en toen was die er niet meer.

Wat je kan doen is 1 speen houden en de rest wegdoen, en als die weg is of kapot.. het zij zo..

kirsten krijst ook wel eens in de tuin of in de winkel, het is een kind kinderen krijsen wel eens.
    Ik denk dat jij het er moeilijker mee hebt dan je kindje :)

Deel Deze Pagina